הטרדה מינית בשיחת טלפון – ההגדרה, ומה ניתן לעשות כנגד זה

בעבר, הטרדות מיניות היו מתבצעות אך ורק במפגשים פיזיים פנים אל פנים, אך כיום הטרדה מינית יכולה להתבצע גם בשיחה טלפונית, ואכן הדבר קורה לנשים רבות ואנו נחשפים ליותר ויותר מקרים שכאלו. במאמר הבא נסביר בדיוק מהי הטרדה מינית על פי החוק וכיצד יש להתמודד מולה.

על פי החוק, הטרדה מינית אינה מחייבת מגע פיזי מכל סוג שהוא, ויכולה להתבצע באופן מילולי בלבד – ועל כן הטרדות מיניות בטלפון הן עבירה פלילית חמורה שדינה עלול לגרור תוצאות קשות עבור הפוגע. במאמר הבא נסביר מהי ההגדרה להטרדה מינית על פי החוק למניעת הטרדה מינית שנחקק בשנת 1998, מהן הזכויות שניתן לממש לאחר הטרדה מינית וכיצד יש לפעול בנידון.

 

מהי הטרדה מינית?

הטרדה מינית היא עבירה פלילית חמורה ביותר, כיוון שהיא פוגעת במספר זכויות אדם בסיסיות ביותר. היא פוגעת בכבודו של האדם, בזכותו לפרטיות, בזכותו לשוויון ובחירותו.

על פי סעיף 3 לחוק למניעת הטרדה מינית שנחקק בשנת 1998, הטרדה מינית נחשבת לכל אחד מן המעשים הבאים –

  1. התנכלות בעלת אופי מיני
  2. סחיטה באיומים
  3. הצעות חוזרות ונשנות בעלות אופי מיני, אשר נתקלו בסירוב או הבהרה מן הצד השני כי הוא אינו מעוניין בהצעות הללו.
  4. אמירות מבזות ומשפילות בעלות אופי מיני
  5. התייחסות בעלת אופי מיני אשר נתקלו בסירוב או הבהרה מן הצד השני כי הוא אינו מעוניין בהתייחסות הזו.
  6. ניצול יחסי מרות בהטרדה מינית
  7. פרסום סרטון/תמונה של אדם, תוך התמקדות במיניותו ובמקרים בהן הפרסום מבזה ומשפיל את האדם אשר לא נתן את הסכמתו לפרסום תמונה/סרטון זה.

 

הטרדה מינית בטלפון

מקרים של הטרדות מיניות בטלפון אינם שכיחים, ובשנים האחרונות אנו נחשפים ליותר ויותר מקרים מצערים שכאלו. מכיוון שמדובר בהטרדה מינית בטלפון, ההטרדה נעשתה באופן מילולי בלבד, ולא בהודעת טקסט שניתן לצלם ולתעד באמצעות צילום מסך.

על כן, הפיתרון פשוט – תוכלו להגדיר במכשיר הטלפון שלכם ״הקלטת שיחות״, מה שיעזור ויסייע לכם במקרה שתיפגעו מהטרדה מינית בטלפון, שיחת הטלפון המוקלטת תוכל לשמש כראייה לכל דבר בבית המשפט, במקרה בו תגישו תלונה אזרחית כנגד הפוגע. בנוסף, מומלץ לפנות לתחנת המשטרה ולהגיש תלונה אזרחית כנגד הפוגע, על מנת למצות עמו את הדין.

 

מה עוד אוכל לעשות במידה והוטרדתי מינית בטלפון?

הדבר החשוב ביותר, הוא לפנות לעורך דין המתמחה במקרים של הטרדות מיניות, לרבות מקרים של הטרדות מיניות בטלפון. נשים רבות חוששות מהגשת תלונה במשטרה, מכיוון שהדבר עלול לגרור תשאולים ותחקור בנוגע למקרה, מה שגורם לתחושות קשות ושחזור המקרה.

הטרדה מינית עו״ד דורון ויינרייך הוא עורך דין המתמחה במקרים של הטרדות מיניות ומנוסה בתחום – יש להיוועץ ולקבל את ההדרכה המתאימה בתהליך המשפטי המורכב, ולקבל את הליווי הנדרש עבור המקרה.

רופאה מוטרדת מינית בשיחת טלפון
רופאה מוטרדת מינית בשיחת טלפון

אולי תאהבו גם את:

מגשר גירושין
מהם תפקידיה של מגשרת גירושין?

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ניכרת במספר הזוגות שבוחרים לפנות למגשרת גירושין מוסמכת. עובדה זו הגיעה לאוזנינו לאחרונה והובילה אותנו לבדוק את התחום מקרוב, כדי

קרא עוד »