נהיגה ללא פוליסת ביטוח – העונשים הקבועים בחוק

ביטוח החובה הוא הביטוח החשוב ביותר במיוחד כאשר מעורבים בתאונת דרכים על מנת למנוע הוצאות כספיות גדולות. מעבר לכך, מי שנתפס נוהג ללא ביטוח חובה צפוי לעונשים הקבועים בחוק – על כך במאמר הבא.

 

ההגדרה של ביטוח חובה

לפי החוק כל רכב מנועי מחויב בביטוח חובה על מנת לכסות הוצאות רפואיות ופגיעות בעקבות תאונת דרכים. בנוסף, ביטוח החובה חייב להיות בתוקף. הביטוח מספק לא רק הגנה על הנהג אלא גם על פגיעה של הנוסעים ברכב ועל פגיעה בהולכי רגל או נהגים אחרים ולכן לנהיגה ללא ביטוח חובה יש השלכות כלכליות וענישה על פי חוק.

 

מה הם העונשים על נהיגה ללא ביטוח חובה?

כאשר נתפסים על ידי שוטר הוא מבקש לראות את רישיון הנהיגה ובודק האם ביטוח החובה בתוקף. במקרה שאינו בתוקף או שאין כלל ביטוח חובה העונש הוא קנס כספי. בפעם הבאה שנתפסים ללא ביטוח חובה אף מסתכנים בשלילת רישיון הנהיגה ובזימון לבית הדין.

שלא כמו ביטוח מקיף המכסה נזקי רכוש של הנהג ופגיעה ברכב אחר או ביטוח צד ג' המכסה פגיעה ברכב אחר, ביטוח החובה מכסה נזקי גוף ולכן הוא קריטי במקרה של תאונת דרכים. לפיכך, החוק אינו מקל בנהיגה ללא ביטוח חובה. למרות זאת, כאשר מקבלים קנס על נהיגה ללא ביטוח חובה יש לפנות מייד לסיוע של עורך דין תעבורה על מנת להקל על העונש כאשר הסיבות מוצדקות.

 

סיוע של עו"ד תעבורה

אם נתפסתם נוהגים ברכב שכור, רכב חברה או רכב של אדם פרטי אחר ולא ידעתם שאין לרכב ביטוח חובה, ייתכן ותצליחו לשכנע את בית המשפט בצדקתכם לאחר הוכחות מספקות. עו"ד תעבורה יוכל לסייע לכם בכך ולזכות אתכם מהעונשים הצפויים בחוק.

גם אם עברתם תאונת דרכים ברכב ללא ביטוח חובה ותוכיחו שאינכם אחראים על התאונה, תוכלו לתבוע את הנהג השני בתביעה נזיקית במידה ונפגעתם על מנת לקבל פיצוי על הפגיעות והשיקום. לעומת זאת, אם יש לכם ביטוח חובה תוכלו לקבל פיצוי מיידי ללא הוכחת אחריות על התאונה בהתאם לחוק נפגעי תאונות הדרכים.

 

ביטוח חובה אינו סתם חובה

החשיבות של ביטוח חובה בראש ובראשונה היא ציות לחוק ושנית הוא הכיסוי המגן על הנהגים, הנוסעים והולכי הרגל בתאונות דרכים. למשל, אופניים או קורקינט חשמלי אינם מחויבים בביטוח חובה ולכן יתבעו את ביטוח החובה של הרכב הפוגע בהם במקרה של תאונת דרכים.

אך אם הרוכב פוגע בהולך רגל הוא יצטרך לשלם מכיסו את כל ההוצאות של הנפגע. בדומה לכך, אדם הנוהג ללא ביטוח חובה. לסיכום, בדקו את תוקף ביטוח החובה וחדשו אותו בזמן כי זוהי ההגנה היחידה שלכם בעת פגיעה ומעבר לכך זהו החוק.

נהיגה ללא פוליסת ביטוח

אולי תאהבו גם את:

מגשר גירושין
מהם תפקידיה של מגשרת גירושין?

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ניכרת במספר הזוגות שבוחרים לפנות למגשרת גירושין מוסמכת. עובדה זו הגיעה לאוזנינו לאחרונה והובילה אותנו לבדוק את התחום מקרוב, כדי

קרא עוד »