איך לבצע נכון חלוקת רכוש?

גירושין אינם עסק קל. בנוסף למעמסה הרגשית הכבדה, מדובר בתהליך הכולל בירוקרטיות והתעסקויות פיננסיות רבות. אם אתם מעוניינים לשמוע מהי הדרך הנכונה והטובה ביותר לבצע את חלוקת הרכוש בגירושין – המשיכו וקראו.

 

איך ניתן לחלק את הרכוש המשותף?

בעת תקופת הנישואין זוגות רבים צוברים רכוש משותף, מה שגורר בעיה כאשר הם מקבלים החלטה להתגרש. חלוקת הרכוש המשותף צריכה להתבצע בצורה הוגנת שתניח את דעתם של שני הצדדים.

לפי החוק בישראל, הרכוש אותו בני הזוג צברו באופן משותף בזמן שנות חייהם המשותפים צריך להתחלק באופן שווה בין כל אחד מבני הזוג. כמובן שלא רק הרכוש הוא זה שצריך להתחלק בין בני הזוג, אלא גם החובות הנצברו עבורם.

 

מה הוא הסכם ממון?

הסכם ממון הוא הסכם עליו חותמים בני הזוג לפני שהם נישאים, ובו הם מפרטים את החלטותיהם לגבי חלוקת הרכוש במקרה של פרידה. אם הסכם הממון נכתב בפירוט ותהליך כתיבתו לווה על ידי עורך דין, סביר להניח שתהליך חלוקת הרכוש בעת הגירושין יהיה מהיר ויעיל יותר. על הסכמי ממון וחלוקת רכוש תוכלו לקרוא עוד באתר https://www.helenasimhi.co.il .

 

האם ניתן לבטל את הסכם הממון?

קיימים מקרים בהם בני הזוג מעוניינים לבטל את הסכם הממון. בגלל תוקפו המשפטי של הסכם הממון מדובר בתהליך לא פשוט, ולרוב לא ניתן יהיה לבטל אותו אלא אם כן קיימת סיבה ממשית בגינה עליו לא להיות תקף. כל עוד הסכם הממון נעשה באופן הגיוני, תוך ליווי משפטי וללא כפייה או הטעיה מצד אחד מבני הזוג הוא תקף וצריך לפעול על פיו.

 

חלוקת רכוש לא שוויונית

לא תמיד חלוקת הרכוש בין בני הזוג תהיה בדיוק "חצי חצי". קיימים מקרים בהם אחד מבני הזוג יקבל יותר בשל מגוון סיבות, הנפוצה מבניהם היא גידול הילדים.

אם אחד מבני הזוג הוא בעל משמורת רחבה יותר על הילדים סביר שהוא יקבל זכויות רחבות יותר על הרכוש המשותף של בני הזוג. כלל המפתח בחלוקת רכוש בין בני זוג הוא לבצע חלוקה שתהיה הוגנת ומותאמת לנסיבות ולהסכם הממון.

 

היעזרות בעורך דין בעת חלוקת רכוש

חלוקת רכוש הוא תהליך מורכב שיכול לגרור אי נעימויות בין בני הזוג, בעיקר בגלל שמדובר בחלק מתהליך מאוד אמוציונלי כמו גירושין. ליווי מקצועי על ידי עורך דין מוסמך יעזור לבני הזוג לבצע את חלוקת הרכוש בצורה ההוגנת ביותר בלי לפגוע בזכויותיו של אף צד.

יש חשיבות רבה לדרך בה אתם מחלקים את הרכוש ביניכם, ולרוב לא יהיה מומלץ לבצע חלוקה זו לבד. חפשו עורך דין המתמחה בדיני משפחות שיעזור לכם לקבל את ההחלטות הכי נכונות עבורכם ועבור בן הזוג שלכם כך שכל צד יקבל את מה שמגיע לו.

לחלק נכון את הרכוש

אולי תאהבו גם את:

מגשר גירושין
מהם תפקידיה של מגשרת גירושין?

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ניכרת במספר הזוגות שבוחרים לפנות למגשרת גירושין מוסמכת. עובדה זו הגיעה לאוזנינו לאחרונה והובילה אותנו לבדוק את התחום מקרוב, כדי

קרא עוד »