איך להגיש תביעה על תאונת עבודה


אחד מסוגי התביעות הנפוצים בישראל, הינו הגשת תביעה בגין תאונת עבודה. למרבה הצער, תאונות עבודה הפכו לעניין שבשגרה בישראל, כאשר בענפים מסוימים חשופים העובדים יותר מאשר בענפים אחרים לתאונות עבודה. עם זאת, כל כמה שהדבר יישמע מפתיע, תאונת עבודה עלולה להתרחש גם במקום הסולידי ביותר והבטיחותי ביותר לכאורה. בשורות הבאות נרחיב את היריעה בנושא הגשת תביעה על תאונת עבודה. מהי בעצם תאונת עבודה? מהו התהליך בדרך להגשת תביעה על תאונת עבודה? היכן ניתן לקבל סיוע והכוונה בדרך להגשת התביעה כאמור? כל התשובות בשורות הבאות.

יד פצוע

תאונת עבודה – מה זה בעצם

תאונת עבודה היא כל פגיעה פיזית שנגרמה לעובד בזמן ששהה במקום העבודה, או בזמן שהיה בדרך למקום העבודה, או בדרך ממקום העבודה לביתו. זאת, בתנאי שלא סטה מהמסלול הרגיל שלו בשני הכיוונים יוכל לתבוע על ידי לחיצה כאן. לדוגמה- עובד שהיה בדרך הביתה, ועצר במכולת לקנות לחם ונפגע בדרך מהמכולת הביתה, לא יהיה זכאי לתבוע פיצויים בגין תאונת עבודה בעזרת עורך דין תאונות עבודה. כך גם עובד שסטה סטייה משמעותית מהמסלול הקבוע מהבית לעבודה, ונפגע בזמן הסטייה, לא יוכל לתבוע את המעסיק או את המוסד לביטוח לאומי בגין תאונת עבודה.

תאונת עבודה והפגיעה ממנה היא בדרך כלל טראומה הנגרמת לגוף כתוצאה מפגיעה פתאומית וחזקה, בין אם הפציעה נראית לעין ומדממת ובין אם לאו. ואולם מחלה מקצועית נופלת גם היא באותה הקטגוריה, ובלבד שניתן להוכיח מעל לכל ספק שהיא אכן נגרמה כתוצאה מאופי העיסוק של העובד.

תהליך הגשת התביעה

עם היוודע הפגיעה, על העובד לפנית ולעבדי ולהצהיר על הפגיעה שאותה חווה. אחד הצעדים הראשונים שכל מעביד מסודר יעשה, יהיה למלא טופס תאונה – טופס שבו מסביר העובד באילו נסיבות ארעה התאונה. בנוסף, אם היו עדים למקרה הם חייבים להיות מתוחקרים גם כן. בשלב הבא, מגיש התובע, לרוב באמצעות מקום העבודה, תביעה לביטוח הלאומי. בחלק ניכר מהמקרים, סך כל הימים שבגינם יכול המבוטח לקבל שכר עוד' על 90 יום. לאחריהם, כדאי לשקול את המשך הצעדים. לרוב, אם סיכויי ההחלמה הם נמוכים, עובר הנפגע לטיפולו הבלעדי של הביטוח הלאומי.

זה המקום לציין, עם זאת, שאם למבוטח יש ביטוח תאונות אישיות עצמאי או דרך מקום העבודה, זה הזמן להפעיל אותו – במקביל לכלל הפעולות האחרות שננקטו. זאת, כיון שאין כל קשר בין התביעות השונות.

אם יש לך עניין בהגשת תביעה בגין תאונת עבודה שנגרמה לך בזמן העבודה או בזמן השהייה במקום העבודה, בין אם כתוצאה מהעיסוק הספציפי שלך או כתוצאה מרשלנותם של אחרים, זה המקום הנכון עבורך. ככל שהנזקים שנגרמו משמעותיים יותר, כך הסיכויים לקבלת פיצוי הולם גבוהים יותר. כדאי ליצור קשר כבר כעת ואנשי המקצוע המיומנים של פייל ושות' משרד עורכי דין, יסייעו לך וילוו אותך לאורך כל הדרך מרגע יצירת הקשר ועד להגשת התביעה והטיפול בה בדרך לקבלת ההרה כנפגע תאונת עבודה.

אולי תאהבו גם את:

מגשר גירושין
מהם תפקידיה של מגשרת גירושין?

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ניכרת במספר הזוגות שבוחרים לפנות למגשרת גירושין מוסמכת. עובדה זו הגיעה לאוזנינו לאחרונה והובילה אותנו לבדוק את התחום מקרוב, כדי

קרא עוד »