המותר והאסור במצלמות נסתרות

בכדי שאף אחד לא יהיה מסוגל להאשים אתכם בשום דבר, אתם צריכים לדעת מתי יהיה ניתן לפי החוק להציב מצלמות נסתרות.

יתרה מזאת, אתם גם צריכים לדעת אילו סוגים של צילומים בכלל יהיו קבילים בבית המשפט.

בואו נדבר על זה קצת יותר בהרחבה.

אם אתם עומדים להתקין מצלמות נסתרות, אתם כנראה עומדים לעשות זאת במקום העבודה, או אפילו בביתכם ובחצר הפרטית שלכם. בין אם ככה או ככה, אתם צריכים לדעת מה מותר לכם לעשות לפי החוק ומה אסור לכם. קודם כל והכי חשוב, אם יש בבעלותכם בית עסק ואתם מתקינים מצלמות גלויות ונסתרות, אתם חייבים לעדכן את קהל הלקוחות שלכם ואת באי בית העסק, באשר לקיום המצלמות. כמובן, יהיה ניתן לעשות זאת באמצעות שילוט לעסקים אשר מודיע על קיום המצלמות הנסתרות. אם כך, באילו תרחישים נוספים אנשים מעוניינים להתקין מצלמות נסתרות והאם זה חוקי?

 

האם מותר להתקין בבית מצלמה נסתרת ולא ליידע אף אחד?

לא פעם, אנשים מתקינים בביתם מצלמות נסתרות בכדי לחשוף מקרי בגידה. אם תשאלו חוקר פרטי בגידה וחשיפת מתחזים, הם יגידו לכם שהמקרים האלו די נפוצים. על פי החוק, לאדם מותר להתקין בביתו מצלמות נסתרות, אין כל מניעה בחוק לגבי זאת.

יחד עם זאת, במקרים מסוימים יהיה אפילו ניתן לתבוע על התקנת מצלמות נסתרות. במקרים שבהם בעל המצלמות משתמש בצילומים שלא לצורך אשר הוגדר בחוק, יהיה ניתן לתבוע. לא בטוח שיהיה ניתן להוביל את כתב התביעה הזה עד כדי זכייה בבית משפט, אבל אנשים מנסים בכל זאת. בואו נגיד ככה, אם חלילה מישהו השתמש בצילומים אינטימיים שלכם, יש לכם עילה לתביעה. וסביר להניח שתזכו בבית המשפט.

 

היכן אסור להתקין מצלמות נסתרות?

בשורה התחתונה, בבתים הפרטיים של אנשים ניתן על פי החוק להתקין מצלמות נסתרות ואין שום בעיה עם זה. יחד עם זאת, אפילו אין צורך להודיע לבאי הבית על הקיום של המצלמות האלו. כמובן, במקביל ללגיטימיות בהתקנת מצלמות, ישנם מקומות כמו שירותים, שאסור להתקין בהם מצלמות נסתרות. לא בבית פרטי ולא בבית העסק.

באשר למקומות כמו מטבחון או חדרי אוכל במקום העבודה, נהוג לספק לעובדים פרטיות במקומות מנוחה אלו. לרוב, מעסיקים ומנהלים יבחרו שלא להתקין מצלמות נסתרות באזורים אלו במקומות העבודה. בכל מקרה, למעסיק לעולם לא יהיה מותר לצלם את העובד מבלי ידיעתו של זה.

 

קבלו סיוע של חוקר פרטי במקרי גניבות בבית העסק

אם אתם חושדים שמישהו בבית העסק גונב ממכם, יהיה חשוב לקחת בחשבון פתרונות חלופיים למצלמות נסתרות. הפתרון החלופי הטוב ביותר הוא שכירת חוקר פרטי מקצועי. חוקרים פרטיים יכולים לחשוף מעשי נוכלות ועוקץ במקום העבודה, לרבות גם גניבות בבית העסק.

אם אתם חושדים כי אתם נעקצים בארגון שלכם-עצמכם, אתם מוזמנים לפנות אל משרד חקירות פרטיות ולהגיע לפתרון בהקדם. בהצלחה!

 

מצלמה מותקנת

אולי תאהבו גם את:

מגשר גירושין
מהם תפקידיה של מגשרת גירושין?

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ניכרת במספר הזוגות שבוחרים לפנות למגשרת גירושין מוסמכת. עובדה זו הגיעה לאוזנינו לאחרונה והובילה אותנו לבדוק את התחום מקרוב, כדי

קרא עוד »