האם מותר להכניס כלי כסף למדיח?

שימוש במדיח כלים אינו מומלץ עבור כלי כסף, אך יש כמה דברים שאותם אפשר לעשות על מנת למנוע נזקים בלתי הפיכים. במאמר הבא נסביר מה מאפיין כלי כסף טהור לעומת כלי כסף אחרים וכיצד מנקים אותם בצורה נכונה

באופן כללי, מדיח כלים הוא מכשיר חשמלי מומלץ שיכול לחסוך זמן ומאמץ. עם זאת, דגמים חדשים של מדיחי כלים נוטים להיות אגרסיביים מאוד. מצד אחד, האגרסיביות הזו טובה אם רוצים להסיר את הלכלוך מכל סוגי הכלים ולא להגיע למצב שבו צריך גם לשטוף אותם ידנית. מצד שני, היא עלולה לגרום נזקים לסוגים מסוימים של כלים – בעיקר אם מדובר על כלי כסף.

ההמלצה הכללית היא לא להכניס כלי כסף למדיח כלים. גם אם מדובר על כלים משולבים כסף וגם אם מדובר על כסף טהור, המדיח עלול לגרום להם נזקים בלתי הפיכים. בין היתר, נזקים אלו נגרמים למשל כאשר הכלים משתפשפים אחד בשני או בגלל החשיפה הממושכת שלהם לחומרי ניקיון אגרסיביים שמכילים חומרים כימיים.

 

אז איך מנקים את כלי הכסף?

הנחיות היצרן כפי שמופיעות באתר של האחים חדד – כסף טהור יכולות לעזור להתאים את שיטת הניקיון לסוגים שונים של כלי כסף טהור. באמצעות הנחיות ספציפיות על כל כלי וכלי, ניתן לדעת באיזה חומרי ניקיון להשתמש, כיצד להחזיר אל כלי הכסף את המראה המבריק שלהם ומה עושים לאחר שימוש אינטנסיבי. אם בכל זאת רוצים להכניס את כלי הכסף למדיח, צריך להקפיד להפריד אותם משאר הכלים ואף לבחור תכנית ניקיון מתאימה. בשלב הזה, חוזרים בדרך כלל אל הנחיות השימוש במדיח עצמו או במידת הצורך פונים אל בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו.

 

כל מה שצריך לדעת על עמידות כלי כסף

כלי כסף טהור עמידים יותר מכלי כסף אחרים וגם הניקיון שלהם פשוט ונוח יותר. כלי כסף מן הסוג הזה אפשר למשל לנקות באמצעות חומצת לימון, חומץ או חומרי ניקיון ביתיים, כל עוד הם עולים בקנה אחד עם ההנחיות של היצרן. במידה ומעוניינים לנצל את היתרונות של כלי כסף מבחינת עמידות, צריך בכל מקרה להיצמד אל הנחיות היצרן ולבדוק מה הן קובעות. עם זאת, קיימות חברות שמציעות טבליות מיוחדות עבור שטיפת כלי כסף במדיח.

במקרים כאלה, צריך גם כן לבדוק מה בדיוק מכילות הטבליות ואיזה נזקים הן עלולות לגרום. אם לא בטוחים לגבי התוצאות של טבליות כאלה ואחרות, ניתן לבצע בדיקה על כלי כסף בודדים בלבד. לסיכום, היתרון של כלי כסף טהור בא לידי ביטוי בעמידות ובאיכות גבוהה. אבל כדי להפיק את היתרון הזה, צריך לשמור על כלי הכסף ולנקות אותם נכון – גם אם זה לפעמים אומר לוותר על המדיח.

סכו"ם

אולי תאהבו גם את:

ניקוי מרצפות
מה הוא ניקוי מרצפות?

אומרים שהאנשים בעולם נחלקים ל – 2 סוגים: חולי ניקיון ואלו שלא אכפת להם לחיות בסביבה מלוכלכת. אין זה משנה מי אתם מבין השניים. שכן,

קרא עוד »