סיני – על מה כל הרעש בעצם?

עד שנות ה-80 חצי האי סיני היה בבעלות ישראלית, לאחר מכן הוחזר למצרים וכך סיני הפכה להיות חו"ל.

למה נחמד לנו שסיני היא חו"ל? כי בשביל לצאת לחופשה אמיתי של לנקות את הראש לנסוע לצפון או לדרום זו אמנם אופציה נחמדה וקרובה אך זה אף עם לא מרגיש כמו ניתוק אמיתי, כמו לנסוע לחו"ל ולשמוע לרגע שפה אחרת מעברית, לספוג לרגע תרבות אחרת ולהירגע לשניה מכל הלחץ של לגור בישראל.

 

להיות בחו"ל – להרגיש בבית

אז סיני היא גם מאוד קרובה, ניתן להגיע אליה תוך 4 וחצי שעות נסיעה מתל אביב, וההבדל הקטן הזה של לחצות את מעבר טאבה במקום להישאר באילת עושה את כל ההבדל.

הנוף של סיני אמנם זהה לאילת – הרים גדולים בגווני צהוב, חום ולבן וים סוף הכחול והצלול שנשאר באותה הטמפרטורה הקרירה והמרעננת שלו לאורך כל השנה. אבל סיני ואילת הן עולם אחר לגמרי. נכון, סיני גדולה הרבה יותר מעיר אחת, לכן אין זו באמת השוואה פיירית, אך אנו מדברים יותר על התחושה בסיני.

סיני אינה בנויה כמו אילת, מלבד שארם א שייח שהיא עיר גדולה, אפילו דהב לא מגיעה להיות בנויה כמו אילת, ובטח שלא נואיבה או טאבה. רוב רצועות החוף של סיני ריקות לחלוטין או שמפוזרים לאורכן קמפים שונים.

הבניה משתלבת עם הטבע ויוצרת הרגשה שאתם בעצם חלק מהטבע המדברי השקט והרגוע.
אלא אם תבחרו להישאר באחד המלונות רוב הסיכויים שגם לא תהיה לכם גישה לאינטרנט במהלך שהותכם בסיני. אמנם יש קמפים שמציעים ווייפיי בתשלום נוסף, אך בדרך כלל הוא אינו פועל כל היום וגם אם פועל אז בצורה מאוד איטית ולא אפקטיבית, וכן, גם עולה אקסטרה כסף.

במקומות מסוימים בקרבת הגבול עוד ניתן לקבל לפלאפונים קליטה מהארץ אך היא מקרטעת למדי. הניתוק הזה הוא חלק ממה שיוצר את הקסם של סיני, כאשר אין לנו את האפשרות להסתכל בפלאפונים כל היום אנחנו מתמזגים יותר עם ה"כאן ועכשיו", וה"כאן ועכשיו" של סיני מושפע מאוד מהתרבות הבדואית אשר לוקחת את החיים באיזי, בקצב של המדבר.

 

המקום המושלם להירגע

סיני היא המקום המושלם ללכת להירגע בו, לקרוא ספר טוב, לתרגל יוגה, לנוח על ערסלים ולשתות מיץ גויאבה כשאתם רובצים על החוף, אך סיני היא לא רק רוגע ושקט יש בה גם המון פעילות- בין אם אתם אוהבים לצאת לטרקים ולטפס על הרים, או חובבי ספורט ימי כמו קייטסרפינג, צלילה ושנירקול כל האופציות האלו קיימות שם ויספקו לכם נוף מרהיב מעל ומתחת לים. אתרי הצלילה בסיני כמו ה"בלו הול" ידועים בכל רחבי העולם ומושכים אליהם תיירים לא רק מישראל, אלא גם ממקומות אחרים.

לא משנה היכן תבחרו להישאר בסיני ומה תבחרו לעשות שם, סיני תמיד תספק לכם חופשה חלומית וכל זה כל כך קרוב לבית מבלי לעלות כלל המטוס, אבל עם כל ההטבות של להיות בחו"ל.

סיני

אולי תאהבו גם את:

מיטה זוגית
בריטניה – פנים רבות לה

כשאנחנו אומרים אירופה, אנחנו נוטים להכליל את כל היבשת, לשים את כולה תחת הגדרה אחת. אבל כפי שמקסיקו שונה מברזיל, כך גם פורטוגל שונה מנורבגיה

קרא עוד »
הפלגות בים התיכון

יצא לכם לשמוע על הרבה מאוד אנשים שכבר נהנו מחופשות של הפלגות בים התיכון והתחלתם לחשוב על האפשרות הזאת גם אתם? אם כך, בהחלט אפשר

קרא עוד »