אזרחות אמריקאית – כיצד ניתן להשיג זאת?

כבר שנים רבות שישראלים רבים מנסים בכל כוחם להוציא אזרחויות זרות, בין אם בשל מטרה עתידית להגר מהמדינה ובין אם בשל העובדה שדרכונים מסומים פותחים אפשרויות רבות בחיים. אנחנו שומעים הרבה דיבורים על דרכון פורטוגלי, דרכון ספרדי ודרכון פולני – אך אין ספק שהדרכון הנחשק ביותר הוא הדרכון האמריקאי. כיצד משיגים דרכון אמריקאי, ומה בעלי דרכון אמריקאי חייבים לדעת?

 

הוצאת אזרחות בארצות הברית

חוקי ההגירה לארצות הברית הם חוקים פדראליים, כלומר הם לא נתונים להחלטת המדינות השונות ברחבי ארצות הברית אלא נקבעים על ידי הממשל הפדרלי היושב בבירת ארצות הברית, וושינגטון.

דרכון אמריקאי מונפק עבור תושבי ארצות הברית בלבד, כלומר המשמעות היא שאם אתם מחזיקים בדרכון אמריקאי אתם תושבי ארצות הברית לכל דבר ועניין, יכולים להתגורר באופן קבוע בארצות הברית, לעבוד, ללמוד ולעשות למעשה כל פעולה שאזרח יכול לעשות במדינתו.

דרכון אמריקאי פותח דלתות רבות ומאפשר לכם לטייל בעולם, ואחד היתרונות בו הוא שלא נמנעת מכם  האפשרות להמשיך להחזיק באזרחות ישראלית.

 

מי זכאי לדרכון אמריקאי?

  • דרכון מכוח דין האדמה: כל אדם שנולד בשטחה של ארצות הברית זכאי באופן אוטומטי לאזרחות אמריקאית, וזאת מכוח דין האדמה. למעשה זוהי אחת מדרכי ההתאזרחות הנפוצות של ילדים לשוהים בלתי חוקיים בארצות הברית, כאשר ההערכות הן שנולדו כ-4.5 מיליון תינוקות להורים שוהים בלתי חוקיים, כאשר הילדים מתאזרחים באופן אוטומטי.
  • דרכון מכוח לידה להורים וסבים אזרחי ארה"ב: גם ילדים שנולדו מחוץ לתחומי ארצות הברית, אך הוריהם או סביהם אזרחי ארצות הברית זכאים לאזרחות אמריקאית, וזאת מכוח דין הדם. במידה ומדובר בתושבים ישראלים, האזרחות תונפק על ידי שגרירות ארצות הברית בישראל. עם זאת, חשוב לדעת שהמבקשים נדרשים לעמוד בקריטריונים שונים ואנחנו ממליצים להתייעץ עם מומחי הגירה ואזרחות.
  • התאזרחות: אדם שלא נולד בארצות הברית ואינו צאצא להורים או סבים אזרחי ארצות הברית יכול להוציא אזרחות באמצעות תהליך התאזרחות. התהליך אפשרי עבור בגירים בלבד (גיל 18 ומעלה) המחזיקים בגרין קארד, ולאחר ששהו בארצות הברית משך זמן של 5 שנים כתושבי קבע, או 3 שנים כתושבי קבע מכוח נישואין לאזרח ארצות הברית. במסגרת ההתאזרחות, עליכם לעבור שלבים שונים כגון ראיון, דרישה לרמה מסוימת של קריאה וכתיבה באנגלית, מבחן בסיסי בנושאי היסטוריה וממשל בארצות הברית וכן הוכחת אי עבר פלילי.

 

הוצאתם אזרחות אמריקאית? וודאו כי אינכם מעלימים מס בטעות

מערכת המיסוי בארצות הברית שונה מישראל, ולפיה חובת התשלום עצמו חלה עליכם בין אם אתם שכירים או עצמאים. בנוסף לכך, אתם חייבים בדיווח גם אם אתם לא גרים בארצות הברית.

מסיבות אלו קורה שלעיתים אנשים מעלימים מס ולא מודעים לכך, וכדי לסייע לאזרחים השוהים מחוץ לארצות הברית להסדיר את דיווחי המס שלהם, יצאה לפועל תכנית גילוי מרצון המיועדת למי שלא דיווח על הכנסותיו בתום לב.

דרכון אמריקאי

אולי תאהבו גם את:

הלוואות בערבות מדינה
מקסום הטבות הלוואות בערבות מדינה

הלוואות בערבות מדינה מספקות הזדמנות מצוינת לאנשים לגשת למשאבים פיננסיים בתנאים והגבלות נוחים. עבור יועצי משכנתאות, הבנה כיצד למקסם את הטבות ההלוואה הללו יכולה להועיל

קרא עוד »
הלוואות גמח
5 סיבות לקחת הלוואת גמ"ח

הלוואות גמ"ח , הידועות גם בשם הלוואות להשפעה חברתית או הלוואות ללא מטרות רווח, הן משאבים פיננסיים שנועדו במיוחד לתמוך בארגוני צדקה ומיזמים חברתיים. הלוואות

קרא עוד »
יועץ משכנתאות במרכז

מקצוע יועץ המשכנתאות יצא מזמן את גבולות הבנק והפך למקצוע שמחזיק משרדי יועצים פיננסים למיניהם. יועצי משכנתאות ניתן למצוא בכל מקום בארץ מכיוון שבכל מקום

קרא עוד »
מחשבון
החזר מס מהפסדים

בין אם אנחנו מרוויחים עסקית או מפסידים, אנחנו מחויבים בתשלומי מס הכנסה למדינה. בתור אזרחים שומרי חוק, אם כנראה גם מודעים לכך שניתן לקבל החזרי

קרא עוד »