השקעה נבונה: כל מה שתצטרכו לדעת לפני השקעה בקופת גמל

החלטתם שאתם נכנסים להשקיע בשוק ההון? מעולה, יש מגוון רחב של דרכי השקעה אופציונליים. ניתן לבחור בהשקעה עצמאית אך דעו שאפשרות זו דורשת ניסיון וזמן רב שאין לרבים. אפשרות נוספת שרבים משתמשים בה היא לתת למישהו אחר לנהל עבורכם את תיק ההשקעות שלכם, מדובר בצעד שמתאים לאנשים שאינם מעוניינים לנהל עבורם את התיק מסיבות שונות.

ניתן בצורה פשוטה לפתוח קופת גמל להשקעה באחד מבתי ההשקעות השונים שקיימים במדינה. בחירת גוף ניהול היא בחירה שדורשת מחקר מעמיק במטרה למקסם עבורכם את השקעתכם מבלי לחשוש למטרותיכם הפיננסיות והמצב הכלכלי שלכם. בכתבה הבאה ננסה לתמצת את העקרונות המרכזיים שעליכם לשקול לפני בחירת בית השקעות שינהל עבורכם את קופת הגמל שלכם.

 

מהי קופת גמל להשקעה:

ראשית ניישר קו ונענה על השאלה מהי קופת גמל להשקעה? קופת גמל להשקעה הוא מכשיר חיסכון פיננסי פופולרי מאוד במדינה וזה בזכות פשוטתו. בצורה כללית, בקופת גמל אתם בוחרים מי אתם רוצים שינהל עבורכם את ההשקעה, מפקידים סכום כסף אחת למתי שתגדירו לעצמכם בהתאם למצבכם הפיננסי, תשלמו דמי ניהול על שירות הניהול וההחזקה ותראו תשואה ורווחים נאים שילכו ויגדלו ככל שתבחרו להשאיר את הכסף בקופה.

אך, העולם אינו ורוד ואתם עלולים לפעמים לראות גם הפסדים. על מנת לא להגיע למצב הזה אתם נדרשים לבצע מחקר מעמיק באיזה בית השקעות הכי מומלץ להשקיע ואיזה מסלול סיכון הכי מתאים לכם על מנת שגם אם יהיה הפסד הוא לא יפגע לכם באיכות חייכם.

השקעה נבונה

עיקרון ריבית דריבית:

כשבאים לדבר על כל השקעה מתחילים לדבר על עיקרון ריבית דריבית. עיקרון זה מניח שיש תשואה חיובית גדולה מאפס ומראה גרף אקספוננציאלי של הכסף שנצבר בקופה לאורך זמן. כלומר ככל שמשך תקופת ההשקעה שלכם תהיה ארוכה יותר כך תרוויחו יותר כסף ביחס לכסף שלכם.

לדוגמא: נניח ואתם פותחים קופת גמל ומפקידים בה 10000 שקלים ברגע הפתיחה, נניח שיש תשואה ממוצעת חיובית של 5% בשנה. לאחר 5 שנים יהיה בידכם 12763 שקלים ואילו לאחר 10 שנים יהיה בידכם 16289 ואילו לאחר 20 שנה יהיה בידכם 26533 שקלים, דמיינו מה יהיה גבוה ההשקעה שלכם אם תבחרו להשאיר את הכסף בקופה עד הפנסיה שלכם.

 

דמי ניהול:

דמי ניהול הוא קריקטריון מרכזי שמגיעים לבחור את הגוף שינהל עבורכם את קופת הגמל שלכם. זכרו שכל כסף שהולך על דמי ניהול הוא כסף שנאבד בדרך ולאורך זמן דמי הניהול נוגסים חלק גדול מהקרן שלכם. קיימים שני סוגים של דמי ניהול: דמי הפקדה ודמי צבירה.

נרצה לתת משקל שונה בהחלטתינו לשני סוגים אילו בהתאם למשך תקופת ההשקעה המתוכננת כך שניתן משקל גדול יותר לדמי צבירה במצב של השקעה לטווח זמן ארוך. אנו ממליצים על המכשיר אקסלנס קופת גמל להשקעה בתור מכשיר שלוקח דמי ניהול נמוכים ביחס לקופות גמל אחרות שראינו.

 

לסיכום,

לסיכומו של עניין, קופת גמל היא אמנם מכשיר חיסכון פיננסי פשוט אך טמונים בתוכו עקרונות שלולא הכוונה והבנה אמיתית תפסידו כסף רב. אנו ממליצים לכם לפני שאתם פותחים קופת גמל ללכת להתייעץ עם מומחה על מנת למקסם את ההשקעה שלכם.

השקעה נבונה

אולי תאהבו גם את:

פרישה לגמלאות
איך להתכונן לפנסיה

רבים מאתנו מחכים ליום הפנסיה, שבו נוכל להתפנות לכל התחביבים, מבלי להתחייב להשכמה מוקדמת ועבודה רוויית לחץ, אך מעטים מכירים בדברים שצריך ליישם רגע לפני

קרא עוד »