נהיגה ברכב ללא רשות בעליו

על פי חוקי התעבורה, אין אדם רשאי לנהוג ברכב ללא רשות בעליו, או להחזיק ברכב שאינו שלו או שאין לו רישיון נהיגה לסוג הרכב המסוים.

העבירות הללו גוררות עונשים וקנסות. המאמר הבא יעסוק בכך.

 

מה הדין לגבי  נהיגה ברכב ללא רשות בעליו?

בית המשפט יכול לפסול את רישיון הנהיגה ל-3 שנים ומעלה לאדם שנהג ברכב אחר שלא תחת בעלותו וללא רשות או שאינו מורשה לנהוג ברכב מאותו הסוג או במידה ואין לו רישיון נהיגה תקף. בנוסף, בית המשפט יכול להוסיף לפסילה גם קנס כספי. במידה ופסילת הרישיון מתקצרת בית המשפט חייב לנמק מדוע. לעומת זאת, מי שלא עשה טסט לאוטו והרישיון רכב שלו פג תוקף שנה לפני הנהיגה ללא רישיון בתוקף, לא ייענש באותה חומרה. אם אדם שיש לו רישיון בתוקף נהג ללא רשות ברכב שאינו שלו, העונש יהיה פסילת רישיון לחצי שנה ולא פחות מזה וקנס כספי. אדם שנותן לאחר שאין לו רישיון נהיגה לעשות סיבוב באוטו עלול לקבל 3 שנות מאסר וקנס כספי. במידה והנהג הוא קטין העונש יהיה חמור יותר ובעל הרכב יקבל 5 שנות מאסר, רישיון הנהיגה של בעל הרכב ייפסל ל-3 שנים או מאסר על תנאי וקנס כספי בנסיבות שונות עם נימוק של בית המשפט. לא רק שהנהג לא מורשה לנהוג בסוג הרכב אלא אינו מוסמך כלל בנהיגה ומסכן את שלומו ושלום הציבור ולכן העונש על עבירה זו חמור מאוד.

 

האם נהיגה תחת שכרות ברכב ללא רשות תחמיר את העונש?

במקרים בהם אדם הנמצא בגילופין נוהג ברכב שאינו שלו, ללא ידיעת בעל הרכב אלו עבירות פליליות חמורות מאוד כי לא רק שהעבריין נהג בשכרות וסיכן את עצמו ואת שלום הציבור, הוא גם נהג ברכב שאינו שייך לו ללא ידיעת בעל הרכב או הערים עליו ועל אחת כמה וכמה אם אינו מורשה לנהוג ברכב כי אין ברשותו רישיון נהיגה או שאינו מורשה לנהוג בסוג הרב המסוים. עורך דין נהיגה בשכרות לענייני תעבורה יבסס את קו ההגנה על חוסר הידע של בעל הרכב בדבר הנהיגה בשכרות ברכבו או שפעל בכל האמצעים על מנת שאותו אדם לא ינהג ברכבו ולמרות זאת הנהג הערים עליו.

 

כיצד עורך דין יכול לעזור?

נהגים צעירים שלוקחים את הרכב המשפחתי ללא רשות ונוהגים בשכרות עוברים עבירה חמורה על החוק ויזדקקו לעורך דין מקצועי על מנת שעונשם יהיה מופחת ופסילת הרישיון תהיה מינימלית. כאשר לנהג אין רישיון כלל והוא לקח את הרכב המשפחתי ללא רשות ונהג בשכרות, ההורים יישאו בעונש ויצטרכו להוכיח שלא ידעו שהנהג לקח את הרכב המשפחתי ללא רשות. לפיכך עם קרות המקרה יש לפנות באופן מיידי לעורך הדין כדי להביא את ההוכחות הדרושות.

 

חוק ומשפט

אולי תאהבו גם את:

מגשר גירושין
מהם תפקידיה של מגשרת גירושין?

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ניכרת במספר הזוגות שבוחרים לפנות למגשרת גירושין מוסמכת. עובדה זו הגיעה לאוזנינו לאחרונה והובילה אותנו לבדוק את התחום מקרוב, כדי

קרא עוד »