כל הפרטים על הגשת תביעה על הטרדה מינית בעבודה

העבודה במקום העבודה יכולה להיות אינטנסיבית מאוד ולכלול קשיים רבים – בייחוד כאשר מדובר על סביבת עבודה קרובה של גברים ושל נשים.

לצערנו, עמיתים רבים לעבודה מחליטים לייצר את הקרבה שמקום העבודה מייצר (למשל בעקבות קרבה בין עמדות העבודה או הצורך בשיתוף פעולה יום יומי בין קולגות) על מנת להטריד מינית.

המודעות להטרדות מיניות במקום העבודה עולה מאוד ואף במסגרת החוק למניעת הטרדות מיניות, לפי סעיף שבע לחוק המעסיק חייב לנקוט באמצעים סבירים למניעת הטרדות מיניות בסביבת העבודה. אותם האמצעים אמורים להנגיש את הגשת התביעה וכלול הדרכה למניעה מראש של הטרדות.

המצבים שבהם קורית ההטרדה המינית הם רבים מאוד ויכולים להשפיע על אופן ניהול ההליכים משפטית – האם היו יחסי מרות, האם מדובר על הטרדות שחוזרות על עצמן, האם הובהרה חוסר הנעימות של ההתנהגות וכיוצא בכך.

 

כשלא נעים לך – הראי זאת

במידה ומדובר על קולגות שנמצאים באותה הדרגה, במידה והתנהגות מסוימת גורמת לך לחוש מוטרדת מינית – שקפי זאת באופן כזה או אחר לקולגה. משום שאנחנו נמצאים בתקופה שבה דבר המטריד אחר לא בהכרח מטריד אחר – ההבהרה שדבר מטריד מאוד משמעותית.

לעיתים, הקולגה לא יודע שדבר מה מטריד וככל שלא אומרים דבר הוא גם לא יידע. לכן – הבהרה היא תנאי מקדים במידת מה לבחירה בהגשת תביעה על הטרדה מינית בעבודה (ובייחוד להגדלת סיכויי הניצחון בתביעה).

העקרון הזה לא תקף במצב שבו ישנם יחסי מרות, כלומר, מצב ובו המטריד המינית הוא הבוס הישיר או העקיף של המתלוננת. במצב כזה אין צורך להבהיר שהתנהלות מסוימת איננה נעימה.

 

נציבות הטרדה מינית

בכל מקום עבודה אמור להיות אדם שתפקידו לטפל בהטרדות מיניות. בין אם מדובר על מחלקת כוח האדם או בין אם ישנה נציבה מיוחדת להטרדות מיניות. כאשר ישנה הטרדה מינית – כדאי מאוד לפנות לאחראיים על כך מכוח מקום העבודה על מנת לפתור זאת.

עם זאת, אותה הפנייה עלולה להוביל לתוצאות ההפוכות ולהוביל לכך שדווקא הדרג הניהולי יתנכל למתלוננת ואף יוביל לפיטורין לא חוקיים שלה (גם אם הפיטורין לכאורה נעשים בנימוקים חוקיים). במצבים כאלו אל דאגה – דיני העבודה מגנים על המתלוננים.

 

בית הדין לענייני עבודה

לפי סעיף עשר לחוק למניעת הטרדה מינית, ככל שההטרדה המינית נעשתה במקום העבודה הדיון המשפטי על כך יתבצע במסגרת בתי הדין לענייני עבודה. המשמעות היא שמלבד דיני ההטרדה המינית נוספים גם דיני העבודה שבהם בית הדין מתמקצע – מה שמאפשר לדון במקום אחד גם בסוגיות כמו פיטורין שלא כדין שנעשו במקום העבודה.

 

סיכום

הטרדה במקום העבודה היא חוויה לא נעימה שכוללת מאפיינים מיוחדים. על מנת לטפל בהם ישנה מערכת אחרת בדין שאמונה על טיפול בה. לכן חשוב על בחירה בעורך דין שמתמחה בסוגיות האלו.

 

מאזניים

אולי תאהבו גם את:

מגשר גירושין
מהם תפקידיה של מגשרת גירושין?

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ניכרת במספר הזוגות שבוחרים לפנות למגשרת גירושין מוסמכת. עובדה זו הגיעה לאוזנינו לאחרונה והובילה אותנו לבדוק את התחום מקרוב, כדי

קרא עוד »
לחלק נכון את הרכוש
איך לבצע נכון חלוקת רכוש?

גירושין אינם עסק קל. בנוסף למעמסה הרגשית הכבדה, מדובר בתהליך הכולל בירוקרטיות והתעסקויות פיננסיות רבות. אם אתם מעוניינים לשמוע מהי הדרך הנכונה והטובה ביותר לבצע

קרא עוד »