מהן קבוצות טיפול – התמודדות עם לחץ וחרדות

אתגרים מקצועיים, מריבות וסכסוכים בתוך המשפחה הגרעינית או המשפחה המורחבת, קשיים בזוגיות ובגידול הילדים, מצב בטחוני מתוח או מצב רפואי לא מזהיר, הרשימה של הגורמים שעלולים להוביל אנשים למצבים קיצוניים של לחץ וחרדות היא אינסופית.

יחד עם זאת, במקרים רבים הטיפול אשר יסייע להתמודדות עם מצב זה עשוי להיות זהה, טיפול קבוצתי.

מהו אפוא טיפול קבוצתי ומה היתרונות של טיפול שכזה בעת התמודדות עם מצבי לחץ וחרדה? כתבה זאת תסביר את כל שעליכם לדעת.

 

מהו טיפול קבוצתי

בטיפול קבוצתי קבוצה של אנשים המתמודדים עם בעיה מסוימת נפגשת על בסיס קבוע על מנת לדבר ולעבור תהליך טיפולי אינדיבידואלי אשר נשען על טיפול משותף. את הקבוצה מנחה גורם מקצועי מוסמך בתחום בריאות הנפש אשר מראיין את חברי הקבוצה מבעוד מועד ומוודא שהם מתאימים לתהליך. גורם מקצועי זה עשוי להיות פסיכולוג קליני, פסיכותרפיסט מומחה, עובד סוציאלי שעבר הכשרה לטיפול וכדומה.

 

היתרונות של טיפול קבוצתי לטיפול במצבי לחץ וחרדה

יהיה הגורם המטפל טוב ככל שיהיה, לעיתים אין תחליף לתקשורת עם אדם שמתמודד עם אתגרים הדומים לאתגרים שאתה חווה. מבין היתרונות הבולטים שיש לטיפול הקבוצתי להציע ניתן למנות:

את ההקלה הנובעת מכך שאינכם לבד בסיטואציה

הנטל הנפשי שנושא אדם המתמודד עם תחושות לחץ וחרדה עשוי להרגיש כבד מנשוא אך כאשר האדם מבין כי הוא אינו לבד בסיטואציה ההקלה עשויה להיות משמעותית. לתחושת הסולידריות שמספקת ההימצאות בקרבת אנשים המתמודדים עם אתגרים דומים יש יתרונות תרפויטיים עבור על אותם האנשים החווים חרדות ולחצים מסיבות שונות.

 

השראה ולמידה מחברי הקבוצה

ייאוש הוא ללא ספק גורם מכשיל בכל טיפול נפשי. לא פעם, אדם שמגיע לקבל טיפול שרוי עמוק במצב של ייאוש ועל מנת לצאת ממצבו ולהתמודד עם האתגרים שניצבים בפניו עליו להאמין ששינוי הינו אפשרי ובר השגה. חברות בקבוצת תמיכה שבה כל משתתף נמצא בשלב אחר בתהליך עשויה לסייע לחבר קבוצה חדש לצאת לדרך ולהתחיל לטפל בעצמו. לעדויות וסיפורים של חברי קבוצה שהתמודדו בעבר עם מצבים דומים יש השפעה חיובית חשובה ביותר.

 

הכוח של התמודדות ביחד

בטיפול רגשי מעמיק המטופל חווה לא פעם רגעי שבירה וקושי. במצבים כאלו תמיכה מהסביבה היא קריטית. במידה ותמיכה כזאת לא קיימת במידה מספקת בסביבה של האדם המתמודד עם חרדה ולחץ השתתפות בקבוצת תמיכה עשויה להיות קריטית שכן לכוחה של מילה טובה ודברי עידוד יש כוח לא מבוטל והן עשויות לסייע לצלוח את אותם הרגעים הקשים שעשויים לבוא.

על מנת להמשיך וללמוד על התמודדות עם מצבי לחץ וחרדה ועוד מגוון רחב של נושאים הקשורים בבריאות הנפש והרווחה הנפשית שלכם ושל האנשים הקרובים לכם היכנסו לאתר https://rosh-bari.co.il המאגד מגוון רחב של כתבות מקצועיות בנושא חשוב זה.

 

קבוצה של בנות

אולי תאהבו גם את:

מהי פודיאטריה?

כפות הרגליים שלנו הן הבסיס לגופנו, ומאפשרות לנו לעמוד, ללכת, לרוץ ולשמור על שיווי משקל. לכן, פגיעות בכפות הרגליים עשויות ליצור בעיה של ממש בתפקוד

קרא עוד »
טיפול באמנות ונוירופידבק מועילים לילדים
יצירתיות וריפוי: כיצד תרפיה באמנות ונוירופידבק מועילים לילדים

ילדים מתמודדים לרוב עם אתגרים והתמודדויות שונות במהלך התפתחותם, כולל בעיות רגשיות, התנהגותיות וקוגניטיביות. בשנים האחרונות, גישות טיפוליות אלטרנטיביות כמו טיפול באמנות ונוירופידבק זכו להכרה

קרא עוד »