השקעות נדל"ן בישראל לעומת חו"ל בזמן הקורונה

נדמה כי אין תחום עליו פסחה הקורונה. כמעט בכל אספקט של החיים, הקורונה שינתה את המציאות, לעיתים באופן דרמטי מאוד.

להתפרצות הנגיף הייתה גם השפעה משמעותית על שוק הנדל"ן וההשקעות בו, הן בזירה המקומית והן בזירה הבינלאומית.

בכתבה הבאה נערוך השוואה קצרה בין השקעות נדל"ן בישראל לעומת השקעות בחו"ל בזמן הקורונה.

 

שומר מרחק

אחד האלמנטים המאתגרים ביותר בהשקעה בנדל"ן בחו"ל הוא המרחק – הן הגיאוגרפי, אך בעיקר זה התרבותי והאישי. בשונה מההשקעה בישראל, בה המשקיע בקי בהווי החיים המקומי, במגמות הבולטות בזמן האחרון, בשיטת החקיקה ובהיבטים נוספים הנוגעים להשקעה בנכס, בהשקעה מעבר לים יש לא פעם חוסר מהותי באינפורמציה – החל מהעניינים הכללים ועד לניאונסים הדקים המאפיינים כל מדינה. לכן, המשקיע הנבון יפנה למדריכים שונים כגון אתרי אינטרנט (הכתובת https://investaway.co.il למשל), ספרות מקצועית או מומחים אנושיים לפני שישקיע את כספו בפרויקט נדלן בחו"ל.

בזמן משברי, הרצון להשקיע בחו"ל הולך ופוחת. כל מדינה מתנהלת שונה עם משברים הפוקדים אותה, והפחד מהבלתי ידוע גדל. לכן עקב התפרצות הקורונה ניתן לחזות ירידה בהשקעות בחו"ל ביחס להשקעות בישראל. ההשקעות המקומיות אולי מניבות תשואה פחות גבוהה, אך המציאות הישראלית על כל גווניה מוכרת הרבה יותר למשקיע הישראלי, וזה דבר חשוב מאוד בזמן משבר כמו עת הקורונה.

 

ספר לי באיזה פרויקט אתה משקיע ואומר לך כמה הוא ייפגע

עולם הנדל"ן הוא עולם רחב מאוד עם קשת של נכסים שונים זה מזה להשקעה. משבר הקורונה העולמי העלה את קרנם של נכסים מסוג מסוים לעומת נכסים אחרים ששווים נפגע מאוד כתוצאה מהתפרצות הנגיף. כך לדוגמא, פרויקטים שונים הנוגעים למגורים, בדגש על נכסים עם חצר או גינה מרווחת שמרו על מעמדם גם בעת הקורונה. בתקופה הנוכחית, אנשים נאלצים לבלות שעות ארוכות תחת קורת הגג הביתית ולכן ערכם של נכסים המציעים אווירה ביתית נוחה וחלל נרחב להתהלך בו, עלו באופן ניכר.

מנגד, פרויקטים הנוגעים למסחר, תעסוקה ותרבות נפגעו משמעותית. נכסים המשמשים להשכרת משרדים למשל, אינם רלוונטיים בתקופה הנוכחית, כיוון שעובדים רבים עברו למודל של עבודה מהבית. כך שגם בארץ וגם בעולם,  אופי ההשקעה השתנה מאוד והדגש כיום מושם בעיקר על נכסים עמידים לתקופת הקורונה.

 

הטווח הארוך והחסין

משקיעים העוסקים ביזמות נדל"ן, כלומר בונים פרויקט מאפס (או כמעט מאפס – שיפוץ מסיבי של בניין ישן למשל) צפויים להיפגע פחות מהתקופה הנוכחית, לעומת אלו המשקיעים בנדל"ן מניב (פרויקטים קיימים), ללא קשר אם מדובר בהשקעה מקומית או בחו"ל. הערכה כללית שרווחת בקרב רבים היא שהשלכות הקורונה נוגעות לטווח קצר יחסית של כמה שנים. לכן פרויקטים אשר החלו כעת את שלב תכנונם או בנייתם, וצפויים להסתיים רק בעוד פרק זמן ארוך צפויים לגלות חסינות מסוימת בפני המצב הנוכחי ולהיות עדיין רווחיים בבוא העת.      

 

קניית נכס

אולי תאהבו גם את:

דמי תיווך מחושבים
כיצד מחשבים דמי תיווך?

חשוב להבין איך מחשבים דמי תיווך משום שהם יכולים להשפיע רבות על ההיבטים הפיננסיים של עסקת הנדל"ן שאתה מעורב בה. בטקסט שלפניך תוכל לקרוא כיצד

קרא עוד »