מה הם המסמכים המאשרים את הסמכתו של המדביר?

קבעתם עם מדביר שטוען שהוא מקצועי אך אינכם בטוחים? דרשו לראות רשיון מדביר מטעם המשרד להגנת הסביבה ובדקו לאיזה סוג הדברה הוא מוסמך. במאמר זה נעשה לכם סדר ונסביר מה הם המסמכים המאשרים את הסמכתו של המדביר למען בריאותכם, בריאות ילדיכם ובריאות החי והצומח סביבכם. 

 

רשיון הדברה בישראל

לפני מספר שנים המשרד להגנת הסביבה קבע מספר נהלים המסדירים מיהו מדביר מוסמך, ומהם חומרי ההדברה המותרים לשימוש על פי חוק. הסיבה לכך היתה ההבנה העמוקה של הנזק הסביבתי שנגרם בעקבות שימוש מופרז ובלתי מקצועי בחומרי הדברה והסכנה שהוא מהווה לחי, לצומח ולאדם.

כדי לאפשר לכל אדם להגן על עצמו מפני מזיקים בין אם בחקלאות ובין אם בתוך בתים פרטיים, מסעדות ואיזורי תעשיה, נקבעו נהלים ברורים אילו הדברות הינן מותרות בישראל, ומי רשאי להשתמש בהם כדי להדביר. אם יש לכם צורך במדביר מקצועי המחזיק ברשיון הדברה מטעם משרד להגנת הסביבה, פנו עוד היום אל https://cobra1.co.il ותהנו משירות מקצועי ואמין.

הסמכה של המדביר

מה הם המסמכים המאשרים את הסמכתו של המדביר?

נכון להיום המסמך המאשר את הסמכתו של המדביר הוא רשיון ההדברה שהופק על ידי המשרד להגנת הסביבה לאחר שהמדביר סיים קורס הכשרה מתאים. על גבי הרשיון נרשם מהו סוג הרשיון, האם הוא מוסמך להדברת סביבות מגורים, שטחים פתוחים או הדברה בגז. חשוב לבדוק כי המדביר המוסמך, אכן מוסמך למשימה שאתם נותנים לו, ואינו מנצל לרעה את הסמכתו לתחום אחד כדי לעסוק בתחום אחר.

 

מדוע חשוב כל כך לבדוק את הסמכתו של המדביר?

פרט להדברה ביולוגית, כאשר אנו מגיעים לבצע הדברה מכל סוג, גם הדברה ירוקה, יש צורך בשימוש בחומרים רעילים. אמנם המשרד לאיכות הסביבה מקפיד על שימוש בחומרים שמזיקים פחות לסביבה ומתפרקים במהירות, אך שימוש לא נכון בהם בהחלט יכול לגרום נזק ולהרעלה. לכן, אם המדביר מתחמק מלתת לכם תשובות ענייניות ואינו מציג בפניכם רשיון הדברה, ותרו עליו ופנו למדביר מקצועי הנושא רשיונות כחוק.

הסמכה של המדביר

מה ההבדל בין ההסמכות?

המשרד להגנת הסביבה מכיר כיום בשלושה סוגי רשיונות: רשיון להדברת מבני מגורים, רשיון להדברת שטחים פתוחים ורשיון לשימוש בגז במהלך ההדברה. למדביר אין סמכות ואין רשות לחרוג מרשיונו ולטפל בתחום אחד כמו שהוא היה מטפל בתחום אחר.

התנאים, הסכנות והאתגרים הינם שונים מתחום אחד למשנהו, ולכן יש צורך בהתאמת המדביר לתחומו ולא לאפשר לאדם שהוסמך להדברת תחום אחד לעסוק בהדברת תחום אחר.

 

קוברה הדברות – הסמכה ורשיון להדברה במקצועיות ואמינות

קוברה הדברות עובדים אך ורק עם מדבירים מוסמכים בעלי רשיון מהמשרד להגנת הסביבה תוך שמירה על בטיחות, מקצועיות ואמינות. בכל מקרה של הדברה יישלח אליכם מדביר מקצועי המיומן בתחומו לביצוע מדויק ואיכותי.

הסמכה של המדביר

אולי תאהבו גם את:

לזהות פשפשים
איך מזהים פשפשים במיטה?

פשפשי המיטה הם חרקים קטנים שניזונים מדם אנושי ויכולים לתקוף אזורים שונים בבית, כולל מיטות, רהיטים ואפילו בגדים. זיהוי פשפש המיטה בשלב מוקדם הוא חיוני

קרא עוד »
פורץ רכבים במרכז

נתקעתם מחוץ לרכב כשהמפתח נשכח בפנים? נשבר לכם המפתח במנעול? אם עניתם בחיוב על לפחות אחת מהשאלות הללו, זה אומר שאתם צריכים את שירותיו של

קרא עוד »