מהי פנסיית נכות ומה הקשר שלה לאובדן כושר עבודה

רבים לא יודעים מה המשמעות של פנסיית נכות, איך ניתן לקבלה, ואיך היא קשורה לאובדן כושר עבודה. מאמר זה יעשה סדר ויבאר לגבי הקשר של פנסיית נכות לאובדן כושר עבודה.

 

מהי פנסיית נכות?

במידה ותבעת את הביטוח וקיבלת אחוזי נכות עקב תאונה או מחלה, ייתכן כי אתה זכאי לקבל פנסיית נכות. פנסיית נכות ניתנת לחבר בקרן פנסיה שנפגע כושרו לעבוד עקב המצב הבריאותי שלו, כאשר גובה פנסיית הנכות נקבע לפי אחוזי הנכות של התובע, גילו, שיעור הפרשותיו לקרן ועוד.

 

מה הוא אובדן כושר עבודה?

נניח ועובד נפגע כך שהוא לא יכול לעבוד יותר עקב תאונה או מחלה. אם תבע את הביטוח הלאומי והוכר כי הוא לא יכול לעבוד בשיעור של- 75% ומעלה, מצב זה מוכר כאובדן כושר עבודה מלא. יתכנו מצבים בהם אובדן כושר העבודה יהיה חלקי, בהתאם לחומרת המצב הרפואי של התובע. הפיצויים ואחוזי הנכות נקבעים בין היתר בהתאם לרמת אובדן כושר העבודה של התובע.

 

איך פנסיית נכות קשורה לאובדן כושר עבודה?

לאחר שנקבע לך אובדן כושר עבודה, בין אם חלקי או מלא, ולאחר שנקבעו לך אחוזי נכות, תוכל להגיש תביעה לפנסיית נכות לקרן הפנסיה שלך, אש תועבר לוועדה הרפואית של הקרן. ההבדל העיקרי, אם כן, של פנסיית נכות מול אובדן כושר עבודה, הוא שפנסיית נכות מכלילה את אובדן כושר עבודה, כחלק מהתנאים לקבל אותה. במילים אחרות, לא קיים הבדל מהותי! בכל זאת, יש להתמצא בהליכי התביעות השונות לפני שניגשים אליהם.

 

קבלת פנסיית נכות: מסובך אך אפשרי

אכן, ההליך לא פשוט שכן קרנות הפנסיה מעדיפות לא לאשר פנסיות כאלו בדרך כלל. דבר שיכול להבטיח הקלה על תהליך התביעה ולקדמו, הינו להיעזר בשירותי עורך דין מקצועי לעניינית תביעות. עורך הדין ילווה אתכם לאורך התהליך ויוודא כי אתם מקבלים את הזכויות המגיעות לכם מטעם קרן הפנסיה והביטוח הלאומי.

 

מה עושים אם אני לא מרוצה מהחלטות הוועדה הרפואית של קרן הפנסיה

ניתן לערער על החלטות הוועדה הרפואית של קרן הפנסיה, כמו שניתן לערער על החלטות הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי כשמגישים תהליך תביעה. כדאי לא לחכות עם הליך הערעור ועם הליך התביעה מלכתחילה, כדי שלא תעבור תקופת התיישנות שלאחריה אי אפשר יהיה יותר להגיש תביעה.

 

לסיכום

פנסיית נכות והזכאות אליה נמדדות בין היתר לפי אחוז אובדן כושר העבודה שנקבע לתובע מול ביטוח לאומי. פנסיית הנכות תשולם מבעד לקרן הפנסיה לאחר תהליך התביעה אם התובע ייצא זכאי מבחינת שלל התנאים. מדובר בהליך בירוקרטי סבוך אשר מומלץ להיעזר בעורך דין כשניגשים אליו כדי לוודא שתקבלו את כלל הזכויות המגיעות לכם. זכרו כי אתם לא לבד!

 

כסף זכוכית מגדלת ומחשבון

אולי תאהבו גם את:

מגשר גירושין
מהם תפקידיה של מגשרת גירושין?

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ניכרת במספר הזוגות שבוחרים לפנות למגשרת גירושין מוסמכת. עובדה זו הגיעה לאוזנינו לאחרונה והובילה אותנו לבדוק את התחום מקרוב, כדי

קרא עוד »