אורגני או ממומן? מהי הדרך הטובה ביותר לקדם את האתר שלכם?

קידום אתר בתשלום לעומת קידום אתר באופן ממומן הן שתי דרכי קידום שונות וחשוב להבין את ההבדל ביניהן. קידום ממומן מתבצע כאשר משלמים עבור פרסום בפלטפורמת מדיה חברתית או במנועי חיפוש, בעוד שקידום אורגני מתבצע תוך שימוש בשיטות ללא תשלום, כדי להציג את האתר בפני אנשים. לכל אחד יתרונות וחסרונות, וחשוב לדעת איזה מהם מתאים לכם.

 

איך מבצעים קידום אורגני

קידום אתר אורגני מתמקד לרוב באופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), למשל קידום בגוגל. זאת, כדי להביא קוראים לאתר האינטרנט שלכם דרך תוצאות מנועי החיפוש לאחר שהם מחפשים מילות מפתח ונושאים רלוונטיים הקשורים לתוכן שלך. שיווק אורגני לרוב מושך לקוחות מפני שיודעים שהתוכן שמצאו אינו ממומן וניתן לסמוך עליו. אחת הדרכים המרכזיות לקדם את האתר שלכם באופן אורגני הוא על ידי פרסום תוכן רלוונטי, אשר גם מכיל מילות מפתח אשר אנשים נוטים לחפש בשאילתות שלהם.

 

איך מבצעים קידום ממומן

כאשר מדברים על קידום אתרים ממומן, לרוב מדברים על תשלום למנועי החיפוש, כמו גוגל, כדי שיעלו את התוצאות שלכם בדירוג. כך, מושכים תעבורה לאתר בתשלום. בדרך כלל, בתור בעלי האתר תדרשו לשלם לפלטפורמות ומנועי החיפוש לפי כמות קליקים, מיקום הפרסומים וכו'. יצוין שלא רק גוגל מקדמים אתרים בתשלום, אלא גם פלטפורמות מוכרות כמו פייסבוק, טוויטר ואף ספוטיפיי.

 

יתרונות וחסרונות בקידום אתרים אורגני

היתרונות בקידום אתרים אורגני הם ברורים – ראשית, מדובר באקט חינמי. מדובר בתקשורת ישירה עם קהל היעד דרך מנועי החיפוש והמדיה החברתית. כך, הלקוחות מכירים את המוצר וסומכים עליו וכאמור, יודעים שלא מדובר בפרסומים שהתקדמו רק מכיוון ששילמו לצורך פרסומם.

עם זאת, קיימים חסרונות – זה לוקח הרבה יותר זמן ליצור תוכן איכותי באופן שיגדיל את התעבורה. מדובר ממש במחויבות שדורשת 'משרה מלאה'. יתרה מכך, מדובר באלגוריתמיקה מסובכת וצריך להבין איזה תכנים קהל היעד שלכם צורך באופן שיקדם אתכם. לבסוף, יש פחות גמישות ומיקוד בקהל יעד מסוים, לפחות בהתחלה.

 

יתרונות וחסרונות בקידום אתרים ממומן

כאשר משלמים על פרסום אינטרנטי ניתן להפנות את המודעות לקהל יעד באופן ספציפי. כך, אתם יכולים לטרגט קהל לפי מיקום, גיל ומגדר. בנוסף, קמפיינים יכולים להיות יחסית זולים ומותאמים לכל כיס. לבסוף, לא דורש לעמוד במאפיינים שיקלטו על ידי האלגוריתמים ויקדמו את האתר, אלא החשיפה היא מידית.

עם זאת, החסרונות הם שלא יודעים אם ההוצאה באמת מביאה תעבורה רחבה כפי שהייתם רוצים. בנוסף, הרבה משלמים על פרסום ממומן ולכן יש תחרות גם בקרב אלו שבוחרים לפנות לאפיק זה. לבסוף, צריך אנשים ייעודיים שיקדמו את האתרים ויכתבו פרסומות מושכות.

 

לסיכום

אנחנו ממליצים לכם להשקיע זמן ולקבל החלטה מושכלת לאיזה מהאפיקים אתם רוצים לפנות. כמובן, האידיאל הוא לשלב את שניהם. בהצלחה!

מנוע חיפוש

 

אולי תאהבו גם את: