מחניה לרכב ועד דירת מגורים – מספר זכויות לבעלי מוגבלויות שלא ידעתם שאפשר להשיג

במקרים רבים אנשים עם מוגבלויות מתמודדים עם בעיות בגפיים המקשות עליהם את יכולת ההתניידות היום-יומית. קשיים אלו עשויים להקשות עד מאוד עד חייהם של אותם האנשים. על מנת לסייע לאותם האנשים מפעילות רשויות המדינה השונות וגופים אחרים שירותים רבים אשר נועדו לסייע ולהקל את חייהם של מי שמצויים באותם מצבים.

 

תו חנייה

דמיינו לעצמכם אדם עם מגבלה ברגליו אשר נדרש לעבור מרחק של כ-300 מטר בין מקום החנייה של רכבו ועד לפתח ביתו. מצב כזה עבור רבים עשוי להוות גורם אשר ימנע כל יציאה מפתח הבית, רק משום שהם אינם מעוניינים להתמודד עם הקושי לעבור את המרחק הזה. על אף שנדמה שמדובר במרחק קצר, ישנם אנשים שעבורם מדובר במסע ארוך ומפרך, שלא בטוח שגופם יוכל לעמוד בו.

למעשה, ללא מקום חנייה קרוב, נגזר עליהם להיסגר בביתם ולא לצאת ממנו. ישנם גופים במדינה אשר תפקידם לסייע ולהתערב במצבים שכאלו. הסיוע העיקרי הניתן עבורם מתבטא בקבלת תו חניה לנכה המאפשר לחנות במקומות חנייה הסמוכים למוסדות ובניינים שונים ובכך להקל על חיי האנשים עם המוגבלות.

 

גמלת ניידות

מה יעשו אותם אנשים עם מוגבלויות אשר לא יכולים לנהוג בכוחות עצמם ברכב סטנדרטי ונדרשים לרכב המותאם באופן אישי לצרכיהם?. ישנם אנשים בעלי מגבלות בגפיים שנדרשים לרכבים מותאמים אישית. העלות של אותם הרכבים גבוהה מאוד.

מובן כי יצרני הרכב לא יפעלו להסבת רכב למותאם לנכים ללא תשלום עבור כך. לדוגמא, ייתכן אדם שיצטרך ידית גז ולא רגלית גז, בשל מגבלות ברגליו. במטרה לסייע לאותם האנשים מספק הביטוח הלאומי הטבות שונות למי שמוכר כזקוק לסיוע מעין זה.

 

דירות מגורים

מובן כי התמודדות עם מגבלה של ילד דורשת השקעת תשומות גדולות בשיקום וטיפול בו. השקעה זו כמובן באה על חשבון דברים אחרים, ובמקרים רבים פוגעת בהכנסות המשפחה. ירידה זו בהכנסה מוכרת על ידי המדינה, בין אם באמצעות מתן קצבאות ובין אם בדרכים אחרות.

כך, לדוגמא, המדינה מכירה בכך שההוצאה הגדולה והקשה ביותר בחייה של משפחה היא רכישת דירה. לשם כך, מספקת המדינה פטור ממס רכישה למי שזכאי לגמלת ילד נכה.

 

היכן משיגים את כל המידע

כפי שעולה מהכתוב, מובן כי השגת כל המידע הרלוונטי לכל אחת מסוגי המוגבלויות עמן מתמודדים אנשים אינו נהיר ויש צורך בהשקעת מאמץ כדי להשיג אותו. עם זאת, באתר "קול הזכויות" בכתובת https://www.allrights.co.il תוכלו למצוא בקלות את כל המידע הדרוש לכם.

באתר תוכלו למצוא מידע אודות הזכויות לכל סוגי המוגבלויות והגילאים, בין אם מדובר בהטבות להורים ובין אם לילדים. כמו כן, תוכלו להסתייע בשירותים הרבים המצויים באתר ולהפיג את הקושי הכרוך בהתמודדות עם סיטואציה שכזו לבד.

 

נכה על כיסא גלגלים

 

אולי תאהבו גם את:

מונופול
4 משחקי מדע מגניבים לילדים

אין ספק שילדים אוהבים מדע, תראו להם מכשירים מגניבים או פיצוצים כימיים ותהיו בטוחים שהם יתלהבו מאוד. במאמר הבא נדון בחשיבות של משחקי מדע עבור

קרא עוד »