האם טלפון כשר זו מתנה שווה לילדים שלומדים רחוק?

ישנם ילדים שמסיבות כאלה ואחרות, לומדים רחוק מבית הוריהם, בפנימיות או מוסדות חינוך שונים. ברוב המקרים, ההורים מציידים את הילד במכשיר סלולארי המאפשר לו לשמור עימם על קשר. מצד שני הטלפון הסלולרי מעלה דאגה בקרב הורים החוששים שילדם ייחשף להשפעותיה השליליות של גישה בלתי מוגבלת לאינטרנט ולרשתות חברתיות. לכן, הטלפון הכשר, נטול הגישה לאינטרנט, נתפס כפתרון אפשרי עבור ילדים אלו. האם זו מתנה שווה לילדים שלומדים רחוק? על כך במאמר הבא.

 

מהו הטלפון הכשר?

טלפון כשר, פלאפון כשר הוא מכשיר סלולרי המתאים בעיקר לציבור הדתי והחרדי. אין בו גישה לאינטרנט, אין בו אפליקציות או תכונות בלתי הולמות ולכן הוא מכונה "כשר". המטרה שלו לתת מענה לצרכים של בני ובנות הציבור הדתי והחרדי על מנת שלא יהיו חשופים לתוכן מזיק ולמדיה החברתית. על אף זאת, ניתן לשלוח באמצעותו סמסים, יש לו מצלמה, סים והוא משתמש ברשת הסלולרית.

מהו הטלפון הכשר

האם הטלפון הכשר הוא מתנה שווה לילדים הלומדים מרחוק?

הטלפון הכשר הוא מתנה שווה לכל ילד שהוריו מעוניינים למנוע ממנו חשיפה לתכנים מזיקים, למדיה החברתית ולכל מה שהאינטרנט טומן בחובו. מדובר על מתנה מושלמת בעיקר לילדים מהמגזר הדתי שלומדים במרחק מבית הוריהם וצריכים לשמור על קשר עם ההורים.

 

יתרונות השימוש בטלפון הכשר

  • הגנה מפני הסחות דעת – הטלפון הכשר מונע מילדים גישה לאינטרנט, רשתות חברתיות ומשחקים ובכך מסייע להם להתרכז בלימודים.
  • צמצום זמן מסך – מחקרים רבים מצביעים על קשר בין זמן מסך מוגזם לבעיות בריאותיות, קשיי שינה, ירידה בלימודים ועוד. פלאפון כשר תורם לצמצום זמן המסך ובכך מגן על בריאותם ורווחתם של הילדים.
  • קידום תקשורת בינאישית – הטלפון הכשר מעודד תקשורת פנים אל פנים ושיחות טלפון ובכך תורם לחיזוק הקשרים החברתיים והמשפחתיים.
  • הקניית ערכים – הטלפון הכשר יכול לשמש ככלי חינוכי להקניית ערכים כמו צניעות, אחריות ומודעות עצמית.

יתרונות השימוש בטלפון הכשר

חסרונות השימוש בטלפון כשר

  • הגבלת גישה למידע – הטלפון הכשר מונע מילדים גישה למידע חיוני שעשוי לסייע להם בלימודים ובחיי היומיום.
  • פגיעה בחיי החברה – ילדים הלומדים בסביבה המשתמשת בטלפונים חכמים, עשויים להרגיש מנודים חברתית, כיוון שרוב חבריהם משתמשים בטלפונים שונים משלהם.
  • תחושת החמצה – ילדים שמשתמשים בטלפון כשר עשויים לחוש שהם מפסידים חוויות חברתיות ותרבותיות רבות שאחרים מגיעים אליהם באמצעות הטלפון החכם בעת גלישה באינטרנט.

 

האם הטלפון הכשר זול יותר מטלפון חכם?

העלות של הטלפון הכשר משתנה בהתאם לדגם שלו ובמידה ואם רוכשים סים מיוחד או לא. בכל אופן, הוא זול יותר מטלפון חכם, מאחר ואין בו את אותן הפונקציות.

 

סיכום

טלפון כשר יכול להוות מתנה שווה לילדים שלומדים רחוק מבית ההורים, אך חשוב לשקול את היתרונות והחסרונות לפני קבלת החלטה. ההחלטה צריכה להיעשות תוך התחשבות בגיל הילד, בגרותו, צרכיו החברתיים והלימודיים ובמידת ההשגחה ההורית. טלפון זה הוא כלי יעיל בהגנה על ילדים מפני הסחות דעת ופיתויים בעולם הדיגיטלי.

האם טלפון כשר זו מתנה שווה לילדים שלומדים רחוק

אולי תאהבו גם את:

פרישה לגמלאות
איך להתכונן לפנסיה

רבים מאתנו מחכים ליום הפנסיה, שבו נוכל להתפנות לכל התחביבים, מבלי להתחייב להשכמה מוקדמת ועבודה רוויית לחץ, אך מעטים מכירים בדברים שצריך ליישם רגע לפני

קרא עוד »