הפרת פטנט: באילו מקרים ניתן להגיש תביעה לפיצויים

הפרת פטנט: באילו מקרים ניתן להגיש תביעה לפיצויים?

מי מאיתנו, היזמים הצעירים ומלאי האמביציה, לא חלם על היום שבו הוא יוכל לרשום פטנט ויתרה מכך, על היום שבו הוא יתעשר מזה? עם זאת, כמובן שעולם הפטנטים הרבה יותר מורכב במציאות ממה שנראה לנו בדמיון ולכן טבעי שברוב המקרים אפילו אם פטנט מסוים נרשמים הוא לא תמיד מוביל לעושר כלכלי או להכרה ציבורית. בנוסף למורכבות הטבעית, יש עוד עניין שצריך לקחת בחשבון, בין אם אתם בצד שרשם את הפטנט ובין אם אתם בצד של חברת ענק שרוצה לעשות שימוש בפטנט קיים: יש כזה דבר שנקרא הפרת פטנט וחובה להיות מודעים אליו. הפרה של פטנט היא למעשה כל מקרה שבו נעשה שימוש בהמצאה של מישהו אחר, או בחלק ממנה, לצרכים מסחריים, בין אם זה אומר מכירה, שיווק או הפקה של רווחים בגובה מסוים תודות לפטנט הרשום. לכן ההמלצה הכי טובה שנוכל לתת לכם בנושא הזה היא, לבדוק את הנושא הזה לעומק לפני שאתם בוחרים להשתמש בפטנט של מישהו אחר.

הגשת תביעה לפיצויים

במידה ואתם נמצאים בצד של בעלי הפטנט ואתם רואים שמישהו אחר, בין אם זה אדם פרטי ובין אם זו חברה גדולה, עשה שימוש בהמצאה שלכם, כדאי שתדעו שיש מה לעשות בנידון. למעשה בכל יום מוגשות סביב העולם תביעות פיצויים בגין שימוש בפטנטים כאלה ואחרים ואחת מהדוגמאות הן פסק הדין שקבע כי חברת טבע הענקית תשלם מיליוני דולרים לחברה בריטית בגלל הפרת פטנט. לכן אתם בהחלט יכולים לצאת מנקודת הנחה שהחוק עומד לצידכם, בעלי הפטנט, אך חשוב לבדוק איך אתם מגישים את התביעה. ראשית, כדאי לדעת שהחוק קובע שאם השימוש בפטנט נעשה לצורכי מחקר, הרי שהשימוש בו חוקי. שנית, כמובן שיהיה עליכם להוכיח את הטענה שלכם בצורה מעמיקה ורצינית כי אחרת אין לכם סיכוי לקבל את הפיצויים שאתם דורשים.

פיצויים 2

עורך דין פטנטים שיוכל ללוות אתכם לכל אורך הדרך

אם חשבתם לרגע שיהיה עליכם להתמודד בכוחות עצמכם מול האדם הפרטי, או החברה, שעשו שימוש בפטנט שלכם, כדאי שתדעו שזה לא מדויק. לא כולם מודעים לכך, אך גם בתחום הפטנטים יש עורכי דין מומחים שזו בדיוק העבודה שלהם: להוכיח שגוף מסוים עשה שימוש בפטנט שרשום על שם מישהו אחר. כיוון שמוגשות הרבה מאוד תביעות כאלה במדינת ישראל אתם יכולים לתאר לעצמכם שגם לא חסרים עורכי דין מובילים כך שיש לכם אל מי לפנות. חשוב להיות מודעים לכך שפטנטים במדינת ישראל נותנים הגנה מקומית בלבד, כלומר, מחוץ למדינת ישראל בהחלט ניתן יהיה להשתמש בפטנט שלכם. מה שבטוח זה שכדי להגדיל את הסיכוי לקבל את הפיצוי שמגיע לכם, אתם צריכים עו"ד מומחה שיעמוד לצידכם לכל אורך הדרך ולא כדאי לדחות את הפניה לאיש מקצוע כזה.

אולי תאהבו גם את:

מגשר גירושין
מהם תפקידיה של מגשרת גירושין?

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ניכרת במספר הזוגות שבוחרים לפנות למגשרת גירושין מוסמכת. עובדה זו הגיעה לאוזנינו לאחרונה והובילה אותנו לבדוק את התחום מקרוב, כדי

קרא עוד »