איך מגישים ערעור על החלטת ועדה רפואית במשרד הביטחון

איך מגישים ערעור על החלטת ועדה רפואית במשרד הביטחון?

למרות שהיינו רוצים לחיות בשלום ובשלווה, עדיין העובדות במדינת ישראל לא משאירות מקום לדמיון: הצבא הוא חלק מהחובות שלנו כאן ועלינו להתגייס בהגיענו לגיל 18. כחלק בלתי נמנע מהשירות הצבאי החיילים חשופים לנזקים שונים, בין אם אלה נזקים נפשיים כתוצאה ממראות קשים ובין אם אלה נזקים גופניים ופיזיים. חייל שנפגע, קצין או כל איש צבא אחר, יוכל להגיש בקשה להכרתו כנכה צה"ל במטרה לקבל תגמולים ותשלומים כפיצוי. יש מקרים שבהם הפיצוי יהיה חד פעמי אך ברוב המקרים מדובר על אדם שיוכר כנכה צה"ל ויקבל תשלומים כל חייו. השאלה שתקבע את גובה התשלומים החודשיים שיקבל החייל היא כמה אחוזי נכות קבעה לו הוועדה הרפואית במשרד הביטחון ולכן גם נושאי ערעורים עולים על הפרק מידי פעם. הרעיון בהגשת ערעור על החלטת הוועדה ברור: הוועדה קבעה אחוזים נמוכים מידי ואילו החייל מרגיש שמגיע לו יותר.

רפואי

ערעור על החלטת הוועדה שלב אחר שלב

הדבר הראשון שאתם צריכים לדעת על הגשת ערעור על החלטת הוועדה הרפואית במשרד הביטחון, הוא שכל אחד יוכל להגיש ערעור כזה. בשלב הראשון של התהליך יהיה עליכם לערער בפני ועדה עליונה על דרגת הנכות שקבעו לכם והיא זו שתבחן מחדש את הדברים. יש באפשרות הוועדה העליונה לקבל את הערעור או לדחות אותו ובמידה והוועדה דחתה את הערעור ניתן יהיה לפנות לבית המשפט המחוזי. מה שכן, חשוב שתכינו את עצמכם למאבק לא פשוט שאין לדעת מה יהיו התוצאות שלו. הוועדות יכולות להרשות לעצמן לשאול כל שאלה וכמובן שכל החיסיון הרפואי של החייל נפגע שכן יש להציג בפני הוועדה את כל הנתונים. רק כך הוועדות השונות יכולות לקבל החלטה מוצדקת ומבוססת וחשוב להבין זאת מראש.

רפואי 2

הגדלת הסיכויים להצליח בערעור

זה לא משנה אם מדובר על ועדה רפואית במשרד הביטחון או שאתם עומדים היום מול הוועדות של הביטוח הלאומי, כי בכל מקרה מדובר על סיטואציה שלא קל להתמודד איתה. לכן אפשר להבין ללבכם וברור מדוע הייתם רוצים לעשות הכול כדי שהסיוט הזה יסתיים כמה שיותר מהר. מצד שני, לוותר על הערעור הרבה פעמים זה בלתי אפשרי שכן לא את הערעור אכן מתקבל וזה משנה את המצב הכלכלי של החייל הפגוע. מה שבטוח, זה שאתם צריכים שיעמוד לצידכם ערוך דין מוביל ומקצועי שיוכל לקחת על עצמו את האחריות לטפל במקרה שלכם. זה אומנם נכון שעורכי הדין לא יכולים לעשות קסמים ובסופו של דבר יהיה לעיתים התשובה על הערעור תהיה שלילית. עם זאת, אין ספק שכאשר יש איש מקצוע שדואג לאינטרסים שלכם, הרי שהסיכוי שלכם לקבל תשובה חיובית גדל. לכן כדאי שתבחרו עוד היום עו"ד מקצועי שיוכל לסייע לכם בכל השלבים בהגשת הערעור החשוב הזה.

אולי תאהבו גם את:

מגשר גירושין
מהם תפקידיה של מגשרת גירושין?

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ניכרת במספר הזוגות שבוחרים לפנות למגשרת גירושין מוסמכת. עובדה זו הגיעה לאוזנינו לאחרונה והובילה אותנו לבדוק את התחום מקרוב, כדי

קרא עוד »