רוצה לעשות תואר בעריכת דין – אילו הדברים שעליך להכיר

מעוניינים לעסוק בעריכת דין, או לרכוש ידע משפטי מעמיק, שיעזור לכם בעבודה ובקריירה? לפני ההחלטה באיזה מוסד לומדים, חשוב לבדוק מהם תנאי הלימוד במוסדות השונים, תכניות הלימוד, ומה מצפה לכם לאחר הלימודים.

 

תנאי הלימוד במוסדות השונים

בעקבות הביקוש הגובר בתחום האקדמי, ניתן היום ללמוד משפטים, גם במכללות רבות ברחבי הארץ, ולא רק באוניברסיטאות. תנאי הקבלה ללימודים, שונים בין מוסד למוסד, אך באופן כללי, נחשבים למחמירים יותר באוניברסיטאות, ומקלים יותר במרבית המכללות.

לימודי תואר ראשון במשפטים, נמשכים ברוב המוסדות שלוש וחצי שנים, לתואר השני -שנתיים, ולתואר שלישי – שנה. שכר הלימוד, שונה בין אוניברסיטה למכללה, וזול משמעותית באוניברסיטאות. במוסדות השונים, קיים היצע של מלגות שונות, מהמוסדות עצמם, וכן מגופים וארגונים חיצוניים.

 

תכניות לימוד

ישנן תכניות לימוד שונות, וכן תכניות המשלבות את לימודי המשפטים, עם מקצועות אחרים כגון כלכלה, מנהל עסקים, חשבונאות, ממשל ואף תקשורת. ישנם מוסדות, המשלבים את הידע התאורטי, עם התנסות מעשית. הלימודים כוללים קורסי חובה, קורסי בחירה, סדנאות, סמינרים, סמינריונים אקדמיים וסמינריונים מעשיים.

 

התמחות מעשית

בתום לימודי המשפטים, צריך גם לעבור, תקופת התמחות של שנה וחצי, בין אם השאיפה היא לעבוד בשירות הציבורי, בייעוץ משפטי או במשרד עו"ד פרטי. כדי להתמחות, צריך למצוא משרד עו"ד כגון: עו"ד יוני לוי, או לשכה משפטית, המעסיקה מתמחים. המועמד נבחר לאחר ריאיון קבלה, ובנוסף, נדרש גם להביא, טופס חתום מאת נציג משרד עו"ד או הלשכה שקבלו את המתמחה לעבודה, כולל מכתב רשמי, הצהרת המתמחה, קורות החיים של המתמחה, וכן אגרת רישום משולמת.

 

בחינת לשכת עורכי הדין

בחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין, הינה בחינה פנימית, המיועדת לבדיקת הידע של בוגרי לימודי המשפטים, אשר סיימו את ההתמחות, ומבקשים לקבל הסמכה כעורכי דין וכן רישיון לעסוק בעריכת דין. הבחינה נערכת בשני מועדים מידי שנה, בדרך כלל בנובמבר ומאי וציון המעבר של הבחינה הוא 60. רבים מהניגשים, אינם עוברים בהצלחה את המבחן. מצוקה זו, הובילה ליצירת תעשייה שלמה, שמהותה הכנת המתמחים לבחינה, תמורת סכומים לא מבוטלים.

 

אפשרויות תעסוקה

בוגרים שסיימו את התמחותם ועברו בהצלחה את מבחני הלשכה, יכולים לייצג אדם או גוף בפני בתי המשפט, בתי הדין או גופי בוררות מוסמכים. הבוגרים יעסקו גם בעריכת מסמכים משפטיים, וייצוג לקוחות בפני גופים כגון מס הכנסה, לשכת מרשם המקרקעין, ההוצאה לפועל, רשם החברות ורשם השותפויות.

 

לסכום

כיום, ניתן ללמוד משפטים, באוניברסיטאות וכן במכללות רבות ברחבי הארץ. תנאי הקבלה ללימודים, שונים בין מוסד למוסד, אך באופן כללי, נחשבים למחמירים יותר באוניברסיטאות, מאשר במכללות. בתום הלימודים, יש צורך בהתמחות מעשית, ובסופה ניתן לגשת למבחן לשכת עורכי הדין, המסמיך לעיסוק בעריכת דין.

תנאי הלימוד במוסדות השונים

אולי תאהבו גם את:

מגשר גירושין
מהם תפקידיה של מגשרת גירושין?

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ניכרת במספר הזוגות שבוחרים לפנות למגשרת גירושין מוסמכת. עובדה זו הגיעה לאוזנינו לאחרונה והובילה אותנו לבדוק את התחום מקרוב, כדי

קרא עוד »