כיצד ניתן להתחיל הליך תביעת נזיקין?

תביעות נזיקין יכולות להיות מוגשות על ידי כל אדם שנגרם לו או לרכושו נזק, כאשר הוא מעוניין לקבל על כך פיצוי ממי שלדעתו הוא הגורם האחראי. עם זאת, היכרות עם השלבים השונים של התהליך היא קריטית לצורך השגת המטרה

 

המטרה של תביעות נזיקין היא להשיג פיצוי כספי. את הפיצוי הכספי תובעים הלכה למעשה ממי שהוא לדעתנו אחראי על הנזק, בין אם הוא נגרם לגופו של אדם או לרכושו. בין היתר, תביעות נזיקין אפשר להגיש נגד רופא בגין רשלנות, נגד מעסיק בגין תאונות עבודה וכן הלאה.

יצירת קשר עם עורך דין למשל יכולה להיות כלי מעולה להתחלת הליך תביעת נזיקין. בגלל שכך מלכתחילה נהנים ממעורבות של עורך דין שמכיר את התחום וזו למעשה העבודה שלו, יש סיכוי גבוה יותר להשיג את המטרות. בתוך כך, ניתן להמשיך להישאר עם אצבע על הדופק לגבי שלבים שונים של התהליך.

 

הכי חשוב – חובת ההוכחה

התנאי הכי בסיסי להתחלת הליך של תביעת נזיקין הוא חובת ההוכחה. לעומת החוק הפלילי שבו התביעה מחויבת להוכיח את אשמת החשוד מעבר לכל ספק סביר, בתביעות נזיקין אין דרישה כזו.

בתביעות נזיקין ניתן להסתפק בשכנוע בסיסי בלבד של השופט, כדי להשיג את המטרה ולקבל את הפיצוי הכספי. לכן, חשוב לאסוף כמה שיותר עדויות, ראיות ומסמכים או תמונות שמוכיחים שאכן נגרם נזק לניזוק על ידי המזיק – שהוא גם הנתבע.

 

כמה עולה להגיש תביעה?

בד בבד עם חובת ההוכחה, ניתן להתחיל הליך מסודר של תביעת נזיקין רק אם נושאים בעלויות הרלוונטיות. כאן צריך להיערך לשכר הטרחה של עורך הדין שנקבע לפי גובה הפיצויים הסופיים, לעלות של חוות דעת רפואית שהופכת למסמך משפטי שנכתב על ידי רופא מומחה ובמקרים מסוימים גם לכתיבת חוות דעת מקצועית.

העלויות השונות להגשת תביעת נזיקין יכולות להיות מתואמות מראש מול עורך הדין. זו סיבה מעולה להשקיע זמן בבחירת עורך דין טוב, שמציב את האינטרסים של הלקוחות שלו בראש סדר העדיפויות ויכול לחסוך עבורם גם זמן וגם כסף.

 

כך קובעים את הסעדים בתביעות נזיקין

מה שרוב האנשים רוצים לדעת על מנת להחליט האם להתחיל בהליך של תביעת נזיקין הוא כיצד קובעים את הסעדים. כך למשל הפיצוי הכספי הוא הסעד העיקרי בדיני הנזיקין, אך את גובה הפיצוי קובעים לפי ראשי נזק: ראשי נזק לא ממוניים (כמו קיצור תוחלת החיים וסבל) וראשי נזק ממוניים (שכוללים הפסדי השתכרות עכשיו ובעתיד).

לסיכום, עורך דין שמכיר מקרוב את התחום של דיני נזיקין יכול לסייע ללקוחות שלו בשלבים שונים של התהליך. מלבד התייעצות עם עורך דין, צריך להקפיד על השלבים השונים על מנת להיערך גם ברמה הכלכלית.

למידע נוסף והתייעצות בנושא תביעת נזיקין, בדקו את האתר sultanlaw.co.il.

הליך תביעת נזיקין

אולי תאהבו גם את:

פרישה לגמלאות
איך להתכונן לפנסיה

רבים מאתנו מחכים ליום הפנסיה, שבו נוכל להתפנות לכל התחביבים, מבלי להתחייב להשכמה מוקדמת ועבודה רוויית לחץ, אך מעטים מכירים בדברים שצריך ליישם רגע לפני

קרא עוד »