התיישנות רישום פלילי: מתי חלה התיישנות על הרשעה

התיישנות רישום פלילי: מתי חלה התיישנות על הרשעה?

להיות מעורבים בפרשיות פליליות שונות זה בדרך כלל לא משאת נפשו של אף אחד מאיתנו, אפילו לא כאשר מדובר על אנשים שמנסים את מזלם אל מול החוק. לדוגמה, אדם שסוחר כמה חודשים במריחואנה לא באמת חושב על כך שיום אחד עלולים לתפוס אותו, לפתוח נגדו תיק, לעשות לו רישום פלילי ואולי אפילו לשפוט אותו ולמצוא שהוא אשם. עם זאת, רישומים פליליים הם חלק מהחיים של רבים מאיתנו והם עלולים לסבך אותנו לא מעט. לדוגמה, אדם שיש נגדו רישום פלילי וירצה להתקבל לעבודה בחברה גדולה ומוכבדת עלול למצוא את עצמו מחוץ למרוץ, כי איזו חברה תרצה לקבל אדם עם רישום פלילי לעבודה. עם זאת, החדשות הטובות הן שגם בתחום הזה ישנה התיישנות וישנם גם מחיקה עם הזמן של רישום פלילי והרשעות שונות. החוק קובע שרישום פלילי לבגיר שהוטלו עליו 12 חודשים של מאסר יימחק אחרי ביצוע המעצר ועוד שבע שנים נוספות. לעומת זאת, אם מדובר על קטין החוק מדבר על תקופת התיישנות של פרק הזמן שנקבע לעונש ועוד חמש שנים.

פושע

האם הרשעה פלילית נמחקת?

אחרי שמסתיימת תקופת ההתיישנות, שכפי שראינו אורכה יכול להשתנות בהתאם נסיבות, חלה גם תקופת מחיקה. במהלך תקופה זו המידע על ההרשעה ועל הרישום הפלילי יכולים להימסר רק לגורמים מאוד ספציפיים כמו השב"כ, צבא ההגנה לישראל ומשטרת ישראל. בדרך כלל תקופת המחיקה היא של עשר שנים מתום תקופת ההתיישנות אך בהחלט ניתן לראות שיש מקרים שבהם התקופה הרבה יותר קצרה. חלק ממה שישפיע על אורך התקופה גם במקרה כזה זו השאלה האם העבירה בוצע על ידי קטין או על ידי בגיר והאם יש נסיבות מקלות או לא.

האם ליווי של עורך דין בתחום הזה יוכל לעזור בקיצור זמן ההתיישנות והמחיקה?

כמו בהרבה מקרים אחרים, גם במקרה הזה אתם יכולים להיות בטוחים שאם יעמוד לצדכם עורך דין שמכיר הן את מערכת המשפט והן את ההתנהלות האפשרית מולה, הרי שהדבר יסייע לכם. אדם שיש נגדו רישום פלילי ואדם שהורשע במעשה כזה או אחר הוא בעל אינטרס גדול לקצר את זמן הזמן עד מחיקת ההרשעה או הרישום הפלילי. כפי שהוזכר לעיל, אנחנו רוצים להתקדם האלה בחיים ולמרות שאולי עשינו דבר נוראי לפני שנים, זה לא יכול להיות שאותה טעות תלווה אותנו לכל אורך חיינו. לכן חשוב לפנות לעורך דין שמכיר את התחום הזה ושיוכל לקצר עבורנו את הזמן עד למחיקת האירוע. אחרי שהאירוע נמחק ולאיש יותר לא תהיה גישה אליו, יהיה לנו הרבה יותר קל להשתלב שוב בחברה וליהנות מהזדמנויות שוות. לכן כדאי גם לכם לבחור עוד היום עורך דין מקצועי שיוכל לעזור לכם ולקצר עבורכם את התהליכים.

פושע 3

אולי תאהבו גם את:

מגשר גירושין
מהם תפקידיה של מגשרת גירושין?

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ניכרת במספר הזוגות שבוחרים לפנות למגשרת גירושין מוסמכת. עובדה זו הגיעה לאוזנינו לאחרונה והובילה אותנו לבדוק את התחום מקרוב, כדי

קרא עוד »