שמנים אתריים מדריך מפורט לכל השימושים

בכל הנוגע לשמנים אתרים, מילת המפתח שלנו היא ארומתרפיה, מושג אשר החלו להשתמש בו לראשונה בתחילת המאה ה- 19 בעקבות תגליתו של כימאי צרפתי בשם גטספוס אשר לאחר מחקר גילה את ההשפעה החזקה הנגרמת מריחות של השמנים והשפעתם על איזון הנפש והרגשות.

 

אז מה בעצם הסיפור עם החומר הזה?

מדובר בתמצית ריח הקיימת בכל צמח. כל צמח קיים מכיל בתוכו בלוטת ריח אשר מכילה את אותו תמצית ריח. תמצית הריח הזה הוא השמן האתרי. הוא מתנדף ונקרא שמן היות והוא מתחבר לשמן בניגוד למים. מטרת השמן נועדה לסייע בהישרדותו של הצמח. וממש כשם שהצמח מנצל את השמן כך גם האדם למד לנצל זאת להישרדותו.

 

שמני בסיס

השמן הבסיסי ביותר בארומתרפיה הוא שמן נשא. שילוב מדויק של שמן נשא ביחד עם שמן ארומטי יכול להשיג תוצאה מעולה לטיפול בכלל בעיות. שמנים צמחיים כוללים: ויטמין A השומר על תקינותם של הקרומים הריריים, ויטמין D המסייע לשמירת הסידן בעצמות, ויטמין K המיועד לשמור על איזון קרישיות הדם וויטמין E המשמש כנוגד חמצון חזק.

השמנים הנפוצים הם: שמן זית המיועד לכאבים בשרירים ובעצמות, דלקות אוזניים ושיער. שמן אבוקדו המיועד לנשים בהריון, תינוקות ולסיוע בשמירה על השיער, שמן זרעי ענבים המיועד לעור שמן ולאקנה, שמן שומשום אשר יכול לשמש כפילינג ובנוסף ישנו שמן שקדים מתוקים המעולה לכלל סוגי העור.

השמנים האתרים מתחלקים לפי קבוצות: קבוצת ההדרים, קבוצת העצים, קבוצת השרפים, קבוצת הטחב, קבוצת השורשים, קבוצת התבלינים, קבוצת הפרחים ועוד. כל אחת מהקבוצות הללו מכילה תכונות שונות של חומר ומיועדת לבעיות שונות, לקריאה נוספת.

שימו לב שחוץ מלבנדר ושמן עץ התה את כלל השמנים ישנה חובה לדלל בשמן נשא. ניתן לרכוש בחנויות הפארמה ובנוסף שמן אתרי מומלץ לקנות באתר פארמה פלוס.

 

איך משתמשים בשמנים ארומטיים?

  1. עיסוי: השיטה היעילה ביותר לשימוש בשמנים באמצעותה ניתן לנצל את חוש הריח יחד עם המגע.
  2. טיהור אוויר: כלל השמנים האתריים הם אנטי בקטריילים ואנטי ספטים, הם מתאיידים בקלות ולפיכך הם יכולים לשמש כמטהרי אוויר מעולים. חשוב לדעת כי באמצעות שמנים שונים ניתן ליצור אווירה שונה. לדוגמא: אקליפטוס מעולה לחולי אסתמה, מרווה וסנדלור טובים למסיבות ועוד. את השמנים ניתן להפיץ באמצעות מכשיר חשמלי או מבער.
  3. טיהור חדרי חולים: באמצעות שמן אתרי ניתן לאוורר חדרי חולים ממגוון החיידקים המתפשטים בחדר.
  4. אמבטיות: אמבטיה ארומטית היא אחת משיטות הטיפול המשמעותיות ביותר בתחום ארומתרפיה, אמבט עם שמן יכול להמריץ, להרגיע, לעורר, להרדים, לקרר ולחמם. באמצעות האמבטיה ניתן להגיע להקלה משמעותית בכאבי שרירים, נשימה ובעיות עור. כמובן שהתועלת הרבה ביותר היא הרגעת המתח הרב הנוצר במהלך היום.

 

 

שמנים אתריים

אולי תאהבו גם את:

פרישה לגמלאות
איך להתכונן לפנסיה

רבים מאתנו מחכים ליום הפנסיה, שבו נוכל להתפנות לכל התחביבים, מבלי להתחייב להשכמה מוקדמת ועבודה רוויית לחץ, אך מעטים מכירים בדברים שצריך ליישם רגע לפני

קרא עוד »