משחק בבריכה או ממטרות – מה יותר כיף לילדים

לא תמיד יש להורים כוח לאסוף את כל המשפחה ולנסוע לבריכה ציבורית. לחילופין, לא כולנו מכירים מישהו עם בריכה פרטית בבית, וכך יוצא שילדים הרחוקים ממקור מים משתעשעים בממטרות.

האם זה אומר שאפשר לזנוח את הבריכה סוף סוף?

הקיץ מתקרב והרי לנו עוד חופש לילדים, מה לא מספיק? יתרון אחד של הקיץ הוא, כל הורה יודע, מקורות מים. חם, כיף, והילדים מוציאים אנרגיה. העניין הוא שלאסוף את כל הבית והילדים ולהגיע על אל בריכת שחייה יכול להיות די מעצבן, אז אנחנו חוסכים את זה מעצמנו. והילדים? הם פשוט מסתדרים בעצמם, משחקים בממטרות של הגינה.

 

חוש הדמיון מתפתח

הילדים לומדים להעסיק את עצמם עם הממטרות. התנועתיות שבהן וכמובן המים הקרים, מרתקים אותם. למשחק הזה לא חסרים יתרונות, שכן הוא מעסיק ומעייף את הילדים, אבל גם מפתח את הדמיון שלהם, ומלמד אותם שאפשר להנות מהדברים הפשוטים והנעימים של החיים.

בקבוצות, זה אפילו הופך להיות שיעור בדינמיקה קבוצתית. הילדים לומדים לחוקק חוקים ולשחק האחד עם השני בהגינות, הם מתחרים ונעזרים אחד בשני, ולומדים לתקשר אחד עם השני. במשך שעות הם משפריצים מים ונהנים, וכל זה קורה ממש בגינה, למרות שבשבילם זה עולם אחר של ממש.

 

ומה עם השחייה?

כמובן שמשחק בממטרות לא יכול להחליף את הבריכה, אבל הוא כן – לפעמים – יכול לחסוך אותה; אם הילדים לא יודעים לשחות, למשל. חשוב, אולם, להבחין כי לבריכה עצמה יש ערך חשוב להקנות לילדים בעצמה. הם מגיבים לאתגר חדש, להתנסות והיכרות עם סביבה של מים. הם לומדים לשחות, ואין ספק שמדובר בכלי חשוב. אסור לשכוח שגם מדובר בפעילות ספורטיבית ובריאה, ובדור בו ילדינו גדלים מול המסכים – בוודאי חסרות כאלה.

בנוסף לכך, גם בחוויית היציאה מהבית עצמה יש ערך רב. אם בבית הילד מרגיש בנוח ומלא בביטחון, במרחב הציבורי הוא פוגש באחרים ששווים לו, לומד לחלוק איתם מרחב, לדבר איתם, ולהגיב לאנשים אחרים. אלא שמה שהכי חשוב הוא שבבריכה פשוט עושים כיף. הילדים מתים על זה, ולא בכדי הם תמיד משגעים את הוריהם שייקחו אותם לשם.

 

 אז מה עדיף?

נראה שלא כדאי לקפוץ למסקנות מרחיקות לכת. שתי הפעילויות כיפיות מהנות וחשובות להתבגרות הילדים. האיזון החכם בניהם, וכמובן, הקשבה לדרישות הילד – יקבעו את התשובה. ילדים שאוהבים לשחות, ונהנים להיות בבריכה, צריכים להגיע לשם בתדירות גבוהה, אולי להצטרף לחוג. אחרים, שאוהבים את המשחקים בחצר עם החברים, ינהגו כך.

חשוב להיות קשובים לרצונות הילד, אבל גם לעזור לו לפתח את הצדדים החלשים שבו. אם הילד מפחד ללכת לבריכה, או בכלל מפחד ממים, נסו לעזור לו להתגבר על זה, ולהתחבר לחוויות הילדות בהן כולנו גדלנו, והיינו שמחים שגם ילדינו יגדלו בהן.

 

כדורסל מים

אולי תאהבו גם את:

שני כיסאות
איך לבחור כסאות בר לבית?

יש מקומות בבית שלא ניתן לוותר עליהם. מקומות אלה ישמשו אותנו בכל זמן שהותנו בבית ולכן הם חשובים מאוד, הן בהיבט העיצובי והן בהיבט הפונקציונאלי.

קרא עוד »