מהי עבירת סחיטה באיומים?

היכרות עם המאפיינים השונים של עבירת סחיטה באיומים יכולה לעזור להתמודד איתן גם במישור המשפטי. עם זאת, כדאי גם להבין שיש הבדלים בין חומרת העבירות וכמובן לערב עורך דין פלילי כמה שיותר מוקדם

החוק מגדיר סחיטה באיומים בתור כל סוג של איום שמטרתו לפגוע שלא כדין באדם, על מנת להניע אותו לעשות מעשה או להימנע מפעולה שהוא רשאי לבצע. מבחינה חוקית, מדובר על עבירה חמורה יחסית שנחשבת עבירה פלילית ואף עלולה להגיע עד כדי עונש של 7 שנות מאסר.

יתרה על כך, במקרים שבהם האדם נכנע לאיום ואף ביצע את המעשה שהתבקש לבצע תחת האיום – העונש הצפוי יוחמר ויכול להגיע עד 9 שנות מאסר. לכן, חשוב מאוד להתייעץ עם בעלי מקצוע ובראשם עורך דין פלילי שמכיר את התחום ובקיא בו.

 

איך נראית סחיטה באיומים?

חוק העונשין קובע כיצד עלולה להתבצע עבירת סחיטה באיומים ואיך היא באה לידי ביטוי. כך למשל מתייחס החוק אל כל סוג של איום בכתב, בעל פה או בהתנהגות לפגיעה בגוף של אדם אחר, ברכוש שלו, בפרנסה, בשם הטוב או בצנעת הפרט. זו הגדרה רחבה יחסית, אך היא מתייחסת אל אותו עיקרון משותף שלפיו הדגש הוא על כך שמדובר בעבירה שסוחטת את אותו אדם לבצע פעולה שאלמלא האיום – הוא לא היה בוחר לבצע.

כמו כן, החוק מבחין בין עבירת סחיטה באיומים שאכן הצליחה להשיג את מטרתה לבין עבירה שבסיומה אותו אדם שנסחט לא ביצע את הפעולה שהתבקש לעשות. גם כאן חשוב מאוד להבחין בין התוצאות, כי כך רק ניתן לקבוע את העונש.

 

עם מי מתייעצים לגבי עבירת סחיטה באיומים?

החוק מאפשר לכל מי שנאשם בסוגים שונים של עבירות איומים וסחיטה להתייעץ עם עורך דין פלילי. ההתייעצות עם עורך דין פלילי חשובה מאוד, כי העבירות הללו נבדקות על פי הדין הפלילי. אז כדי לבדוק את הדין הפלילי, מתייעצים עם עורך דין כמה שיותר מוקדם.

התייעצות עם עורך דין יכולה לעזור לשכנע את בית המשפט בשאלה האם אכן בוצע ניסיון סחיטה, כיצד הוא בא לידי ביטוי ומה היו התוצאות שלו. מטבע הדברים, העונש עבור עבירת סחיטה באיומים לפגוע בגוף של אדם אחר לא זהה לעונש עבור עבירה שבה האיום היה לפגוע בשם הטוב או בפרנסה.

 

פסקי דין קודמים של עבירת סחיטה באיומים

רוב המקרים של עבירת סחיטה באיומים מגיעים אל בית המשפט ונידונים לאור פסקי דין קודמים. כך ניתן לדעת איך התייחסו בתי משפט אחרים אל נסיבות המקרה, או מה הם עשו בשביל לקבוע איזה עונש הכי מתאים לו. אבל גם פה, יש צורך במעורבות של עורך דין שמכיר את התחום ויכול לייצג את לקוחותיו.

פריצה למחשב

אולי תאהבו גם את:

מגשר גירושין
מהם תפקידיה של מגשרת גירושין?

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ניכרת במספר הזוגות שבוחרים לפנות למגשרת גירושין מוסמכת. עובדה זו הגיעה לאוזנינו לאחרונה והובילה אותנו לבדוק את התחום מקרוב, כדי

קרא עוד »