מהו הסכם בוררות ומה המטרות שלו?

הסכם בוררות, הוא הסכם אשר נחתם ונערך במהלכו ולרוב בהתחילו של הליך בוררות, שמטרתו היא להביא לפתרון ולפשרות בין שני צדדים הנמצאים בסכסוך.. מטרות הבוררות הן לשים סוף לסכסוך ולהחליט על הפתרונות המתאימים והחובות של כל צד בפשרה ובפתרון – אך גם לוודא שהסנקציות שהוטלו בהסכם הבוררות באמת יעשו. הסכם בוררות מסייע להסדיר את התהליך ולהגיע להסכמות לפני כניסה להליך הבוררות. לפניכם הכל על מהו הסכם בוררות ומה המטרות שלו?.

 

מה הוא הסכם בוררות?

הסכם בוררות הוא הסכם אשר מנסח את ההסכמה והפתרון של קונפליקטים וסכסוכים, המתקיימים באמצעות צד שלישי שהנו בורר, ומחוץ לבית המשפט עצמו. הסכם כזה נחתם עבור שלל של מטרות ושל תחומים, כמו חוזה שבין שותפים, בין עסקים, וכדומה. כדי לנהל את התהליך באופן המיטבי ועם הליווי הנכון, מומלץ ללוות הסכם בוררות עם המוסד לבוררות עסקית. הסכם הבוררות הוא ההסכם שנחתם בתחילתו של תהליך הבוררות כדי להסדיר את התהליך ומאפייניו בין הצדדים.

 

מתי נצטרך לחתום על הסכם הבוררות?

החתימה על הסכם הבוררות מתקיימת ברוב הכמעט מוחלט של המקרים, בתחילתו של ההליך ולפני שהצדדים בסכסוך מתחילים את הליך הבוררות. החשיבות של הסכם בוררות משלב ההתחלה, היא חשובה ורבה ולכן הבורר ירצה להתעקש תמיד על הסדרת ההסכם מוקדם ככל הניתן. למרות זאת, כן ניתן לחתום על הסכם בוררות בכל שלב בתהליך.

 

מדוע הסכם בוררות הנו נחוץ?

הסכם בוררות הוא חשוב ונחוץ כדי להימנע מבעיות עתידיות, ולוודא שהליך הבוררות הולך לעבור בצורה החלקה והבהירה שיש וללא מחלוקות ומהמורות בדרך. ההסכם נחוץ כי הוא מבטיח בעצם את הסכמת ומחויבות הצדדים לתהליך, באופן בו גם אם לבסוף לא יהיו מרוצים מהתוצאה – הם מקבלים אותה על עצמם. כך הסכם הבוררות מבטיח שהתהליך יעבור כראוי, ולא ייתן לשום צרה בדרך להפריע ולסבך את חייהם של שני הצדדים בסכסוך.

 

מה כולל הסכם בוררות?

הסכם הבוררות כולל את ההסכמות של שני הצדדים והבורר בנוגע למהלך הבוררות, מאפייניו ותנאי. כך הוא כולל קודם כל את הסכמת הצדדים על המיקום בו הבירור יתקיים, את לוחות הזמנים של הבוררות והפגישות, ואת הסכמתם להשתתף בתהליך תחת ההבנה כי הבורר עשוי להריע תוצאה שלא יסכימו עמה, ובכל זאת יהיו לה מחויבים. ההסכם כולל גם תרחישים בהם אפשר לערער על החלטת הבורר במידה ואחד הצדדים לא מרוצה ממנה.

 

האם ניתן לערער לאחר הליך בוררות?

במקרים בהם אחד מהצדדים בסכסוך לא מסכימים עם הכרעת הבורר ולא מרוצים מתוצאות התהליך, ניתן לגשת לערעור על תוצאות הבוררות רק במקרים מסוימים. המקרים בהם יהיה ניתן להגיש ערעור, הם אך ורק המקרים אשר מצוינים בהסכם הבוררות שנחתם בתחילת התהליך, ובו היו צריכים הצדדים לפרט את התנאים תחתם יהיה ניתן להגיש ערעור בסוף ההליך.

הסכם בוררות

אולי תאהבו גם את:

מגשר גירושין
מהם תפקידיה של מגשרת גירושין?

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ניכרת במספר הזוגות שבוחרים לפנות למגשרת גירושין מוסמכת. עובדה זו הגיעה לאוזנינו לאחרונה והובילה אותנו לבדוק את התחום מקרוב, כדי

קרא עוד »