כמה פיצויים מקבלים על פיטורים בחו"ל?

פיטורים זה אף פעם לא עסק נעים, בטח שלא במדינה זרה שהגעת אליה לצורכי עבודה. יש מדינות שבהן תוכלו לקבל פיצויי פיטורים נדיבים, שיוכלו להמתיק לכם קצת את ההפתעה הלא נעימה. לעומת זאת, ישנן מדינות בהן החוק לא מורה על פיצויי פיטורים כלל.

 

איפה הכי משתלם להיות מפוטר?

זו שאלה קצת מצחיקה, שכן המחשבה על פיטורים לרוב לא עולה במוחם של מי שמתחיל עבודה חדשה. עם זאת, פיטורים היא אופציה שתמיד צריך לחשוב עליה – הפיטורים לא תמיד תלויים בהתנהלות שלכם או בתפוקת העבודה שלכם, אלא עשויים להתבצע גם משיקולי כדאיות כלכלית לחברה וצמצומים עקב משבר כלכלי.

מי שמעוניין למצוא עבודה בחו"ל, צריך להכיר את כל הזכויות שמגיעות לעובד במדינה אליה הוא עובר לגור. נושא זה עשוי להוות חלק מהשיקולים של העובד במציאת תחום עבודה או בהחלטה באיזו מדינה כדאי לעבוד.

 

ארצות הברית

ארה"ב היא אחת המדינות המשפיעות והחשובות ביותר בעולם (אם לא המשפיעה מכולן), ובעלת כלכלה חזקה שמהווה מדד לשאר העולם. עם זאת, בכל הנוגע לזכויות עובדים – זוהי אינה המדינה האידיאלית.

בארה"ב אין חוק שמסדיר את נושא הפיצויים במקרה של פיטורים, אלא כל מעסיק מסדיר זאת בחוזה העבודה האישי מול העובד.

 

קנדה

בקנדה יש תנאים סוציאליים נוחים יותר לעובדים, וזה ניכר גם בנושא פיצויי הפיטורים. במידה ופוטרתם מעבודתכם בקנדה, תוכלו לקבל פיצויי פיטורים – במידה ועבדתם במקום העבודה מעל 5 שנים, ובמידה ומקום העבודה מרוויח מעל 2.5 מיליון דולר קנדי בשנה.

סכום הפיצוי שתוכלו לקבל הוא סכום של שבוע עבודה אחד על כל שנת עבודה אחת. מכיוון שהזכאות לפיצויים מתחילה רק לאחר 5 שנות עבודה, המשמעות היא שסכום הפיצויים הוא בגובה מינימום חמישה שבועות עבודה.

 

שבדיה

שבדיה נחשבת למדינה סוציאלית ובעלת זכויות עובד רבות, אך דווקא נושא פיצויי הפיטורים לא מעוגן שם בחוק. עם זאת, הנושא מופיע בהסכמים קיבוציים במקומות עבודה רבים – תוודאו כי מקום העבודה שלכם אכן חתום על הסכם שכזה, וידאג לכם לפיצויים בעת הצורך.

 

יפן

ביפן, בדומה לשבדיה, נושא פיצויי הפיטורים לא מעוגן בחוק – אלא בהסכמים קיבוציים במקומות העבודה.

 

מעוניינים למצוא עבודה בחו"ל?

לאחר שקיבלתם מושג כללי לגבי פיצויי פיטורים במספר מקומות בעולם (שנקווה שלא תצטרכו לקבל כאלו) – הגיע הזמן למצוא את העבודה שאתם רוצים, במדינה שהכי מתאימה לכם!

על מנת לעשות רילוקיישן מוצלח לחו"ל, תוכלו להיעזר בחברה כמו חברת אדקו ישראל – הנציגה הישראלית של חברת משאבי האנוש הגדולה והמובילה בעולם. אדקו מסייעת לאנשים למצוא משרות בחו"ל, ואף למכור ולשווק מוצרים של חברות ישראליות בחו"ל.

דרך אדקו תוכלו לחפש את העבודה שהכי מתאימה לכם, לעבוד במדינה שתמיד חלמתם עליה ולנסות את מזלכם מעבר לים!

כסף

אולי תאהבו גם את:

הלוואות בערבות מדינה
מקסום הטבות הלוואות בערבות מדינה

הלוואות בערבות מדינה מספקות הזדמנות מצוינת לאנשים לגשת למשאבים פיננסיים בתנאים והגבלות נוחים. עבור יועצי משכנתאות, הבנה כיצד למקסם את הטבות ההלוואה הללו יכולה להועיל

קרא עוד »
הלוואות גמח
5 סיבות לקחת הלוואת גמ"ח

הלוואות גמ"ח , הידועות גם בשם הלוואות להשפעה חברתית או הלוואות ללא מטרות רווח, הן משאבים פיננסיים שנועדו במיוחד לתמוך בארגוני צדקה ומיזמים חברתיים. הלוואות

קרא עוד »
יועץ משכנתאות במרכז

מקצוע יועץ המשכנתאות יצא מזמן את גבולות הבנק והפך למקצוע שמחזיק משרדי יועצים פיננסים למיניהם. יועצי משכנתאות ניתן למצוא בכל מקום בארץ מכיוון שבכל מקום

קרא עוד »