מילון הצבעים הגדול: איזה צבעים משדרים קונוטציה חיובית ואילו שלילית?

לכל אחד הצבע האהוב עליו, אם נעבור במשאל מקרי נקבל תשובות שונות ולא קשר בין כל אחד ואחד, אך בראיה כללית, אפשר לזהות דפוסים מסוימים המעניקים לצבעים שונים תכונות אופי. גם כאן יכולים להיות שינויים הנובעים ממניעים רגשיים של כל אחד, אך בתפיסה הכללית אפשר לשייך לצבעים מסוימים תחושות שונות, חשוב להבין, כל צבע משדר גם חיוביות וגם שליליות. 

 

אנחנו והצבעים

צבעים מלווים אותנו בכל רגע בחיינו, מבלי שנהיה מודעים לכך לצבעים השונים השפעה ממשית על חיינו, הם בעלי יכולת השפעה על מצב הרוח, על החלטה לא מודעת ויש להם את היכולת להשפיע באופן תת מודע על חיינו, על הבחירות שלנו וגם על האופן בו נפעל.

מחקרים רבים ניסו להסביר את המשמעות שיש לכל צבע על המחשבה האנושית, יש מעין הסכמות בפן הפסיכולוגי הכללי לגבי השפעת הצבעים השונים, אך ברמה האישית לכל אחד מאיתנו מנעד רגשות שונה לגבי צבעים מסוימים. כל אחד מאיתנו הוא בעל העדפות שונות.

האם חשבתם פעם על הדברים המניעים אותנו בנושא הצבעים ? חברות העוסקות במיתוג עסקי מבקשות לפענח את הסיטואציה ואת המוסכמות הללו כל פעם מחדש, אך קשה לנבא מה תהיה תגובה של כל אחד מאיתנו לצבע מסוים.

אם ניקח את בחירת הצבעים בהקשר אמוציונאלי, אז נראה שלקבוצת ספורט אהודה יש משמעות רבה, כל שלמשל אוהדי הפועל לא יגעו במותג המזוהה עם צבע צהוב, בעוד אוהדי מכבי יסלדו מכל מה שקשור לאדום. לא נוכל להניח שמישהי לא תלבש בגד סגול היות שזה צבע השמלה שאמה לבשה ביומה האחרון. יש מוסכמות כלליות לגבי צבעים, אך הם לעולם לא יתאימו לכולם.

צבעים

צבעים מניעים לפעולה

כאשר חברה מבקשת לערוך מיתוג עסקי היא חייבת להביא בחשבון את הצבעים בהם היא תבחר עבור העיצוב של הלוגו והמוצרים של חברה מסוימת, כאשר מדובר על צורך של מיתוג לעסקים קטנים המשמעות אף גדלה, היות שקהל היעד הוא מצומצם עוד יותר ויכול להיות שצבע מסויים עלול להרוס את כל האסטרטגיה הנבחרת, כמו למשל שימוש בצבעים המסמלים משהו נרחב, כפי שהיה עם הצבע הכתום בהתנתקות או הצבע האדום שסימל את הקומוניזם. צבעים מייצרים רגשות ומניעים לפעולה, לכן חשוב להבין את המשמעות של כל צבע ואיזו קונוטציה הם משדרים.

 

צבע קונוטציה  חיוביות קונוטציה שלילית מידת פופולריות גבוהה מידת פופולריות נמוכה
אדום אמוציונלי, רגשני, תשוקה, ריגוש, מנהיגות מלחמה, כעס, סכנה, אלימות נשים
גברים צעירים (אדום בהיר )
גברים מבוגרים
כחול משדר רוגע, חוכמה, חדשנות, רצינות, אמינות פחד, עצב, חסר מנוחה גברים, נשים צעירים אין קבוצה מוגדרת
ירוק עושר, שלווה, בטחון, מרגיע קנאה, חוסר בטחון נשים וגברים בגיל מבוגר צעירים
צהוב משמח, חוכמה, מחשבה חיובית מעורר פחד, קנאה, מסמן נשים גברים
שחור משדר כוח, עוצמה, סמכות אלגנטי ויוקרי אבלות, הפחדה, חוס וודאות מבוגרים, במידה פחותה נשים צעירים
לבן שלם, נקי, צבע טהור, חיובי חוסר ביטחון, לעיתים מוות מבוגרים צעירים
כתום אומץ, הצלחה, תשוקה, אנרגיה שקר, חוסר אמון, שליטה נשים גברים
ורוד אופטימיות, אינטימיות, אהבה, תמימות אמוציונלי, פאסיביות נשים, צעירות גברים בכל גיל

אילו צבעים

אולי תאהבו גם את:

פרישה לגמלאות
איך להתכונן לפנסיה

רבים מאתנו מחכים ליום הפנסיה, שבו נוכל להתפנות לכל התחביבים, מבלי להתחייב להשכמה מוקדמת ועבודה רוויית לחץ, אך מעטים מכירים בדברים שצריך ליישם רגע לפני

קרא עוד »