שוקל להגיש תביעת נזיקין? כמה דברים שחשוב לדעת

אם אתם רוצים להגיש תביעת נזיקין, יש כמה דברים חשובים שכדאי שתדעו. עורכי דין לתביעת נזיקין מייצגים לקוחות רבים בנושא של תאונות דרכים, תאונות עבודה, רשלנות רפואיות, תאונות המתרחשות במקומות ציבוריים, תביעות נגד פוליסות ביטוח, אובדן כושר עבודה ועוד. תביעת נזיקין מתקיימת במקרה ואדם נפצע, או נפגע רכושו כתוצאה מגורם כלשהו. אם אתם מעוניינים להגיש תביעת נזיקין, חשוב גם להיוועץ עם עורך דין המתמחה בכך ולבחון את התביעה לעומק.

 

מה היא תביעת נזיקין

תביעת נזיקין מתקיימת במצבים מסוימים כאשר אדם נפצע או נגרם לו נזק גוף או נזק ברכוש כתוצאה מכל גורם שהוא. בהתאם לכך ובהתאם לנסיבות, יש אפשרות להגיש תביעת נזיקין כנגד מי שהזיק וכך לקבל פיצוי בגין הנזק שנגרם.

על מנת להגיש את התביעה נזיקין לבית המשפט וכך לדרוש את הפיצוי על הנזק שנגרם, קודם כל מתבקש להוכיח את הגורם המזיק או האחראי לאירוע וגם להוכיח שהמזיק אכן נהג ברשלנות והפר את החובות שמוטלות עליו בחוק. יש גם חובת הוכחה על הנפגע להוכיח את הנזקים אשר נגרמו לו ובעקבות כך הוא דורש לקבל פיצוי. לקבל הדרכה מקצועית, פנו עכשיו אל עורך דין מומחה בנזיקין דף הבית.

 

חישוב הפיצויים בתהליך

בתביעת נזיקין סעד עיקרי הוא סעד כספי, זאת אומרת שתשלום פיצוי כספי עבור הנזקים שנגרמו לנפגע והמטרה היא להשיב עד כמה שאפשר את המצב לקדמותו וכך להעריך את שווי התביעה. השאלה העיקרית אשר נפגעים שואלים את עורך דינם או אפילו את עצמכם הוא מה הוא הסכום הפיצוי המגיע להם. אז התשובה לכך היא שכובה הפיצוי מורכב ממספר של סוגי הנזק, סכומי הנזק משתנה בהתאם לכל נתוני התביעה וגם לנותני הנפגע.

 

נזק מיוחד ונזק כללי

את הנזקים אפשר לחלק לשני סוגים עיקריים: נזק מיוחד ונזק כללי. הנזר המיוחד הוא נזק אשר התגבש ממועד התאונה עד למועד הגשת כתב התביעה ואותו צריך לגבות הראיות ממשיות. נזק כללי מתייחס לנזקים עתידיים וכל נזק אשר אותו אדם שנפגע צפוי לסבול בעתיד בעקבות התאונה, למעשה מיום ההגשה של התביעה ובהמשך.

 

סוגי תביעה נפוצים

השכיחות הגבוהה ביותר לתביעות נזיקין הן בגין של מקרים של תאונות דרכים ושל רשלנות רפואיים. במקרים כאלה וגם במקרים אחרים, יידרש חוות דעת של בעל מקצוע כמו רופאים למשל, אשר יכולים לאמוד את חומרת הנזק אשר נגרם וגם להוכיח באמצעות בדיקה את היקפו של הנזק.

בנוסף לכך, יהיה גם צורך להוכיח את הקשר הנסיבתי, בין הפעולות שביצע אותו המזיק אל הפגיעה בגופו או בנפשו של התובע, על מנת לקבל הצדקה לקבלת הפיצוי.

 

לסיכום

כאשר אתם מגישים תביעת נזיקין עליכם להבין קודם כל על התביעה, חישוב הפיצויים אשר מגיעים לכם ולהכין יחד עם עורך דין נזיקין את כתב התביעה שלכם.

איש משפט

 

אולי תאהבו גם את:

מגשר גירושין
מהם תפקידיה של מגשרת גירושין?

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ניכרת במספר הזוגות שבוחרים לפנות למגשרת גירושין מוסמכת. עובדה זו הגיעה לאוזנינו לאחרונה והובילה אותנו לבדוק את התחום מקרוב, כדי

קרא עוד »