הלבנת הון בנדל"ן: מתי השקעה בנדל"ן הופכת לעבירה פלילית

הלבנת הון בנדל"ן: מתי השקעה בנדל"ן הופכת לעבירה פלילית?

למי מאיתנו אין רצון להצליח כמה שיותר מבחינה כלכלית? ומי לא היה רוצה להגיע כמה שיותר רחוק ולדעת שלא חסר דבר לבני המשפחה שלו? עם זאת, כולנו גם יודעים לומר שבדרך כלל מהעבודה השגרתית והרגילה שלנו לא נהיה עשירים גדולים. כשמדברים על הון שחור מדברים למעשה על רווחים כלכליים שמגיעים מפעולות שהן לא חוקיות, בין אם זה סחר בסמים קלים או כבדים, שוחד, כספים שונים שהרווחנו בהימורים ועוד. הבעיה עם הכספים הללו היא שאי אפשר לדווח עליהם והם פתאום נמצאים בידינו, מה שאומר שעלינו לטשטש את הפעולות הלא חוקיות שביצענו ודרכן הרווחנו לא מעט כסף. עם חשבתם לרגע שכל הנושא של הלבנת הון קשור רק לסוחרי סמים כבדים או לארגוני טרור, כדאי שתדעו שזה לא המצב. יש גם אנשים נורמטיביים לכל דבר שמרווחים כספים בלי לדווח עליהם ומוצאים את עצמם בסיטואציה שבה עליהם להלבין הון.

מדוע דווקא ענף הנדל"ן?

יש הרבה דרכים להלבין הון לא חוקי ואין ספק שלאורך השנים ניתן לראות שענף הנדל"ן הוא אחד מהאהובים ביותר על מלביני ההון. יחסית קל להסתיר בו את הרווחים הלא חוקיים, כמו לדוגמה במצב שבו אדם מדווח שקנה נכס בסכום הרבה יותר גבוה לעומת המחיר שלו במציאות. בנוסף לכך, יש גם לא מעט מקרים שבהם הקבלנים והיזמים מבצעים את הונאת המס ביחס כי הם מדווחים דיווחי שקר על עלות העבודה ועלות ההוצאה. עוד דרך שבה תחום הנדל"ן משמש להלבנת הון אלה הם המקרים שבהם מדובר על רכישת נדל"ן מחוץ לגבולות מדינת ישראל, כך שהשמיים הם הגבול בתחום הזה וזה לא במקרה שרבים ממלביני ההון חושבים על האפשרות הזאת בעת הצורך.

נדלן

מה עושים את תפסו אתכם?

למרות שלא מעט אנשים לאורך ההיסטוריה הלבינו הון באמצעות השקעות נדל"ן שונות והתנהלות מסוימת בתחום הזה, עדיין כמובן שלא מדובר על פעולה חוקית. למעשה מדובר על עבירה פלילית לכל דבר וזה אומר שיש בה סיכון גדול. מה תעשו אם יתפסו אתכם? ואם כבר תפסו אתכם מלבינים הון, מה הדרך הכי מהירה לצאת מהצרה שאליה נקלעתם? חשוב להבין שזה שהלבנתם הון ועברתם על החוק זה עדיין לא הופך אתכם לעבריינים נוראיים שצפויים לעונש חמור, כי כל מקרה נבדק לגופו על ידי בית המשפט. האם זו הפעם הראשונה שאתם עושים עבירה כזאת ונתפסים עליה? מה הרקע שלכם? האם יש לכם נסיבות מקלות? כל הפרטים האלה יכולים להשפיע על החלטת בית המשפט. בנוסף לכך, כמובן שיש משמעות לשאלה איזה עורך דין ילווה את כל התהליך שאליו אתם נכנסים היום ולא כדאי לבחור באיש מקצוע שחסר לו ניסיון או מוניטין בתחום הרגיש הזה.

נדלן 3

אולי תאהבו גם את:

מגשר גירושין
מהם תפקידיה של מגשרת גירושין?

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ניכרת במספר הזוגות שבוחרים לפנות למגשרת גירושין מוסמכת. עובדה זו הגיעה לאוזנינו לאחרונה והובילה אותנו לבדוק את התחום מקרוב, כדי

קרא עוד »