תאונות בזמן חופשת עבודה

יציאה לחופשה מטעם העבודה היא תמיד אירוע משמח, אולם תאונות מתרחשות כל הזמן, גם בזמן חופשה. אם עברתם תאונה ואתם מתלבטים האם התאונה נחשבת לתאונת עבודה, הכנו מאמר שיסביר על תאונות בזמן חופשת עבודה.

 

מבחן אינטרס המעביד

לא כל תאונה בזמן חופשה מטעם העבודה תחשב לתאונת עבודה כך מסביר עו"ד מיסקביץ'. בית הדין הארצי לעבודה נדרש לנושא וקבע את מבחן אינטרס המעביד, בית המשפט קבע כי בהינתן תאונה שהתרחשה מחוץ למקום העבודה בזמן טיול או חופשה מטעם העבודה יש לבחון מה הייתה מטרת החופשה או הטיול.

נקבע כי ככל שעולה שהאינטרס של המעביד בהוצאת הטיול או החופשה הייתה טובתו האישית או הכלכלית אזי שהוא נושא באחריות גדולה יותר למתרחש, לעומת זאת כאשר המעסיק מצליח להבהיר כי מטרת הפעילות הייתה לטובת העובד בלבד וכי למעביד לא היה אינטרס פרט לרווחת עובדיו כאשר הוא יזם את הפעילות כך החבות שלו תפחת.

התנאים שנקבעו להגדרת החבות מגוונים, בין היתר בית המשפט יתייחס לשאלת המימון, כאשר המעסיק הוא הממן אחריותו תעלה, כמו כן אם הפגיעה התבצעה ביום שנחשב כיום עבודה ולא כיום חופשה אזי חבות המעסיק תגבר.

בנוסף, בית המשפט מתייחס לשאלת חובת הנוכחות, אישור לבני משפחה להצטרף לפעילות, והאם התכנים שהועברו בזמן הפעילות היו קשורים לעבודה או שהיו למטרות פנאי בלבד. ככל שהקשר בין סוג הפעילות ואופי החופשה לבין התחום המקצועי של מקום העבודה גדל כך תגדל החבות של המעסיק.

 

נפילה במדרגות

 

מקרה מבחן

מקרה מפורסם שהגיע לפתחו של בית הדין הארצי לעבודה הוא מקרה בו מתלוננת פנתה לבית הדין כדי שיקבע כי המעסיק אחראי לשלם פיצויים בגין תאונת עבודה, כאשר שופטי בית הדין בחנו את המקרה הם הבחינו כי המעסיק השתתף רק באופן חלקי במימון הפעילות, כי היא אורגנה על ידי הועד על בסיס רצון אישי להשתתף בפעילות וכי בני משפחה ואף חברים יכולים להצטרף לפעילות.

התובעת טענה כי עצם העובדה שמקום העבודה השתתף במימון הפעילות מחייבת אותו בתשלום פיצויים בגין תאונת עבודה, אולם בית המשפט קבע כי בהתחשב בכלל הנסיבות מקום העובדה אינו חייב בתשלום לאור העובדה שהפעילות הייתה חווייתית באופן מובהק וללא קשר מבוסס לתחום העיסוק המקצועי של מקום העבודה.

ייעוץ משפטי בתחום

אם נפגעתם בזמן טיול או חופשה מטעם העבודה כדאי לפנות לעורך דין שמבין בתחום דיני העבודה, הפיצויים והנזיקין כדי שיוכל לתת לכם ייעוץ משפטי שיתאם לפרטי האירוע, עורך דין טוב יוכל לחסוך את ההתלבטות הנוגעת לדרישת הפיצויים והוא יסייע להבין האם יש לכם קייס ומה הסיכוי שתקבלו פיצויים בפועל.

לסיכום ניתן לציין שתחום התאונות בזמן חופשה מטעם העבודה אינו מובהק באופן חד משמעי, במידה ונפגעתם כדאי לפנות לעורך דין כדי להבין איפה אתם עומדים.

אולי תאהבו גם את:

מגשר גירושין
מהם תפקידיה של מגשרת גירושין?

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ניכרת במספר הזוגות שבוחרים לפנות למגשרת גירושין מוסמכת. עובדה זו הגיעה לאוזנינו לאחרונה והובילה אותנו לבדוק את התחום מקרוב, כדי

קרא עוד »