כיצד מתנהלת תביעה על איחור באבחון? שלב אחרי שלב

איחור באבחון בעיה רפואית הוא עניין שיש לשים עליו דגש מיוחד כשמדברים על רשלנות רפואית. איחור כזה עשוי ליצור בעיות רפואיות שאבחון מוקדם היה מונע. כמו כן, איחור באבחון יוצר לעיתים קרובות החמרה במצבם של המטופלים. איחור באבחון מהווה רשלנות של הצוות המטפל כלפי המטופל. במאמר הבא נציג את ההליך המשפטי בתביעות רשלנות רפואית שנושאן הוא איחור באבחון.

 

סיווג האיחור באבחנה שהוביל להתדרדרות במצב הרפואי

בשלב הראשון בו איתרתם בעיה רפואית שלדעתכם נכון היה לאבחן קודם לכן, צריך לשים את האצבע על שלב האבחון, על סוג האבחון השגוי ועל הקושי הרפואי המתעורר בעקבותיו. כדאי לשים לב שמדובר בקשר ישיר בין האיחור באבחון להרעה במצבכם הרפואי. בהחלט ייתכנו מקרים שמצב רפואי מורכב נוצר רק בשל רשלנות רפואית באבחון וכתוצאה מכך אתם נדרשים לעבור פרוצדורה רפואית שלא הייתם נדרשים לה אם האבחון היה נערך בזמן המתאים.

 

בחירת עורך דין מתאים

בסמוך לאחר איתור האיחור באבחון, כדאי לפנות לעורך דין על מנת שייעץ לכם באשר למסמכים שיש להציג כדי להגיש את התביעה נגד הרשלנות הרפואית. יתכן ועליכם לפנות לגורמים שונים על מנת להשיג את המסמכים, וזה החלק החשוב ביותר בתביעות כאלה. בנוסף, עורך דין לרשלנות יוכל להעריך עבורכם את סיכויי התביעה ואת גובה הפיצוי הצפוי במידה ותביעתכם תתקבל.

 

הגשת כתב תביעה

בסיום ההליכים מול עורך הדין ואיסוף החומר, יוגש לבית המשפט כתב תביעה המפרט את תביעתכם בגין הרשלנות הרפואית. כתב התביעה יפרט מי הם הגורמים או הגורם אותם אתם תובעים, מי הם העדים ומה המסמכים שתגישו על מנת להוכיח את טענותיכם. לאחר הגשת כתב התביעה, יוגש כתב הגנה מהצד שכנגד ובו תשובה לטענותיכם. לאחר הגשת שני אלה, אפשר יהיה לומר בדיוק מה המחלוקת בין הצדדים ומה הוויכוח המרכזי במשפט.

 

ניהול הליך משפטי או הגעה לפשרה

בסיום הגשת כתבי הטענות לבית המשפט, יחל הליך משפטי מקדמי ואחריו יחל המשפט עצמו. במשפט עצמו כל צד מביא ראיות בשלב ההוכחות, לאחר מכן נשמעים סיכומי הצדדים ובסוף ניתן פסק דין המכריע אילו מטענות הצדדים התקבלו על ידי בית המשפט. בתיקים שנושאם רשלנות רפואית, מגיעים לא פעם הצדדים להסכמות, והתיקים מסתיימים בהסדרי טיעון, כך שניתן לחסוך חלק מההליכים המשפטיים.

 

סיכום

איחור באבחון מופיע במגוון צורות ועשוי לבוא לידי ביטוי בחלקים שונים בטיפול הרפואי. לצד האחריות שלכם כמטופלים לשאול את השאלות המתאימות ולהתעקש על קבלת טיפול רפואי הולם, אנו נאלצים לסמוך על הצוות הרפואי שיאבן את הבעיות בזמן. במידה ואתם סבורים כי נעשתה חריגה במועד האבחון הרפואי שקיבלתם, כדאי לפנות לייעוץ עם עורך דין המומחה ברשלנות רפואית כדי לבחון את האפשרות להגיש תביעה.

כיצד מתנהלת תביעה על איחור באבחון? שלב אחרי שלב

אולי תאהבו גם את:

מגשר גירושין
מהם תפקידיה של מגשרת גירושין?

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ניכרת במספר הזוגות שבוחרים לפנות למגשרת גירושין מוסמכת. עובדה זו הגיעה לאוזנינו לאחרונה והובילה אותנו לבדוק את התחום מקרוב, כדי

קרא עוד »