איך מוודאים שצוואה מתממשת לאחר פטירתו של אדם

מותו של אדם קרוב, בין אם מדובר על חבר או בן משפחה הוא תמיד חוויה קשה ועצובה מאוד. לאחר סיום השבעה והבנה עמוקה שאותו אדם אינו יחזור, צריך לעבור לשלב הבא – טיפול בצוואה של המנוח. טיפול בצוואה היא החלק הבא בקיום רצונו של המנוח וחלק את הרכוש בין היורשים שלו.

על מנת לעשות זאת, צריך להגיש בקשה לקבלת צו קיום צוואה, ובכדי לעשות זאת, מומלץ ורצוי להיוועץ בעורך דין מומחה אשר יעזור לכם ויחסוך לכם זמן ויחסוך ממכם את הקושי הרגשי בהגשת הבקשה. איך מוודאים שהצוואה אכן תתממש?

 

חשיבתה של הצוואה

עוד לפני הפטירה, יש מספר מסמכים חשובים שעליהם אותו אדם חותם ואחד מהם הוא הצוואה. במסגרתה של הצוואה, בוחר האדם למי יעבור הרכוש שלו לאחר לכתו וכך דואג לרווחה הכלכלית של הקרובים לו. אי עריכת הצוואה, משמעותה כי הרכוש של המנוח יחולק לפי סדר הירושה, ולא תמיד ההסדר הקבוע בחוק הוא זה שתואם את רצונו של המנוח.

לכן, חשוב מאוד לבצע את הצוואה ולערוך אותה באופן של חלוקת הרכוש לאחר פטירתו של האדם. על מנת שהצוואה תעמוד בכללי הדין וגם למנוע סכסוכים לא נעימים של היורשים בעתיד, רצוי לפנות אל עורך דין ירושה לשם עריכת הצוואה. כך העורך דין יוודא שהצוואה מתייחסת לכלל רכושו של המצווה, וכך היורשים יוכלו לפנות אליו על מנת לקבל טיפול בהוצאת צו קיום צוואה.

 

הוצאת צו קיום צוואה

צוואה אשר כן נערכת כדין, היא מסמך משפטי לכל דבר, אך על מנת לקיים אותה, יש לקבל צו קיום צוואה. ללא צו זה, לא יהיה ניתן להוציא את הצוואה לפועל ולחלק על העזבון בין היורשים. על מנת לקבל את הצו, יש להגיש בקשה לרשם לענייני ירושה או לבית הדין הרבני.

הבקשה למימוש צוואה מוגשת על ידי היורשים בדרך כלל, אך מבחינת החוק, גם בעל עניין אחר, יוכל להגיש בקשה זו. את הבקשה ניתן להגשים פיזית במשרד הרשם, או בדואר רשום או אפילו לבצע אותה באופן מקוון באתר. חשוב לציין, שהבקשה אשר נעשית על ידי עורך דין, תוגש באופן מקוון ויעיל יותר.

 

התהליך של הצוואה

לאחר שהוגשה בקשה, הרשם לענייני ירושה מפרסם בעיתון יומי מודעה בדבר הגשת הבקשה למימוש הצוואה, וזאת לאפשר לכל מי שמעוניין בכך, הזדמנות להתנגד למתן הצוואה.

במקביל, מעביר הרשם את הבקשה לנציג היועץ המשפט לממשלה, כדי לקבל את חוות הדעת שלו. בקרוב המקרים, לא מתבצע התנגדות והצו וההליך ממשיך כרגיל. היה והוגשה התנגדות, הרשם אינו מוסמך לדון בהן והטיפול עובר לבית הדין לענייני משפחה אשר יקיים דיון בהתנהגות לצוואה וייתן את פסק הדין.

 

לסיכום

על מנת לוודא שצואה מתממשת, צריך לקבל צו קיום צוואה. את הצו יש להגיש לרשם לענייני ירושה או בית הדין הרבני. הדרך הטובה ביותר לביטחון במימוש הצו ולקבלת הירושה ללא בעיות, היא על ידי עורך דין מוסמך ומומחה לכך.

רצון עז

אולי תאהבו גם את:

מגשר גירושין
מהם תפקידיה של מגשרת גירושין?

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ניכרת במספר הזוגות שבוחרים לפנות למגשרת גירושין מוסמכת. עובדה זו הגיעה לאוזנינו לאחרונה והובילה אותנו לבדוק את התחום מקרוב, כדי

קרא עוד »