הורים גרושים – מגיע לכם החזר מדריך לגרוש הטרי

בין אם מדובר בגירושין מתוך הסכמה והבנה הדדית של בני הזוג ובין אם לא, אין ספק כי תהליך הגירושין הוא תהליך לא פשוט, הן מבחינה רגשית והן מבחינה כלכלית. לפיכך, בוודאי תשמחו לשמוע כי ייתכן בהחלט ומגיע לכם החזר מס

 

מה הקשר בין מס הכנסה לגירושין?

אמנם התרגלנו שמס הכנסה מלווים אותנו כמעט עד הרגע האחרון בחיינו, אך רבים מאיתנו מכירים את חובת התשלום למס הכנסה בעיקר מתלוש המשכורת שלנו ולא ממצבים אחרים, בטח שלא גירושין. אך למעשה, כפי שנראה מיד, קיים קשר בין מס הכנסה לבין גירושין.

תופעת הגירושין הפכה בשנים האחרונות לתופעה נפוצה למדי בקרב זוגות ישראלים, כאשר בין אם מדובר בתהליך גירושין הנובע מהסכמת והבנות הדדיות ובין אם לא, אין ספק כי מדובר בתהליך מורכב, הן מבחינה רגשית והן מבחינה כלכלית ובהתייחס לנקודה האחרונה, רשות המיסים מעוניינת לסייע לגרוש הטרי וזאת, באמצעות הורדה במיסים.

 

החזר מס להורים גרושים

את הטבות המס שרשות המיסים מעניקה להורים גרושים, ניתן לקבל באמצעות נקודות הזיכוי, אשר ניתנות בין השאר להורים גרושים, כאשר כל נקודת זיכוי מהווה הנחה של כ – 220 ₪ בחודש מחובת התשלום למס הכנסה.

היות ושיעור גובה המס של כל אחד מאיתנו נקבע שנה מראש ובהתבסס על ממוצע המשכורות של שנה שעברה, הרי שבמצב של גירושין במהלך שנת המס, שיעור גובה המס אינו מתעדכן כראוי, כך שייתכן בהחלט ומגיע לכם החזר מס עכשיו.

 

נקודות הזיכוי להורים גרושים

גירושין לכשעצמם אינם מהווים זכאות אוטומטית לקבלת החזר מס, כאשר קבלת נקודות הזיכוי להורים גרושים מותנית בכך שהגרוש מגדל את ילדיו (מקרה המזכה בנקודת זיכוי אחת) ו/או בכך שהגרוש נושא בהוצאות ילדיו, על אף שאינו המגדל העיקרי שלהם. במקרה כזה, הזכאות לקבלת החזר נקבעת בהתאם לסך ההוצאות.

בנוסף, כדאי לדעת כי פקודת מס הכנסה מגדירה את דמי המזונות שהגרוש משלם כפטורים ממס, בין אם הם משולמים על ידי אחד מבני הזוג ובין אם הם משולמים דרך המוסד לביטוח לאומי. ככל ושילמתם מס בגין המזונות, הרי שניתן יהיה לקבל החזר מס בהתאם.

 

החזרי מס לגרושים – כדאי לדעת

במידה ועד כה שילמתם מס הכנסה כרגיל ומתברר כי המידע אודות הגירושין שלכם אינו מעודכן כראוי, כדאי לדעת כי ניתן יהיה לקבל את החזרי המס המגיעים לכם גם באופן רטרואקטיבי ועד 6 שנים לאחור.

בנוסף על כך, המדינה מפצה את הנישום שנגבה ממנו יותר ממס ממה שהיה צריך להיגבות ממנו בפועל, כשהיא חזירה את המס בתוספת ריבית בגובה של כ – 4%, באופן היכול להגדיל בצורה ניכרת את סכום החזר המס המגיע לכם.

 

לסיכום

לתהליך הגירושין נלווים גם הוצאות כלכליות רבות, העלולות להקשות על הגרוש הטרי, כך שרשות המיסים מאפשרת לגרוש הטרי לקבל הטבות מס על הוצאות של גידול הילדים ואף פטור מוחלט על תשלום מזונות. היות ומדובר בסכומים משמעותיים בהחלט, מומלץ לבדוק את זכאותכם בהקדם.

החזר מס עכשיו

אולי תאהבו גם את:

הלוואות בערבות מדינה
מקסום הטבות הלוואות בערבות מדינה

הלוואות בערבות מדינה מספקות הזדמנות מצוינת לאנשים לגשת למשאבים פיננסיים בתנאים והגבלות נוחים. עבור יועצי משכנתאות, הבנה כיצד למקסם את הטבות ההלוואה הללו יכולה להועיל

קרא עוד »
הלוואות גמח
5 סיבות לקחת הלוואת גמ"ח

הלוואות גמ"ח , הידועות גם בשם הלוואות להשפעה חברתית או הלוואות ללא מטרות רווח, הן משאבים פיננסיים שנועדו במיוחד לתמוך בארגוני צדקה ומיזמים חברתיים. הלוואות

קרא עוד »
יועץ משכנתאות במרכז

מקצוע יועץ המשכנתאות יצא מזמן את גבולות הבנק והפך למקצוע שמחזיק משרדי יועצים פיננסים למיניהם. יועצי משכנתאות ניתן למצוא בכל מקום בארץ מכיוון שבכל מקום

קרא עוד »
מחשבון
החזר מס מהפסדים

בין אם אנחנו מרוויחים עסקית או מפסידים, אנחנו מחויבים בתשלומי מס הכנסה למדינה. בתור אזרחים שומרי חוק, אם כנראה גם מודעים לכך שניתן לקבל החזרי

קרא עוד »