מהם התנאים להגשת בקשה לחדלות פירעון?

מציאות של חובות היא ללא ספק מציאות לא נעימה בלשון המעטה, היכולה להיגרם הן בשל התנהלות כלכלית לקויה והן בשל המציאות הכלכלית המורכבת השוררת במדינה. אך בעוד שנראה כי מדובר בדרך ללא מוצא, המדינה מאפשרת לחייבים להשתקם כלכלית ולצאת לדרך חדשה באמצעות תהליך חדלות פירעון.

 

כשהחובות מתחילים להיערם

בין אם בשל המציאות הכלכלית המורכבת, אשר הפכה למורכבת אף היותר עם התפרצות הקורונה, אשר גרמה לחוסר וודאות כלכלית לאנשים רבים ובין אם בשל התנהלות כלכלית לקויה, המציאות של חובות המתחילים להיערם ולהצטבר, אינה נעימה בלשון המעטה ויכולה אף להשפיע על מצבנו הבריאותי והנפשי כתוצאה מאי הוודאות והלחץ הרב.

על אף שנראה כי מדובר בדרך ללא מוצא, מדינת ישראל מעמידה לרשות החייבים מספר דרכים לצאת לדרך חדשה ולהשתקם מבחינה כלכלית וזאת בשל ההבנה כי בסופו של דבר מדובר באנשים שלא הגיעו למצב זה בכוונה תחילה וכי שיקומם של החייבים עדיף מאשר להביא להתרסקות כלכלית, שלהם ושל משפחתם.

 

תהליך חדלות פירעון

כאשר אדם מגיע למצב בו הוא אינו יכול לפרוע את חובותיו, הוא יכול לפתוח בהליך חדלות פירעון, תהליך אשר החליף למעשה משנת 2018 את הליך פשיטת הרגל המוכר, כאשר המטרה העיקרית של תהליך זה היא לשקם את החייב מבחינה כלכלית.

אמנם נראה כי מדובר בפתרון קסם, המעלים ברגע את חובותיו של האדם, אך למעשה, הגשת בקשה לחדלות פירעון מצריכה עמידה בתנאים מסוימים, אשר לאחריהם, מתחיל תהליך שיקום המתפרש על פני מספר שנים ורק בסיומן מתקבל הפטר מתשלום החובות.

 

התנאים להגשת בקשה לחדלות פירעון

  • גובה החוב

כדי להגיש בקשה לפתיחה בתהליך חדלות פירעון, על סכום החוב להיות למעלה מ – 50,000 ₪, למעט מקרים חריגים, בהם ניתן יהיה לפתוח בהליך גם עם סכום נמוך יותר.

  • מגורים בישראל

על החייב לגור ולנהל את עסקיו בישראל, או לפחות לנהל את מרכז חייו בישראל נכון ליום הגשת הבקשה, או בתקופה של חצי שנה שקדמה לה.

  • תשלום אגרה והגשת טפסים

יש לשלם אגרה בסך 900 שקלים ולהגיש טופס בקשה מסודר, לרבות כלל המסמכים הרלוונטיים לבקשה.

 

 איך מגישים את הבקשה לחדלות פירעון?

את בקשת חדלות פירעון יכולים להגיש החייב (במידה והוא יחיד עצמאי), הנושה או היועץ המשפטי לממשלה, כאשר את הבקשה יש להגיש לבית משפט, אשר יבחן את פרטי המקרה והמסמכים הנלווים לאשורם ויחליט האם ניתן לפתוח בתהליך.

היות ומדובר בסופו של דבר בהליך משפטי, חשוב ומומלץ להגיש את הבקשה עם עורך דין מקצועי ומנוסה, אשר מלבד הסיוע בהגשת הטפסים וניסוח הבקשה באופן מיטבי, ילווה אתכם גם לאורך כל שלבי השיקום הכלכלי.

 

לסיכום

בקשת חדלות פירעון שמה לה לדגש לשקם את החייב ו"להעמיד אותו על הרגליים", כאשר ניתן לפתוח בתהליך זה בהצטבר התנאים הבאים – חוב מעל סכום 50,000 ₪, החייב ועסקיו קשורים בישראל, תשלום אגרה והגשת טפסים. כדי למקסם את יעילות התהליך וקבלת הבקשה, מומלץ להיעזר בעו"ד מקצועי ומנוסה בתחום.

הגשת בקשה לחדלות פירעון

 

אולי תאהבו גם את:

מגשר גירושין
מהם תפקידיה של מגשרת גירושין?

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ניכרת במספר הזוגות שבוחרים לפנות למגשרת גירושין מוסמכת. עובדה זו הגיעה לאוזנינו לאחרונה והובילה אותנו לבדוק את התחום מקרוב, כדי

קרא עוד »