מהם ראשי התיבות "מע"מ" ולמה אתם צריכים לשלם עוד כסף עבורו?

מישהו מאיתנו לא שמע על המושג "מע"מ"? רוב האזרחים ששומעים את המושג הזה יודעים שמדובר במיסוי כלשהו, שגורם לנו לשלם עוד כסף על מוצרים מסוימים או שירותים כלשהם. מע"מ הוא אחד המיסים המשמעותיים ביותר שגובה המדינה, מכל אזרח.  במאמר הבא נסביר מהו מע"מ ולמה אנחנו נדרשים לשלם אותו

 

מע"מ – מס ערך מוסף

מע"מ אלו ראשי התיבות של אחד המיסים המשמעותיים ביותר במדינת ישראל – מס ערך מוסף. מדובר על מס קבוע בגובה של 17% כיום. האחוז הזה מחושב מגובה של עסקה מסוימת, מחיר של מוצר מסוים או של שירות מסוים.

כאשר אנחנו רוכשים מוצר מסוים, שירות מסוים או מבצעים עסקה מסוימת, אנחנו צריכים לשלם מס רק על הרכישה עצמה בגובה של 17%. לכן, יוצא שהמע"מ בעצם מייקר לנו את המחייה ואת הרכישות השונות שאנחנו מבצעים. ניתן לברר עוד פרטים עם עורך דין מע"מ.

 

עוסקים פטורים ועוסקים מורשים

לפני שנסביר על הצורה בה נגבה המע"מ ומדוע יוצא שאנחנו משלמים עוד כסף עבורו, חשוב להכיר שתי צורות התאגדות עסקית בישראל – עוסק פטור ועוסק מורשה. עוסק פטור הוא עצמאי שפטור מגביית מס הכנסה.

לעומתו, עוסק מורשה הוא עצמאי שמחויב לגבות מס הכנסה בעבור מוצרים שהוא מוכר, עסקאות שהוא מבצע או שירותים שהוא מספק. לכן, כאשר אנחנו נרכוש מוצר כלשהו מעוסק מורשה, מחיר המוצר יכלול כבר מראש את המע"מ שחושב. העוסק יהיה מחויב להוציא לנו חשבונית וקבלה כהוכחה לגביית המע"מ.

 

גביית המע"מ

לאחר שאזרח כלשהו שילם על מוצר או שירות לעוסק המורשה, העוסק המורשה משאיר לעצמו את הרווח, בעוד שאת הסכום שמהווה את המע"מ הוא יצטרך להעביר אל רשות המיסים. מבחינתו, הרווח ייחשב אך ורק לסכום המופחת שנשאר אצלו, כך שלמעשה הוא משמש כגובה של המס מטעם המדינה.

 

מע"מ 0%

ישנם מקרים מסוימים בהם המע"מ שנגבה על ידי נותן השירות הוא אפסי. המקרים הללו מצוינים בחוק ונקבעו על ידי המדינה. מדובר בעיקר על שירותים שמסופקים לתיירים או לתושבי חוץ.

 

המחיר שמוצג לכם הוא המחיר הסופי

שימו לב – המדינה קבעה לפי החוק שהמחיר שמוצג לכם על ידי המוכר, שאמור לגבות מכם את המע"מ, הוא המחיר הסופי. זאת אומרת שאם אתם עומדים לשלם על מוצר כלשהו, על המוכר להציג לכם אותו לפני הרכישה בחישוב המע"מ. כך יוצא שאנחנו משלמים כביכול יותר על מוצר ממה שהוא עולה.

 

חשוב לדעת

מבחינת עוסק מורשה, שמחויב לגבות מע"מ מהלקוחות שלו, הוא יכול להנות מהזכות שלו לקזז את המע"מ שהוא צריך לשלם בהוצאות שקשורות לעסק שלו. למשל, אם הוא רכש ציוד לעסק שלו, הוא יכול לקזז את עלות הציוד במע"מ שנגבה.

עורך דין מעמ

אולי תאהבו גם את:

מגשר גירושין
מהם תפקידיה של מגשרת גירושין?

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ניכרת במספר הזוגות שבוחרים לפנות למגשרת גירושין מוסמכת. עובדה זו הגיעה לאוזנינו לאחרונה והובילה אותנו לבדוק את התחום מקרוב, כדי

קרא עוד »