הסטטיסטיקה של תאונות עבודה – 2021

כמעט בכל יום שומעים באמצעי התקשורת על תאונות עבודה שגרמו למוות ולפציעות קשות. מבין נפגעי תאונות העבודה ישנם גם כאלו המאבדים את כושר השתכרותם ומוצאים את עצמם מתמודדים מול חברות הביטוח והביטוח הלאומי על מנת לקבל פיצויים. קבלו את הסטטיסטיקה של תאונות העבודה לשנת 2021.

 

תאונות עבודה ב-2021

מנהל הבטיחות של המדינה מפרסם מדי שנה דו"ח על מספר נפגעי העבודה. במחצית הראשונה של שנת 2021 נהרגו בתאונות עבודה 23 איש כאשר מחצית מהם קשורים לענף הבנייה והשאר נהרגו כתוצאה מתאונות בענף המסחר והתעשייה. נתוני הסטטיסטיקה מלמדים על תוצאות דומות לשנת 2020. רק בחודש יוני למשל, דווח על 5 הרוגים ו-35 פצועים מתאונות עבודה ובסך הכל לאורך כל 2021 על 28 הרוגים ו-205 פצועים מתאונות עבודה.

הנתונים הללו מלמדים על מחדלים במקומות העבודה כתוצאה מבטיחות לקויה. ביחד עם זאת, תאונות עבודה מתרחשות גם כתוצאה משאיפת חומרים מסוכנים, חשיפה לרעש, נפילת ציוד כבד, פגיעות ממכשור חשמלי, מחלות מקצוע ותאונות דרכים בדרך לעבודה ובחזרה ממנה ולכן מדובר על סטטיסטיקה גבוהה.

 

מהו הנוהל להגשת תביעת תאונת עבודה?

תאונת עבודה יכולה לשנות את החיים בצורה דרסטית במקרים בהם מאבדים את כושר העבודה ונאלצים להתמודד עם סוגיות רפואיות הכרוכות בהוצאות ועם אובדן כושר השתכרות. המוסד לביטוח לאומי מפצה את העובדים הנפגעים, אך מדובר בתהליך מייגע ובירוקרטי. אדם הנפגע מתאונת עבודה צריך ראשית לדווח על האירוע למעסיק שלו. המעסיק מדווח על כך לביטוח הלאומי והנפגע חייב לקבל טיפול ראשוני.

בין אם הוא מפונה לחדר מיון ובין אם הוא נזקק לטיפול בקופת החולים, יש לקבל מסמך רפואי לנפגעי תאונות עבודה בו מתועד המקרה, הנסיבות והתוצאות של הפגיעה. מומלץ לא לחכות ולקבל מייד לאחר המקרה את הטיפול. במידה ומדובר על מחלת מקצוע יש להגיש תביעה מיום האבחון שלה ועד 12 חודשים וכך גם במקרה של תאונת עבודה. את התביעה מגישים באתר המקוון של הביטוח הלאומי עם המסמכים וההוצאות הרפואיות ומקבלים תשלום על ימי מחלה.

 

מהו הפיצוי של הביטוח הלאומי?

הפיצוי של הביטוח הלאומי נקרא דמי פגיעה. את הפיצוי ניתן לקבל על מקסימום 13 שבועות של היעדרות מהעבודה ולאחר מכן יש להגיש תביעה לנכות מעבודה בגינה מקבלים קצבה. נפגע שנקבעה לו דרגת נכות של 100% יכול לקבל עד 34,234 ₪ לחודש. אם הנפגע הוא לפני גיל 21 ואינו בן קיבוץ, מענק הנכות שיקבל יהיה בהתאם להכנסה חודשית של 10,551 ₪. מי שהוחמר מצבו גם יוכל לקבל קצבה חודשית ממנה ינכו את המענק שקיבל לפני ההחמרה. מאחר ומדובר בתביעה מורכבת הקשורה לסוג הפגיעה, הנזקים והקשר שלהם לתאונת עבודה, מומלץ לתבוע באמצעות עורך דין תאונות עבודה ולקבל את הפיצוי המירבי. למידע נוסף כנסו לאתר https://pitzuim.co.il.

עובדים

אולי תאהבו גם את:

פרישה לגמלאות
איך להתכונן לפנסיה

רבים מאתנו מחכים ליום הפנסיה, שבו נוכל להתפנות לכל התחביבים, מבלי להתחייב להשכמה מוקדמת ועבודה רוויית לחץ, אך מעטים מכירים בדברים שצריך ליישם רגע לפני

קרא עוד »