האם ניתן לפתוח תיק גירושין חד צדדי?

עליית חיי הנישואין על שרטון מעמידה בפני כל אחד מהצדדים לא מעט שאלות והתלבטויות, כאשר לא פעם עולה הרצון של אחד מהם לפתוח תיק גירושין חד צדדי. אז מתי המהלך אפשרי וגם יעיל ביותר? כל הפרטים ממש כאן:

 

ניהול תיק גירושין שנפתח באופן חד צדדי

באופן עקרוני, בני זוג שמעוניינים להתגרש ויודעים שייתקלו בסירוב או במכשולים רבים מן הצד השני, עשויים להגיש תביעה מחייבת לבית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה. בבית המשפט שוקלים את הטענות, הנימוקים, הנסיבות וגם ההוכחות ומחליטים האם לחייב את הצד הנתבע על הסכם גירושין. את התיק יש להגיש לבית המשפט שנמצא באזור המוניציפלי שבו מתגורר בן הזוג התובע או בזה שבו שני בני הזוג מעבירים את רוב זמנם ועליו להכיל פירוט ככל האפשר לגבי הטיעונים השונים ולצרף מספר מסמכים רלוונטיים כמו אישור על תשלום האגרה וצילום תעודת הזהות.

 

עילות אפשריות לפתיחת ההליך

האפשרות לפתוח תיק גירושין חד צדדי אינה ניתנת באופן ספונטני לכל דורש. למעשה, ככל שמדובר בסיבות יותר אובייקטיביות שעונות על הגדרות מאוד ספציפיות, כך יהיה קל יותר לשכנע את בית המשפט בפתיחת התיק באופן חד צדדי. חשוב לציין שבבתי הדין הרבניים ינסו לשאוף תחילה לשלום בית ואף ינסו להפעיל סנקציה כלכלית במצב של סירוב לגט וזאת בהתאם להלכה היהודית.

 

העילות לפתיחת תיק חד צדדי הן:

עקרות

בעלים שהתחתנו עם נשים שהתגלו כעקרות במשך עשור מיום נישואיהן יוכלו לתבוע באופן חד צדדי ולקבל גט. העילה תקפה גם באופן ההפוך, כאשר האישה נשואה לבעל עקר.

 

מומים ומחלות

מדובר בכל מצב רפואי שמונע לידה או קיום יחסי אישות ושאינו התקיים או היה ידוע טרם הנישואין.

 

מעבר על דת משה

כאשר בני הזוג מתנהגים בפריצות, לא מקיימים את הלכות הטהרה ואף מאכילים את בני זוגם בדברי מזון בלתי כשרים שלא בידיעתם.

 

סוררים

גברים ונשים שלא מקיימים יחסי אישות עם בני זוגם כבר תקופה ארוכה.

 

בגידה

גבר או אישה שבגדו בבני זוגם והדבר מגובה בהוכחות חד משמעיות.

 

התנהגות בלתי ראויה

אלימות פיזית או מילולית והתנהגות לא מקובלת בקרב בני זוג.

 

האם כדאי לפתוח תיק גירושין חד צדדי?

מבחינה משפטית, פתיחת התיק באופן חד צדדי עשויה להסלים את המתחים בין בני הזוג ולסבך ניסיונות כנים ואמיתיים להשכין שלום בית. בנוסף מדובר בהליך שעשוי לפגוע באופן חריף יותר בילדים ולפיכך מדובר באפשרות מומלצת רק אם התביעה תעמודנה באחת העילות הקיימות.

מצד שני, הצד הפותח הוא זה שמקבל את יתרון ההפתעה והכתבת ההליך כולו, לרבות בחירה במקום דיון התיק (בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני), היכולת לכרוך סוגיות כספיות ואת עניין המשמורת. בנוסף, פתיחת תיק גירושין חד צדדי עשויה להביא לזירוז הליכים ולמתן גט מהיר יותר.

 

 

גירושין

אולי תאהבו גם את:

מגשר גירושין
מהם תפקידיה של מגשרת גירושין?

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ניכרת במספר הזוגות שבוחרים לפנות למגשרת גירושין מוסמכת. עובדה זו הגיעה לאוזנינו לאחרונה והובילה אותנו לבדוק את התחום מקרוב, כדי

קרא עוד »