האם נעלי טרום הליכה מעודדות הליכה בקרב תינוקות?

הורים רבים שואלים את עצמם האם כדאי לטרוח ולרכוש עבור התינוק נעלי טרום הליכה מתוך מחשבה שממילא בתוך זמן קצר יעבור התינוק לנעלי צעד ראשון, אך נעלי טרום הליכה עשויות לעודד את התינוק ללכת יותר גם בתנאים של קרקע לא ישרה, חולית או רכה ובו בזמן לשמור על כפות רגליו בטוחות ומוגנות, במאמר זה נבדוק האם נעלי טרום ההליכה מעודדות הליכה בקרב תינוקות.

 

האם מומלץ לרכוש עבור התינוק נעלי טרום הליכה?

הורים רבים תוהים האם יש טעם לרכוש נעלי טרום הליכה, שהרי בעוד זמן קצר יצטרכו לקנות נעלי צעד ראשון. יש אמת בדבר, אולם מומחים רבים מאמינים כי נעלי טרום הליכה הן טובות להתפתחות התינוק. המלצות לנעלי טרום הליכה ניתן לקבל בבלוג שלנו, יאא בייבי, בנוסף למגוון גדול של מאמרים בנושאי הורות, חינוך, בריאות, הנעלה והלבשה ועוד.

 

האם נעלי טרום הליכה מעודדות הליכה בקרב תינוקות?

כאשר התינוק נעול בנעלי טרום הליכה הוא אינו חש בלהט החום, בקור צורב, או במרקמים שונים אשר עלולים להוות עבורו גירוי יתר כגון חול או רטיבות של אדמה לחה, הוא חש בבטחון רב יותר לנסות ולצעוד. אולם אין זה היתרון היחיד של נעלי טרום הליכה, להלן מספר יתרונות נוספים לרכישת נעלי טרום ההליכה:

  1. נעלי טרום ההליכה יאפשרו לתינוק לחקור את עולמו גם בגינה או בחצר – עורו העדין של התינוק עלול להישרט או להיפצע מקוצים או צמחיה. לכן רצוי שבעת השהייה בגינה נאפשר לו את החופש לשוטט ללא חשש מפציעות.
  2. נעלי טרום ההליכה אינן מפריעות לשלב החשוב של התעצבות כף הרגל – מאחר וסוליית הנעל הקיימת בנעלי טרום הליכה הינה שטוחה, היא מדמה את עבור התינוק הליכה על גבי קרקע ישרה ולכן כף רגלו ממשיכה להתעצב ולהתפתח כאילו היה יחף.
  3. נעלי טרום הליכה מונעות נפילה – הצעדים הראשונים של התינוק הם המרגשים ביותר אך גם הבלתי יציבים ביותר, ונפילה יכולה לגרום לו עוגמת נפש גדולה. נעלי צעד ראשון יכולים למנוע נפילה או החלקה משום שהם תומכים ברגל גם כאשר התינוק הולך על קרקע לא ישרה דוגמת החצר או הגינה.

 

לסיכום

נעלי טרום הליכה מיועדות לשלב הביניים הקצר שבין תינוק מדדה לבין תינוק הולך. על אף התקופה הקצרה שלאחריה יש צורך ברכישת נעלי צעד ראשון, מומלץ לא לוותר על נעלי צעד ראשון ולנעול לילד המדדה נעלי טרום הליכה על מנת לשמור על יציבותו ובריאות כף רגלו, במיוחד כאשר הוא משחק בחצר או בגינה. נעלי טרום ההליכה יגנו על העור העדין של כף רגל התינוק וימנעו החלקה או נפילה ויחצצו בינו ובין תחושות לא נעימות של טמפרטורה ומרקם, ויקנו לו תחושת בטחון לנסות ולצעוד.

ביגוד

 

אולי תאהבו גם את:

מהי פודיאטריה?

כפות הרגליים שלנו הן הבסיס לגופנו, ומאפשרות לנו לעמוד, ללכת, לרוץ ולשמור על שיווי משקל. לכן, פגיעות בכפות הרגליים עשויות ליצור בעיה של ממש בתפקוד

קרא עוד »
טיפול באמנות ונוירופידבק מועילים לילדים
יצירתיות וריפוי: כיצד תרפיה באמנות ונוירופידבק מועילים לילדים

ילדים מתמודדים לרוב עם אתגרים והתמודדויות שונות במהלך התפתחותם, כולל בעיות רגשיות, התנהגותיות וקוגניטיביות. בשנים האחרונות, גישות טיפוליות אלטרנטיביות כמו טיפול באמנות ונוירופידבק זכו להכרה

קרא עוד »
סרטן המוח השכיח ביותר
מהו סרטן המוח השכיח ביותר?

ישנן המון מחלות שכיחות בעולם, חלק יותר וחלק פחות. המגוון של המחלות רחב ביותר – זה יכול לנוע ממחלות שמקורן בוירוסים וחיידקים חיצוניים לגוף, מחלות

קרא עוד »