צמיחה עצמית: בחינת היתרונות של השתתפות בסדנת פיתוח אישי

במהלך החיים אנו נדרשים פעמים רבות להתמודדות מול עצמנו, שיכולה להיות אתגר לא פשוט. מי שמבקש לשפר את עצמו ולחיות בתהליך מתמיד של בחינה ושדרוג עצמי, יזדקק בדרך כלל לתמיכה מקיפה ומקצועית. יש שינהלו את המהלך עם מטפל אישי, יש כאלה שיבחרו להצטרף לקבוצות תמיכה, ויש רבים שמתחילים, מתמידים ומפיקים ערך מהצמיחה האישית שלהם, באמצעות סדנאות לפיתוח אישי.

 

מה זה צמיחה עצמית?

צמיחה עצמית היא תהליך מתמשך של בחינה עצמית כנה ועמוקה ושל שיפור כישורים, כישרונות, תכונות, ידע ואיכויות אישיות אחרות. בניגוד לתהליכי צמיחה פיזיולוגיים, צמיחה עצמית שמתייחסת למהלכים הפנימיים – המנטליים והרגשיים, יכולה להתרחש בכל שלב בחיים, יכולה להיות מופעלת או לזכות בהשראה משלל מקורות ויכולה, בתקווה, גם לייצר שינוי חיובי באיכות החיים.

צמיחה עצמית היא תהליך לא פשוט, שדורש מחויבות, אומץ, השקעת משאבים והתמודדויות עם נושאים מורכבים. זו הסיבה שבגללה, רוב מי שעובר תהליך של צמיחה אישית, עושה זאת בעזרת כלים קיימים ולרוב, גם בסיוע, הובלה ותמיכה של בעלי מקצוע או של אנשים מנוסים בתהליכים דומים.

סדנת פיתוח

כלים ותמיכה בצמיחה עצמית

כל אחד יכול לבחור בדרך שמתאימה לו ביותר לצרוך ידע וכלים ולממש אותם בתהליך עצמי פנימי. לצד מי שבוחר לימודים בקורס או סדנאות התפתחות אישית יש גם כאלה שיעדיפו כלים פסיביים יותר כמו הרצאות מוקלטות, סרטוני הדרכה, ספרים לעזרה עצמית ועוד.

יש, כמובן גם מי שבוחר לעקוב אחרי אדם מנוסה ומשכיל וללמוד ממננו על התפתחות אישית וגם מי שבוחר לעבור את התהליך באופן עצמאי ולהיעזר בקבוצות תמיכה של אנשים שעוברים או עברו תהליך דומה. סדנאות לצמיחה עצמית, מתאפיינות במספר תכונות שהופכות אותן למתאימות ביותר להתנעה של תהליך צמיחה עצמית או להתקדמות בו:

 

יתרונות השתתפות בסדנה לפיתוח אישי

  • סדנה נערכת בדרך כלל במשך כמה ימים רצופים ומתקיימת במקום מבודד, במטרה לאפשר למי שבוחר בכך, להתמקד בתהליך שהם עוברים, ללא הסחות דעת.
  • קורס מספק בדרך כלל ליווי מקצועי בתהליך וקבוצת תמיכה מספקת שותפות בקרב העוברים תהליך דומה – סדנה מאפשרת לשני הדברים להשתלב ואף להעמיק את הקשרים עם השותפים לסדנה ולמסע.
  • סדנה היא הזדמנות פז להתנסות במיומנויות חדשות ולבדוק כלים חדשים, כדי לבחון את עצמם ולמצוא את הדרך הנכונה עבורם לפיתוח אישי.
  • סדנאות התפתחות עצמית משלבות לעתים, משתתפים בשלבים שונים של התהליך שלהם כך שניתן למצוא תמיכה ולזכות גם בהשראה ובתקווה, בהיכרות עם מי שעבר תהליך דומה בהצלחה.

 

לסיכום

מבין שפע הכלים שקיימים כדי לעזור למי שמעוניין לעבור תהליך צמיחה עצמית, רק סדנאות לפיתוח אישי מציאות שילוב תכונות אידאלי לתהליך צמיחה – יצירת חלל מנותק מהפרעות, ליווי של אנשי מקצוע ושל בוגרים של תהליכי צמיחה דומים וכן קיומה של קבוצת שווים, שותפים לתהליך.

סדנת פיתוח

אולי תאהבו גם את:

פרישה לגמלאות
איך להתכונן לפנסיה

רבים מאתנו מחכים ליום הפנסיה, שבו נוכל להתפנות לכל התחביבים, מבלי להתחייב להשכמה מוקדמת ועבודה רוויית לחץ, אך מעטים מכירים בדברים שצריך ליישם רגע לפני

קרא עוד »