אחוזי נכות עקב פגיעה בעמוד השידרה

אחוזי נכות על פגיעה בעמוד שדרה צווארי או מותני ניתנת במקרים מינוריים ומשמעותיים בהתאם לפגיעה ולזווית הקיבוע. המאמר יפרט מהם אחוזי הנכות על פגיעה בעמוד השדרה במקרים שונים.

 

קיבוע עמוד שדרה צווארי

בין אם עוברים תאונת עבודה ובין אם תאונת דרכים לפגיעה בעמוד השדרה יש השלכות על התפקוד של הנפגע. לפי ספר הליקויים של המוסד לביטוח לאומי כאשר נעשה קיבוע בעמוד השדרה הצווארי בחוליות C שנטייתו מתונה, כלומר, קיבוע יציב, דרגת הנכות תהיה 30%. כאשר הנטייה אינה יציבה, דרגת הנכות תהיה 50%. למידע נוסף בקרו באתר https://pitzuim.co.il.

 

קיבוע עמוד שדרה מותני

על פגיעה בעמוד השדרה המותני במגבלות מינוריות אך נוחות ניתן לקבל 30% נכות ובמידה והקיבוע אינו נוח, כלומר, ברמה בינונית, דרגת הנכות תהיה 40%. במקרים חמורים בהם נפגעת היציבה ונוצרים עיוותים בולטים, דרגת הנכות תהיה 50%.

 

קיבוע עמוד השדרה הגבי

כשמדובר על עמוד השדרה הגבי מתייחסים לחוליות D. ככל שהקיבוע נמצא בזווית נוחה ואין אנגולציה קדמית או רוחבית, כלומר, הנטייה מתונה, דרגת הנכות תהיה 10%. לעומת זאת, בזווית גדולה יותר שאינה מתונה דרגת הנכות תהיה 30%.

 

קיבוע של כל עמוד השדרה

כאשר מקבעים את עמוד השדרה כולו והזווית נוחה ומתונה, דרגת הנכות תהיה 60% וכאשר הזווית מעל 30 מעלות וניתן אך מעט להניע את הצוואר, מקבלים 100% נכות.

 

שברים בחוליות עמוד השדרה

לעניין שברים שהתאחו בעמוד השדרה יש דרגות נכות שונות בהתאם לפגיעה. כאשר מדובר על חוליות שנפגעו ואין בהן תנודה, אחוזי הנכות יהיו 5%. במידה ויש תנודה אך אין פגיעה משמעותית בתזוזה של החוליות הסמוכות לחוליה הפגועה, אחוזי הנכות יהיו 10%. לעומת זאת, שחיקת סחוס או תנודה בחוליות תזכה ב-20% נכות. על זיז קוצי שלא התאחה לאחר ריפוי השבר ניתן לקבל 5% נכות.

 

קשחת בעמוד השדרה

קשחת בעמוד שדרה צווארי תזכה את הנפגע ב-10%, 20% או 30% בהתאם לרמת הפגיעה ואבחון צילומי רנטגן. בדומה לכך נקבעים גם אחוזי הנכות בקשחת של עמוד השדרה המותני. במידה והקשחת בעמוד השדרה הגבי ניתן לקבל 10% אם הפגיעה משמעותית.

 

למי פונים על מנת לקבל אחוזי נכות

לסיכום, על מנת לקבל אחוזי נכות על פגיעות בעמוד השדרה יש לפנות למוסד לביטוח לאומי לנכות כללית או לתאונות עבודה במידה והפגיעה התרחשה בעבודה, בדרך אליה, בחזרה ממנה או במהלכה. מומלץ להסתייע בעורך דין תאונות עבודה או עורך דין ביטוח לאומי על מנת לקבל את אחוזי הנכות המקסימליים ולשמור על המסמכים הרפואיים.

בכל הנוגע לתאונת עבודה דרגת נכות של 10% תזכה את הנפגע בתשלום חד פעמי ובמידה ויקבל 20% ומעלה יהיה זכאי לקצבת נכות חודשית שתיקבע בהתאם למשכורת שבה השתכר לפני הפגיעה.

פגיעה בחוט השדרה

אולי תאהבו גם את:

מגשר גירושין
מהם תפקידיה של מגשרת גירושין?

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ניכרת במספר הזוגות שבוחרים לפנות למגשרת גירושין מוסמכת. עובדה זו הגיעה לאוזנינו לאחרונה והובילה אותנו לבדוק את התחום מקרוב, כדי

קרא עוד »