גניבה מהבסיס בזמן מילואים: מהו העונש המקסימלי?

בזמן יום מילואים אדם מגיע לבסיס אליו מזומן ומשרת לפי מה שמתבקש.

מילואים הם חובה בעבור כל חייל אשר לא קיבל פטור משירות זה.

מה העונש המקסימלי על גניבה מבסיס במהלך יום מילואים ומול מי יערך המשפט?

 

גניבה מבסיס

לא צריך ייעוץ עם עורכי דין על מנת לדעת שאסור לגנוב ממקומות ציוד ועל אחת כמה וכמה מבסיס צבאי. כל עוד הייתם חלק בלתי נפרד מהמערכת הצבאית כדוגמת חיילים בקבע או בסדיר, והייתם מחליטים לגנוב ציוד מהבסיס שלכם, כנראה שבמידה והייתם נתפסים הייתם מועמדים למשפט אל מול המפקד שלכם ומקבלים שבת, 28 או אפילו קנס מהמשכורת הצבאית שלכם. במילואים הסיפור קצת שונה.

 

שירות מילואים

כל חייל אשר שירת בצה"ל ומשתחרר מזומן לשירות מילואים, אלא אם כן קיבל פטור במעמד השחרור או מאוחר יותר משירות מילואים. לאחר שקיבלתם זימון למילואים על ידי צה"ל, אתם מחויבים להתייצב בזמן ובמקום שזומנתם אליו ולבצע שירות עבור צה"ל. בתור חיילי מילואים אתם מקבלים אישור גישה לבסיסים אשר סגורים לאזרחים ובעצם שירותכם בבסיס אתם עדיין אזרחים ועל כן נמצאים במסגרת החוק האזרחי במדינה, אך כאשר הם מבצעים עבירה בצבא הם נמצאים במסגרת החוק הצבאי.

 

החוק הצבאי או מול האזרחי

כל אדם אשר נמצא בארץ מחויב למלא אחר החוקים של מדינת ישראל אשר מעוגנים בכנסת ישראל ונאכפים על ידי המשטרה. כאשר אדם מתגייס לצבא הוא מחויב גם כן בחוק הצבאי, כך שמפקדיו והמשטרה הצבאית, ובעצם כל קציני צה"ל, אמונים על אכיפת החוק הצבאי ובהתאם הוא צפוי לעמוד למשפט ולקבל עונש על עבירה על כל חוק צבאי. גניבה מבסיס נחשבת עבירה על חוק צבאי ומעוגנת בו גם הענישה.

 

גניבה מבסיס

חייל אשר גונב רכוש מבסיס יכול לקבל מאסר של עד שנתיים על המעשה. בעצם חוק זה מעוגן בחוק הצבאי וינתן לחייל על פי ראות עיניו של השופט הצבאי בבית הדין הצבאי. באם מדובר בגניבה על ידי איש מילואים, למרות שהוא לא משרת בצבא והוא בעצם אזרח, מעצם היותו במילואים הוא מחויב בציות לחוק הצבאי ועל כן ישפט על גניבה מהבסיס וצפוי גם כן לעונש מקסימלי של שנתיים מאסר.

אנשי מילואים מגיעים לשרת בבסיס לאחר שנקראו על ידי צו, הם מחויבים לעשות זאת וללא פטור משירות מילואים היעדרות מיום זה מהווה עבירה על החוק. באם איש מילואים גנב ציוד מבסיס הוא עבר על חוק צבאי ועל כן צפוי להיענש בהתאם. העונש המקסימלי על גניבה מבסיס הוא שנתיים מאסר אשר יכולות להינתן גם לאדם אשר משרת במילואים ואינו חייל מן המניין.

למידע נוסף או ייעוץ, ניתן להכנס לאתר עורך דין צבאי אלון ארז.

 

ציוד משפטי

אולי תאהבו גם את:

מגשר גירושין
מהם תפקידיה של מגשרת גירושין?

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ניכרת במספר הזוגות שבוחרים לפנות למגשרת גירושין מוסמכת. עובדה זו הגיעה לאוזנינו לאחרונה והובילה אותנו לבדוק את התחום מקרוב, כדי

קרא עוד »