מהם תפקידיה של מגשרת גירושין?

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ניכרת במספר הזוגות שבוחרים לפנות למגשרת גירושין מוסמכת. עובדה זו הגיעה לאוזנינו לאחרונה והובילה אותנו לבדוק את התחום מקרוב, כדי שנוכל להבין אחת ולתמיד מהם התפקידים של מגשרת זו ומדוע כולם פונים אליה לקבלת עזרה. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתקבלו את כל התשובות שדרושות לכם.

 

התפקיד העיקרי של מגשרת במהלך גירושין

מגשרת שמסייעת לבני זוג בהליך גירושין מגיעה עם מטרה אחת ברורה להליך – לפתור את הסכסוך שקיים בין בני הזוג, כדי לסייע להם להיפרד באופן מכבד ככל ניתן. חשוב לציין שהמגשרת חייבת להיות ניטרלית ולא לתמוך באחד הצדדים. כלומר, עליה להביא בסופו של דבר לתוצאה שתהיה הטובה ביותר עבור הגבר והאישה כאחד בכל המובנים (סוג המשמורת, מזונות, חלוקת נכסים ועוד).

חשוב לציין שהחוק מחייב את בני הזוג לעבור הליך גישור מקצועי, טעם ההגעה לבית המשפט. אם מצאתם את עצמכם במצב שכזה, עליכם להסתייע במגשרת גירושין בלבד. שכן, יש מגשרים שמסייעים בתחומים אחרים והם עשויים להתגלות כלא מקצועיים מספיק להענקת סיוע בהקשר זה.

מגשר גירושין מוסמך

 

איך תפקידי של המגשרת באים לידי ביטוי בשטח?

הליך הגישור מתחיל בשיחת פתיחה במהלכה, כל מגשרת גירושין מציגה את עצמה ומסבירה אודות ההליך. לאחר מכן, מתבצעת היכרות בין המגשרת לצדדים ומוצגים כללי ההתנהגות לנוכחים במקום. השלב השני בודק את הצרכים והאינטרסים של שני הצדדים.

לעיתים הוא מתבצע תוך קיום שיחות אישיות ובמצבים אחרים הוא נעשה יחד עם שני הצדדים. כאשר בסופו של דבר, מגיע השלב הסופי שבו המגשרת מציגה את האפשרויות לפתרון, במטרה להגיע להחלטה משותפת שתוביל לכתיבת ההסכם.

 

היתרונות בהליך גישור מקצועי

מי שפנו בעבר לקבלת שירות מקצועי ממגשרת גירושין יוכלו להעיד שההליך מאפשר ליהנות מהיתרונות הבולטים הבאים:

  1. מאפשר לשמר את היחסים – בני זוג שלוקחים חלק בהליך גישור, צפויים לצאת ממנו ביחסי ידידות
  2. שליטה על התוצאה – הגעה להליך גישור מאפשרת להכיר בתוצאות ההליך וזאת בניגוד להתנהלות מול בית המשפט שעשויה להוביל לא פעם לעימותים ולחוסר וודאות
  3. חיסכון באנרגיה – הליך הגישור יכול לחסוך לכם אנרגיה רבה (שכן, לא תצטרכו להתמודד עם ההליך המשפטי המורכב והמעייף)

תהליך גישור מקצועי

 

רוצים להגיע למגשרת גירושין מוסמכת ומומלצת? יש לנו טיפ עבורכם!

כל אחד רוצה להיות בטוח בכך שהוא מגיע למגשרת שנחשבת לשם דבר בתחום. כדי שזה יקרה, צריך לערוך בירור מעמיק ברחבי הרשת שיאפשר לקרוא חוות דעת שנכתבו על ידי גולשים שעברו את ההליך לאחרונה. נמליץ לעשות זאת תוך שימוש בפלטפורמות מהימנות כמו פורומים משפטיים וקבוצות פייסבוק שעוסקות בתחום.

 

לסיום

עד כאן המדריך שאיחד את תפקידו של מגשר גירושין. בשלב זה אתם מכירים אותה מקרוב ולכן כל שעליכם לעשות הוא לפנות לעורכת דין ומגשרת סיל גאיה כסיף אשר יסייע לכם בצורה הטובה ביותר ויאפשר לכם להגיע לפתרון שיוסכם על שני הצדדים.

באמצעות פלטפורמות מהימנות

אולי תאהבו גם את: