בריטניה – פנים רבות לה

כשאנחנו אומרים אירופה, אנחנו נוטים להכליל את כל היבשת, לשים את כולה תחת הגדרה אחת. אבל כפי שמקסיקו שונה מברזיל, כך גם פורטוגל שונה מנורבגיה ולעיתים השוני הוא כה גדול, שאין בכלל מקום להשוואה.

אז לאן תרצו לנסוע הפעם? האם זה לצאת לחיפוש אחר מלונות בדבלין – עיר שלא דומה לאף עיר אירופאית קלאסית. או אולי זה להגיע לבלגיה ולמצוא מלון בבריסל או בכלל לקפוץ לפורטו ולדעת עוד לפני שתגיעו, את כל מה שניתן לדעת על בתי מלון בפורטוגל.

ההחלטה שלכם, ההכוונה עלינו.

 

הממלכה המאוחדת והפנים הרבות שלה

אם ביקרתם בכמה מדינות אירופאיות בטרם הגעתם לבריטניה, אנחנו די בטוחים שראיתם את ההבדלים המהותיים בינה לבין מדינות אירופאיות אחרות.

ולא, אנחנו לא מתכוונים רק לזה שנוהגים פה בצד ה"לא נכון" של הכביש. לוקח נצח להבין לאיזה כיוון צריך להביט בטרם חוצים ואנחנו מודים מקרב לב לבריטים, שהבינו את המורכבות ודאגו לסמן את הכיוונים על המדרכות. אנחנו גם לא מתכוונים לזה, שלא נתפס לנו איך ניתן לנסוע באוטובוס דו קומתי כאילו היה תחב"צ רגיל לחלוטין.

אנחנו מדברים בעיקר על זה, שבריטניה שונה מאירופה היבשתית כמו שעגבנייה שונה ממלפפון.

 

 לונדון

 יום ראשון

ביג בן ובית הנבחרים, טאוור ולונדון ברידג', לונדון איי – הגלגל הענק, שעולה לא מעט אך לחלוטין שווה את החוויה. ממליצים להשתמש באוטובוסים, שמספקים תצפיות טובות על כל מה שנעשה מסביב. וחשוב לא לשכוח גם את ווסט אנד בערב – כי אי אפשר לבקר בלונדון ולא לקפוץ לראות איזה מחזמר מפורסם (אם מתלבטים איזה בדיוק לבחור, תלכו על הקלאסיים – דוגמת מרי פופינס). מסתמן לנו יום גדוש בפעילות.

 

 יום שני

לא מגיעים ללונדון ליום אחד הרי (מינימום שלושה). זה אומר שיש לכם זמן לחקור את אוקספורד סטריט – רחוב השופינג הראשי של לונדון, את פיקדילי סטריט – רחוב היוקרה של לונדון (מלון ריץ המפורסם ממוקם עליו), סוהו בשביל האקשן ורובע סיני בשביל הגיוון ומסעדות אכול כפי יכולתך (אנחנו גילינו שיכולות שלנו מצומצמות). ותסיימו את היום בעזרת תה וקצת חלב – כי בכל זאת צריך לאמץ מנהגים מקומיים.

 

 יום שלישי

הגיע הזמן לנוח מההמולה ולמצוא איזה פארק נחמד ושקט לנוח בו. הייד פארק האגדי או קנסינגטון גארדנס המלכותי – תבחרו לכם אחד ותבלו יום שלם של איחוד עם הטבע הלונדוני. ואולי, בהפסקות בין הפארקים, תלכו לספוג גם קצת אמנות – הרבה מוזיאונים בלונדון הם חינמיים. כן כן, קראתם נכון – חינמיים. לא תנצלו את ההזדמנות?

 

 אירלנד המסתורית

אי קסום, שמלא בלפרקונים, שאם יתמזל מזלכם ותתקלו באחד כזה, ראו את חייכם כמסודרים (מבטיחים שאחרי כמה בירות בפאבים מקומיים, תהיו בטוחים שראיתם כמה).

אירלנד היא מדינה מסתורית, שעוד לא גדושה בתיירים ואין זמן מושלם מעכשיו לבקר בה.

 

 האי הירוק

 יום ראשון

אם להתחיל ממקום שמוגדר כמקום מפורסם בדבלין, אזי מדובר בטריניטי קולג' – מוסד אקדמי עתיק ובו ספריה עתיקה עוד יותר, ששומרת על כתבי עט ממאה ה – 5 לספירה. מטורף.

פרט למוסד אקדמי זה, יש בעיר גם את כנסיית פטריק הקדוש, כנסיה שלא דומה בסגנון שלה לשום דבר שראיתם באירופה הקלאסית. הכנסייה מפורסמת בזה, שפטריק הקדוש נהג להטביל פה אנשים לנצרות. הוא עשה זאת, בעודו מחזיק ביד עלה משולש, שעם הזמן הפך להיות סמלה של אירלנד.

 

 יום שני

גרפטון סטריט – רחוב הקניות ולב ליבה של דבלין. לספוג אווירה ולקנות מזכרות – זה כאן.

אחרי שתעמיסו שקיות שקיות, אולי כדאי לנוח כמה דקות\שעות (תקיפו את הנכון) ב – Stephen's Green – הפארק מהמאה ה – 19. במרחק הליכה ממנו (אחרי שתנוחו טוב טוב כמובן), תוכלו לבקר בגלריה הלאומית של אירלנד (עם יצירותיהם של אמנים מקומיים, איטלקים והולנדיים).

 

 יום שלישי

תרשו לעצמכם לשקוע לתוך התרבות המקומית של משקאות ולבקר במפעלים שמייצרים אותם. מפעל בירה גינס (עכשיו אתם יודעים איפה הוא נמצא) ומפעל וויסקי. כן, גם וויסקי נוהגים לשתות פה, למרות שבירה היא המים הלאומיים של אירלנד.

תוכלו להתרשם מהתהליך, ללמוד כמה דברים חדשים ובעיקר בעיקר, תוכלו לטעום.

ואז, בוודאות תרגישו שהנסיעה שלכם היא הצלחה אדירה ושהחיים יפים. לחיים.

עיר תיירות

 

אולי תאהבו גם את:

הפלגות בים התיכון

יצא לכם לשמוע על הרבה מאוד אנשים שכבר נהנו מחופשות של הפלגות בים התיכון והתחלתם לחשוב על האפשרות הזאת גם אתם? אם כך, בהחלט אפשר

קרא עוד »