חוות דעת רפואית משפטית שיניים – איך משיגים אותה ולמי פונים?

חוות דעת רפואית משפטית בנושא בריאות השיניים, היא למעשה עדות מומחה רבת ערך שיכולה לעיתים להפוך את הקערה ולסמן את ההבדל בין ניצחון להפסד בתביעה. מדובר במסמך חשוב לאין ערוך בכל הקשור לתביעות רשלנות, תביעות מול חברות ביטוח וכדומה. במאמר הבא נסביר איך משיגים ולמי פונים כדי להשיג חוות דעת שכזאת.

 

לא רק לגבי שיניים

חוות דעת רפואית משפטית היא כלי רב עוצמה בידיהם של עורכי דין העוסקים בתביעות הקשורות לנזקי גוף. למעשה, בכל תביעת נזיקין גופנית, מלבד אלו הקשורות לתאונות דרכים, ישנה חובת הצגה של חוות דעת רפואית משפטית. חוות הדעת מסייעת לייצר סדר הכרחי בראש, גם אצל השופט.

היא מתארת אבחון מדויק של הבעיה, דרכי טיפול עתידיות רצויות, סקירה רפואית כללית של הפציינט ומה שרלוונטי מאוד לאולם בית המשפט – הבניית סיבתיות בין אירוע אחד לבעיה הרפואית שעל הפרק (למשל הוכחת קשר בין תאונת עבודה לפגיעה כלשהי בשיניים).

על כן חוות דעת רפואית, ולא רק כזאת שעוסקת בשיניים אלא מכל הדיסציפלינות הרפואיות, היא עניין קריטי במציאות המשפטית וגורמים משפטיים צריכים לדעת איך להשיג אותן בקלות ונגישות יחסית, למשל מאתרים כמו https://www.forum-md.co.il העוסקים בקשר בין רפואה למשפט ומרכזים סל של מומחים בענפי רפואה שונים.

 

חוות דעת רפואית – לא עניין של מה בכך

חוות דעת רפואית שקולה לעדות מומחה בבית המשפט. על כן מיותר לציין שזה לא מסמך שאפשר להפיק בקלות. בשביל לכתוב חוות דעת רפואית משפטית על הכותב להיות דמות בכירה ומומחית בענף הרפואי הרלוונטי. לא כל רופא יכול לכתוב חוות דעת משפטית, ובפועל יש להתאים כל חוות דעת רפואית ספציפית לרופא ספציפי בעל ההתמחות המתאימה על מנת שיכתוב אותה.

מומחיות רפואית היא אמנם תנאי נדרש לכתיבה, אבל היא בהחלט לא תנאי מספק על מנת שהתוצר המוגמר יהיה באיכות מתאימה לצרכי בית המשפט. על הכותב להשקיע בחוות הדעת, לגשת לספרות המחקרית ולעגן את דבריו בממצאים עדכניים ורלוונטיים. זאת כמובן לאחר שראה את הלקוח ועשה לו מערך בדיקות מקיף, או ששלח אותו להסתכלויות נוספות.

בנוסף על הכותב להתאים את דבריו לשפה המשפטית ולפורמט הכתיבה של חוות דעת משפטית. על כן נדרשת השקעה לא מועטה בכדי למצוא רופא טוב שיכתוב באופן תדיר חוות דעת רפואיות משפטיות.

 

הכי נח במקום אחד

בכדי להשיג חוות דעת רפואית שיניים יש לפנות למומחי שיניים שונים. אפשרות אחת היא לשבת כמה שעות על מנוע החיפוש ולהוציא טלפונים של אנשים שנשמעים מותאמים למשימה. אפשרות נוספת, המתאימה יותר לטווח הארוך, היא לבנות באופן עצמאי מאגר של אנשי קשר אמינים עבור חוות דעת רפואיות. האפשרות הנוחה מכולן אולי, היא לגשת לאתר שכבר עשה את כל העבודה ומרכז בלחיצת כפתור את כל מומחי הרפואה השונים.

מומחים לרפואת שיניים.

אולי תאהבו גם את:

מהי פודיאטריה?

כפות הרגליים שלנו הן הבסיס לגופנו, ומאפשרות לנו לעמוד, ללכת, לרוץ ולשמור על שיווי משקל. לכן, פגיעות בכפות הרגליים עשויות ליצור בעיה של ממש בתפקוד

קרא עוד »
טיפול באמנות ונוירופידבק מועילים לילדים
יצירתיות וריפוי: כיצד תרפיה באמנות ונוירופידבק מועילים לילדים

ילדים מתמודדים לרוב עם אתגרים והתמודדויות שונות במהלך התפתחותם, כולל בעיות רגשיות, התנהגותיות וקוגניטיביות. בשנים האחרונות, גישות טיפוליות אלטרנטיביות כמו טיפול באמנות ונוירופידבק זכו להכרה

קרא עוד »