אילו צעצועים מתאימים לילדים בני 5?

בגיל חמש, ילדים וילדות נמצאים בשלב משמעותי מאוד מבחינת ההתפתחות האישית שלהם. בגיל חמש, ילדים נמצאים בשלב שמאופיין בהרבה סקרנות ומרץ. זהו גם גיל שמאופיין בלמידה והתפתחות מנטלית משמעותית וגם בהתפתחות משמעותית של האישיות המסוימת של כל ילד. בשל כל אלה, צעצועים שיתאימו לילדים בקבוצת הגיל הזו צריכים להיות מעניינים כדי למשוך את הילדים, ובו בזמן, לעודד יצירתיות, למידה והתפתחות.

 

מה צריכים ילדים בני חמש?

השלב ההתפתחותי של ילדים בני חמש הוא שלב מענין מאוד בו מתחילה להתגלות האישיות של הילדים. בהתאמה, הצרכים שלהם בשלב הזה רבים משום שהם פועלים, במודע ושלא במודע, ברבדים שונים שבהם מתרחשים שינויים. ילדים בני חמש צריכים עזרה בפיתוח המוטוריקה העדינה שלהם, כדי שידעו להשתמש במספריים ולאחוז בצורה נכונה בעיפרון.

בני החמש צריכים גם לפתח ולשכלל את המוטוריקה הגסה שלהם, שמתבטאת בעיקר ביכולות של ריצה, קפיצה, טיפוס ורכיבה, תחום אהוב במיוחד ב- https://yaladuds.co.il ילדים וילדות בני חמש צריכים ללמוד ולהכיר את הסביבה שלהם וללמוד לתקשר איתה וצריכים גם ללמוד על עצמם ולהביא את עצמם לידי ביטוי בעזרת יצירתיות ודמיון.

צעצועים לילדים בני חמש

התפתחות פיזית ומנטלית

ילדים בני חמש מפגינים בדרך כלל יכולות מרשימות של מוטוריקה גסה: השילוב של האנרגיות שלהם ושל הסקרנות שלהם מובילה אותם פעמים רבות לרוץ ולשחק בחוץ. בגיל חמש ילדים מתחילים להעמיק גם בתחום המוטוריקה העדינה ומשפרים כל העת את כישוריהם בתיאום עין-יד. גם ההתפתחות השכלית של ילדים בני חמש זוכה לעידוד מהאנרגיה והסקרנות שטבועות בהן והיכולות המנטליות של ילדים בגיל הזה מתקדמות ומשתכללות במהירות וילדים לומדים במהירות על הסביבה האנושית שלהם ועל הסביבה הפיזית שלהם.

 

צעצועים מתאימים

בהתאמה לשלבי ההתפתחות בהם מצויים ילדים וילדות בגיל חמש ולצרכים שלהם בגיל הזה, מומלץ לבחור עבורם צעצועים שיעזרו להם להתמודד בהצלחה עם האתגרים שלפניהם.

בין השאר, מתאים לבחור עבור בני חמש צעצועים שעוסקים בבנייה – החל מלגו ועבור בפאנלים מגנטים או ערכות להרכבת רובוטים, כמו כן כדאי לקנות עבורם ציוד שיאפשר להם לבטא את עצמם מבחינה אומנותית וגם צעצועים שמתאימים למשחקי דמיון שונים. בנוסף, משום שזהו שלב של התפתחות שכלית מהירה, חשוב גם לאפשר לילדים גישה למשחקים חינוכיים במגוון תחומים – שפה, מתמטיקה, מדעים ועוד.

 

טיפים לבחירת צעצועים לבני חמש

כדי לאפשר לילדים בני חמש, משחק משמעותי, חשוב לדאוג לבחור עבורם צעצועים שיתאימו להם, גם לרמה ההתפתחותית שלהם, גם לגיל שלהם וגם לתחומי העניין שלהם.

חשוב במידה רבה גם לבחור צעצועים בטוחים, שלא יגרמו לנזק לילדים שמשחקים בהם ובגיל חמש כבר מומלץ לבחור עבור ילדים בצעצועים רב תכליתיים, כלומר לא צעצוע שאופן המשחק בו ברור וקבוע מראש כמו משחק קופסה אלא משחקים שעוסקים בדמיון ויכולים להשתנות בכל פעם שמשחקים בהם.

צעצועים לילדים בני חמש

אולי תאהבו גם את:

פרישה לגמלאות
איך להתכונן לפנסיה

רבים מאתנו מחכים ליום הפנסיה, שבו נוכל להתפנות לכל התחביבים, מבלי להתחייב להשכמה מוקדמת ועבודה רוויית לחץ, אך מעטים מכירים בדברים שצריך ליישם רגע לפני

קרא עוד »