השלבים להגשת ערעור על דו"ח תנועה נגדי

ישנם לא מעט מקרים בהם מקבל אדם דו״ח על עבירה שהוא לא ביצע, או סיטואציה בה לא הוא היה האשם. במקרים של דו״חות תנועה ותעבורה, הדבר נפוץ במיוחד שכן חלק מהדו״חות נשלחים אל בית הנהג על בסיס צילום במצלמת מהירות או מצלמה בצומת, והדבר מהווה פתח לטעויות. לעיתים, גם שיפוט לא מוצדק של השוטר בשטח יכול להוביל לדו״ח מיותר. אז איך מגישים ערעור על דו״ח תנועה – לפניכם המדריך המפרט שלב אחר שלב.

 

השלב הראשון – בחינת הדו״ח

השלב החשוב ביותר הוא בחינת פרטי הדו״ח והבנתם, על מנת לבחור את הדרך הטובה ביותר להתקדם בטיפול בדו״ח. ראשית, חשוב לשים לב אם מדובר בדו״ח הכולל בו גם הזמנה להישפט או לא. בנוסף, חשוב לשים לב לפרטים הטכניים של הדו״ח – סוג העבירה, זמן ומיקום העבירה ופרטי הרכב. לעיתים, בעלי רכב מקבלים דו״ח על פעילות שבוצעה ברכבם על ידי נהג אחר. במקרים כאלו, יש לבצע הסבת דוח משטרה ולהעביר את הדו״ח אל הנהג אשר נהג ברכב בעת ביצוע העבירה. חשוב לשים לב לנושא לפני תחילת הטיפול בדו״ח, שכן קשה מאוד לבצע הסבת דו״ח לאחר תשלום או פתיחת הליכים.

 

השלב השני – בחירת ההליך המתאים

לאחר קבלת דו״ח תנועה, ישנם מספר הליכים בהם אפשר לבחור על מנת לטפל בדו״ח. ההליך הראשון והפשוט ביותר הוא כמובן לשלם את הקנס שניתן בדו״ח. את הקנס יש לשלם תוך 90 יום מרגע קבלת הדו״ח שכן לאחר מכן הקנס יוגדל. לאחר תשלום הקנס, קשה עד בלתי אפשרי לערער על הדו״ח ולבטל את התשלום ולכן אם ברצונכם לערער על הדו״ח אל תמהרו לשלם אותו. האפשרות השנייה היא כמובן להגיש ערעור על הדו״ח אשר יוכל להסתיים בביטול הקנס או בהמרת הקנס לאזהרה בלבד. לערעור יש לצרף הוכחות והסברים מתאימים והמשטרה רשאית שלא לקבל את הערעור ולהשאיר את הקנס על כנו. בנוסף, את הבקשה לערעור יש להגיש תוך 30 יום מיום קבלת הדו״ח. אפשרות נוספות לפעול לביטול הדו״ח היא באמצעות הגשת בקשה להישפט בבית משפט. את הבקשה להישפט יש להגיש עד 90 יום מיום קבלת הדוח או עד 30 יום מיום קבלת דחיית הערעור מהמשטרה.

 

השלב השלישי – טיפול בהליך באופן מסודר

לאחר בחינת האפשרויות ובחירה במסלול המתאים, יש לפעול באופן מסודר להגשת הבקשות והדרישות לערעור או לבקשה להישפט. על מנת לפעול לביטול של דו״ח, הקטנת קנס או המרה של הקנס באזהרה ובנקודות, יש להציג הוכחות והסברים המנמקים את עמדת המערער. לרוב הסברים אלו יכללו הוכחות לעבר תעבורתי נקי וכן נימוקים שונים לגבי הסיבות לפעולה עליה התקבל הדו״ח. בנוסף, במקרים בהם הליך קבלת הדו״ח לא היה תקין, ניתן למקד את הערעור באופן פעולת השוטר ובכך להוביל לביטול הדו״ח.

 

תנועה

אולי תאהבו גם את:

מגשר גירושין
מהם תפקידיה של מגשרת גירושין?

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ניכרת במספר הזוגות שבוחרים לפנות למגשרת גירושין מוסמכת. עובדה זו הגיעה לאוזנינו לאחרונה והובילה אותנו לבדוק את התחום מקרוב, כדי

קרא עוד »