הבנת ציפויי שיניים: סוגים, יתרונות ויישומים

ציפוי שיניים מתאים יכול לשפר משמעותית את התפקוד של חלל הפה ואף לתרום אסתטית לגברים ונשים בגילאים שונים. עם זאת, מאוד חשוב לבחור את סוג הציפוי המתאים כדי ליהנות מהיתרונות שלו

 

מהו ציפוי שיניים?

בעולם רפואת השיניים, ציפוי שיניים הוא אופציה קוסמטית פופולרית למי שמחפש לשפר את מראה השיניים. ציפוי שיניים הוא כיסוי דק העשוי מחומר חרסינה או שרף מרוכב. הציפוי מותאם אישית כדי להתאים במדויק לפני השטח הקדמי של השן, בדומה לציפורן מלאכותית שמתאימה לציפורן טבעית.

ציפוי שיניים

מה ההבדל בין החומרים שבהם משתמשים לציפוי שיניים?

ציפוי חרסינה, המכונה לעתים קרובות "ציפוי קרמי", מיוצר במעבדת שיניים כדי להתאים את הצורה והצבע של שיניו של אדם. אלו ציפויים שידועים כעמידים ויכולים להחזיק מעמד שנים רבות עם טיפול נאות. אפשר לראות דוגמאות לציפוי אצל רופא השיניים ולהתייעץ איתו בשלבים מוקדמים.

יש סוג אחר של ציפויים שמיושמים ישירות על השיניים בשכבות, ולאחר מכן רופא השיניים מעצב ומבריק אותם. למרות שציפויים אלה עשויים שלא להחזיק מעמד זמן רב כמו ציפויי חרסינה, הם לרוב זולים יותר ודורשים פחות הסרה של מבנה השיניים הטבעי.

 

למה לצפות את השיניים?

היתרונות של ציפוי שיניים הם רבים. ראשית, הם מספקים פתרון מיידי לבעיות קוסמטיות כמו שיניים דהויות, כהות, סדוקות או מעוותות. אם למישהו יש שיניים מוכתמות שאינן מגיבות טוב לטיפולי הלבנה, הציפוי מציע חלופה להשגת חיוך בהיר יותר. ציפוי יכול גם לסגור מרווחים קטנים בין השיניים או לבצע תיקוני יישור קלים ללא צורך בפלטה.

ציפוי שיניים

היתרון האסתטי

מבחינת השיקולים לגבי מתי לבצע ציפוי שיניים מחיר בהחלט עשוי להיות פקטור מכריע. עם זאת, ציפוי שיניים הוא גם פתרון יעיל ואסתטי. יתרון נוסף בולט הוא שהציפויים עמידים בפני כתמים. משמעות הדבר היא ששיניים עם ציפוי נוטות פחות להיות מוכתמות מקפה, תה, יין או חומרים מכתימים נפוצים אחרים. הם מציעים גם מראה שיניים טבעי, שכן הם מותאמים לצבע ולצורה של השיניים הקיימות.

 

תוך כמה זמן משלימים את תהליך הציפוי?

יישום ציפוי שיניים הוא תהליך הכולל בדרך כלל מספר ביקורים אצל רופא השיניים. הצעד הראשון כולל בדרך כלל ייעוץ שבו רופא השיניים מעריך את התאמת הציפויים למטופל ודן במטרותיו. במהלך הביקור הבא, ניתן להסיר כמות קטנה של אמייל השן כדי לפנות מקום לציפוי.

לאחר מכן נלקחת התרשמות מהשן ונשלחת למעבדת שיניים בה נוצר הפורניר. לאחר שהציפוי מוכן, רופא השיניים ידביק אותו לשן באמצעות דבק מיוחד. בין אם זה לטיפול בשינויי צבע או בעיות יישור קלות, צריך לזכור שמדובר בהשקעה משתלמת. כמו בכל הליך דנטלי, חיוני להתייעץ עם רופא השיניים כדי לקבוע את הפתרון הטוב ביותר עבור הצרכים והרצונות הספציפיים.

ציפוי שיניים

אולי תאהבו גם את:

מהי פודיאטריה?

כפות הרגליים שלנו הן הבסיס לגופנו, ומאפשרות לנו לעמוד, ללכת, לרוץ ולשמור על שיווי משקל. לכן, פגיעות בכפות הרגליים עשויות ליצור בעיה של ממש בתפקוד

קרא עוד »
טיפול באמנות ונוירופידבק מועילים לילדים
יצירתיות וריפוי: כיצד תרפיה באמנות ונוירופידבק מועילים לילדים

ילדים מתמודדים לרוב עם אתגרים והתמודדויות שונות במהלך התפתחותם, כולל בעיות רגשיות, התנהגותיות וקוגניטיביות. בשנים האחרונות, גישות טיפוליות אלטרנטיביות כמו טיפול באמנות ונוירופידבק זכו להכרה

קרא עוד »
סרטן המוח השכיח ביותר
מהו סרטן המוח השכיח ביותר?

ישנן המון מחלות שכיחות בעולם, חלק יותר וחלק פחות. המגוון של המחלות רחב ביותר – זה יכול לנוע ממחלות שמקורן בוירוסים וחיידקים חיצוניים לגוף, מחלות

קרא עוד »