ארבעה פיצויים שניתן לקבל מביטוח לאומי לאחר תאונת עבודה

כל עובד בישראל מבוטח על ידי ביטוח לאומי בביטוח של תאונות עבודה. כלומר, בין אם הייתם מודעים לזה ובין אם הנושא הזה פגש אתכם רק לאחר שעברתם תאונה, יש מישהו שדאג לכם ליום סגרירי באיזשהו מובן. כל חודש אתם מפרישים כסף לביטוח, וביום צרה כמו לאחר תאונת עבודה, הגיע זמנו להחזיר לכם. אז אילו פיצויים ניתן לקבל לאחר תאונת עבודה?

 

לתת ולקחת

במדינת ישראל ביטוח לאומי ישר מתקשר לנו למשהו שלילי. גוף ממשלתי שאנחנו משלמים לו סכום מכובדים בכל חודש ושהשמועות אומרות שמאוד קשה לקבל את הכסף הזה בחזרה במידה וצריכים אותו ואף זכאים לו. במקרה של תאונות עבודה ביטוח לאומי מחויב לשלם לכם פיצויים שונים ומגוונים בהתאם לפרטי התאונה, השלכותיה, תוצאותיה וכמובן, מה שתצליחו להוכיח לביטוח שקרה.

 

הפיצוי הראשון – דמי פגיעה

כל עובד, וגם כל מתנדב, שנפגעו במקום עבודתם או התנדבותם, זכאים לקבל דמי פגיעה. דמי הפגיעה משולמים על ידי ביטוח לאומי עד 13 שבועות, לכל היותר – במידה ויעריכו את הפגיעה שלכם בעקבות התאונה כקלה יותר ובעלת זמן התאוששות מהיר יותר, תקבלו פחות זמן את דמי הפגיעה. דמי הפגיעה לא יעלו על סכום של כ-1,140 ליום. דמי הפגיעה מהווים פיצוי לשכר שאבד בעקבות התאונה והשבתת העובד.

 

הפיצוי השני – גמלת נכות עבודה

במידה ולאחר שנגמרה התקופה של דמי הפגיעה של הנפגע, הוא נותר עם נכות, יוכל הנפגע מתאונת עבודה להגיש תביעה לביטוח לאומי לקבלת גמלת נכות עבודה. לאחר שיגיש את התביעה, יזומן הנפגע לוועדה רפואית, שם יבחנו את טענותיו וינסו לאמת או להפריך שאכן לאותו אדם יש נכות מסויימת שנגרמה לו בעקבות תאונת העבודה.

גם אם חזרתם לעבוד בתום הימים בהם שולמו לכם דמי פגיעה, תוכלו להגיש תביעה לגמלת נכות עבודה בתנאי שהגשתם את הבקשה בתוך שנה ממועד הפגיעה. לאחר שהוועדה תתכנס ותבחן את המקרה, יוחלט כמה אחוזי נכות נגרמו לאותו אדם בעקבות הפגיעה וכנגזרת מכך, מה תהיה גובה הקצבה שלא. במידה והחלטת הוועדה היא שאותו אדם אינו זכאי, ניתן לערער על החלטת הוועדה.

 

הפיצוי השלישי – דרגת נכה נזקק

נפגעי עבודה שהוכרו כבעלי פחות מ-100 אחוז נכות זמנית בעקבות תאונת עבודה, יכולים להגיש בקשה לקבלת קצבת נכות זמנית במידה והם אינם יכולים לעבוד כלל באותה תקופה ואין להם מקור הכנסה אחר. את הקצבה ניתן לקבל עד ארבעה חודשים.

 

הפיצוי הרביעי – טיפול רפואי

אדם שמוכר כנפגע עבודה, יוכל לתבוע מהביטוח הלאומי טיפולים רפואיים בחינם עבור כל טיפול שקשור לדבר פגיעתו בעקבות תאונת העבודה שעבר. כדי לקבל את הטיפול יש להציג לקופת החולים את האישור שמכיר בכך שאתה נפגע עבודה. הטיפולים כוללים אשפוזים, תרופות, בדיקות ועוד.

חוֹק

אולי תאהבו גם את:

מגשר גירושין
מהם תפקידיה של מגשרת גירושין?

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ניכרת במספר הזוגות שבוחרים לפנות למגשרת גירושין מוסמכת. עובדה זו הגיעה לאוזנינו לאחרונה והובילה אותנו לבדוק את התחום מקרוב, כדי

קרא עוד »